Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
hoi Tweakers!

onze Moto G werd onlangs met de meest recente lollipop update voorzien.

sindsdien komen er steeds vervelende notificatie pings binnen zodra er een Wifi signaal opgemerkt wordt. zowel open als prive wifi signalen.
dit gebeurt constant gedurende de dag.

in de wifi settings krijgen we dit niet afgezet.
iemand tips over hoe dit op te lossen?

voor de rest is dit een top telefoon!
bedankt

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Bij instellingen-wifi en dan die drie puntjes (geavanceerd) heb je netwerk meldingen uit staan?

I intend to live forever. So far, so good.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:17

TommieW

Numa numa.

Het is mij erg onduidelijk wat je bedoelt. Kan je er een screenshot van maken?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Verwijderd

Topicstarter
hi, netwerk meldingen staat inderdaad uit., net als "scannen altijd beschikbaar".
"wifi behouden in slaapstand" aan.

screenshot heb ik momenteel niet.
gsm is mijn mijn partner die les geeft.
rond dat gebouw zijn er enkele prive wifi netwerken.
nu en dan worden deze opgepikt door de telefoon, en probeert ie te vervinden.
Telkens komt er dan de tekst en audio melding dat er een wifi gevonden is.

ik probeer nog een screenshot te laten maken.

voor de upgrade nr lollipop was dit nog niet het geval.

grt

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:17

TommieW

Numa numa.

Ik weet niet hoe het in het Nederlands heet, maar bovenaan bij de instellingen staat waarschijnlijk iets als "network notification". Staat het bolletje daarvan ook naar links?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Verwijderd

Topicstarter
hi tommie, inderdaad. dat is het vreemde eraan, niet?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
als het ook op prive wifi's is, dan is het wat anders, die setting is namelijk alleen voor open wifi.

heb je toevallig een tool geinstalleerd om notificaties aan te passen/ beheren? Ik zie bv in lightflow een optie om meldingen te geven bij wifi veranderingen (led of sound)

Strava

Verwijderd

Mogelijk is dit wat er aan de hand is, had dit zelf onlangs voor op een Moto G 3rd gen 16GB met Android 6 (marshmallow):

Open WiFi notificatie bug/hinderlijke feature in Android 6, mogelijk ook in eerdere versie?:

Wanneer je Android verbindt met een open wifi waarbij je voorbij een sign-in pagina moet geraken, ga je op het moment dat de browser de sign-in pagina opent het standaard notificatie geluid van je Android horen. Dit kan je helaas niet aanpassen. Lastig als je je ergens begeeft waar heel veel open wifi's zijn want dan wordt je Android een notificatie jukebox.
Dit doet zich ook voor met open wifi's die zich in je gekende netwerken bevinden.
Uitschakelen dat je niet met onbekende open wifi's wilt verbinden biedt dus geen oplossing (maar is qua veiligheid dan wel weer absoluut aan te raden, dit terzijde).

Gelukkig is er wel een vrij eenvoudige workaround:
Ga naar "Instellingen > geluid en meldingen > standaard beltoon voor meldingen". Selecteer "geen/silent".
Als er apps zijn waarbij je wel graag de standaard toon te horen krijgt, vb voor SMS: pas dit in de instellingen van de gewenste app aan via een menu als "meldingen > geluid"

Zie ook https://productforums.goo...ussions/nexus/rb9LAD5gTi8
Pagina: 1