Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:52
Hoi,

sinds oktober 2013 heb ik een HTC One mini (M4).
Niet geroot, gewoon gebruikt.
De laatste tijd valt hij al uit tussen de 15 en 30% lading en sinds een paar dagen helpt opladen domweg niet meer. Alsof hij meer verbruikt dan dat ik er in laadt, afgelopen nacht laadde hij van 32% naar 67% in 7 uur :X

Ik heb al de app Twilight (f.lux voor smartphone) verwijderd en heb verder er niet veel bijzonders op staan.
Wel heb ik de gebruikelijke apps (WhatsApp, Facebook + Messenger, mail, internetbankieren, Het Verkeer en een snelheidsmeter (DigiHUD).

Garantie claimen?
Rooten en een andere firmware er op zetten?
Batterij laten vervangen?

Ik lees verschillende dingen op andere plekken...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Verwijderd

Beste DropjesLover,

Zoals je het probleem omschrijft is het moederbord toe aan vervanging.
Dit behoort onder de garantie te vallen.
Dus het beste is om dit te laten repareren onder garantie.
Hopenlijk heb je antwoord op je vraag.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:47:
Beste DropjesLover,

Zoals je het probleem omschrijft is het moederbord toe aan vervanging.
Dit behoort onder de garantie te vallen.
Dus het beste is om dit te laten repareren onder garantie.
Hopenlijk heb je antwoord op je vraag.
Met zo'n naam weet je er alsnog bar weinig van af, dit hoeft het helemaal niet te zijn.

@TS: verwijder de Facebook app eens, en kijk dan eens wat er gebeurt. Ik haal meer dan 50% meer batterijduur uit mijn telefoon zonder die app. Heb je je telefoon trouwens al eens gereset?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:21
inderdaad, eerst ressetten en dan pas garantie claimen.
Als een reset niet helpt, dan is een kapotte accu nog waarschijnlijker (en dat valt na 2 jaar helaas niet onder garantie...)

Strava

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:50:
[...]

Met zo'n naam weet je er alsnog bar weinig van af, dit hoeft het helemaal niet te zijn.

@TS: verwijder de Facebook app eens, en kijk dan eens wat er gebeurt. Ik haal meer dan 50% meer batterijduur uit mijn telefoon zonder die app. Heb je je telefoon trouwens al eens gereset?
Facebook is inderdaad een app die veel van je batterijduur af neemt.
Echter, Facebook heeft er niets mee te maken dat de batterij er 7 uur over doet om maar 30% op te laden.
Dit zou de batterij kunnen zijn, wanneer de telefoon niet uitvalt tussen de 15 en 30%.

Een diagnose laten doen is altijd het beste om te zien wat er mis mee is, daar uit een omschrijving nooit 100% vastgelegd kan worden wat er mankeert.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:51:
[...]

Facebook is inderdaad een app die veel van je batterijduur af neemt.
Echter, Facebook heeft er niets mee te maken dat de batterij er 7 uur over doet om maar 30% op te laden.
Dit zou de batterij kunnen zijn, wanneer de telefoon niet uitvalt tussen de 15 en 30%.

Een diagnose laten doen is altijd het beste om te zien wat er mis mee is, daar uit een omschrijving nooit 100% vastgelegd kan worden wat er mankeert.
Misschien is de lader gaar, is de kabel niet goed, of is de micro USB-aansluiting versleten. Legio mogelijkheden.

• DropjesLover
Ook via de pc laadde hij maar heel weinig op. Terugkijkende in de batterijstatus van wat er nu veel energie of cpu-tijd vroeg stonden ook geen uitschieters in (geen specifieke apps).

Het vreemde is, 2 dagen na mijn post is hij het weer goed gaan doen 8)7
Geen idee waar het aan lag, maar nu doet hij het al 6 uur en staat op 77% accu, met gewoon gebruik (1 belletje en wat appberichtjes versturen enzo).

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Verwijderd

DropjesLover schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 16:04:
Hoi,

sinds oktober 2013 heb ik een HTC One mini (M4).
Niet geroot, gewoon gebruikt.
De laatste tijd valt hij al uit tussen de 15 en 30% lading en sinds een paar dagen helpt opladen domweg niet meer. Alsof hij meer verbruikt dan dat ik er in laadt, afgelopen nacht laadde hij van 32% naar 67% in 7 uur :X

Ik heb al de app Twilight (f.lux voor smartphone) verwijderd en heb verder er niet veel bijzonders op staan.
Wel heb ik de gebruikelijke apps (WhatsApp, Facebook + Messenger, mail, internetbankieren, Het Verkeer en een snelheidsmeter (DigiHUD).

Garantie claimen?
Rooten en een andere firmware er op zetten?
Batterij laten vervangen?

Ik lees verschillende dingen op andere plekken...
Hoi, het kan zijn dat het connectie tusen de batterij en het moederbord niet goed zit, dan werkt hij inderdaad soms wel goed en soms ook weer niet. Als het momenteel goed doet betekent dit niet dat hij in de verdere toekomst wel goed zal doen :)

Het kan best zijn dat de batterij niet lekker zit of dat het connecties gewoon niet goed zijn. Je kan HTC bellen voor meer informatie hierover. Wat ik je wel kan adviseren is om te vragen naar je 24 maanden fabrieksgarantie bij HTC, ze komen het toestel ophalen en binnen 2 weken heb je hem weer terug, ik denk dat je 2 weken kan leven zonder toestel *O*

• Doceia
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-02 01:04
Het eerste wat je geadviseerd zal worden door HTC is het resetten van je toestel en een batterijtest. Ik zou het in iedergeval eerst resetten en kijken of het probleem daarmee wordt opgelost.

Je batterij heeft trouwens ook gewoon 24 maanden garantie omdat deze niet verwijderbaar is, anders had je maar 12 maanden garantie erop. Zolang je geen schade hebt aan je toestel kan je hem altijd kosteloos laten repareren.

Rooten zou ik sws niet doen nu je een probleem hebt, als het niet opgelost wordt en je moet hem toch opsturen, is het mogelijk dat je een prijsopgave ontvangt hierdoor(hoeft niet perse, maar risico bestaat).

• DropjesLover
Geen idee wat er veranderd is, maar zo'n 4 dagen na die post ging mn telefoon het weer gewoon normaal doen.
Hij laadt weer gewoon op, en valt uit tussen de 8 en 20% batterij. Ik doe, met normaal gebruik, weer 1 dag met een lading.

Hopelijk blijft ie het de komende 5 maanden (en langer) zo doen, dan vind ik het wel prima. Dan loopt mn contract af, neem ik een goedkoper sim-only abo en reserveer geld voor als ie er echt mee ophoudt.

BThGvNeOA

Pagina: 1