Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazadanger68
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-10 19:24
Ik zoek een?
Een stopcontact met RJ45 + USB aansluiting

Wat is je budget?
Nog geen in schatting.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken omdat mijn woonkamer boven is en de meterkast is beneden.
Wat wil je er precies mee doen? Ik wil een netwerkkabel naar boven trekken via een stroom leiding. Zie voorbeeld: http://files.computertota...bels-Netwerkkabels_76.png

Wat heb je zelf al gevonden?
Veel via Google/Ebay/Amazon/Alibaba gezocht maar niets kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 12:00

Pathogen

Shoop Da Whoop

Kijk eens in de bouwmarkt. Daar heb ik ze vaak genoeg gezien (zonder USB dan wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazadanger68
Ik zou ze het liefst "all in one" willen hebben... Bouwmarkt ook gekeken maar kon ze niet vinden. Je hebt via Alibaba wel US variant ervan maar geen EU jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je kan altijd voor een dubbele gaan. Dus 1 WCD met 240volt + 5volt (met een USB aansluiting) en 1 voor ethernet.

Hou er wel rekening mee dat de USB aansluiting enkel alleen is voor opladen, en niet om een USB-kabel te verlengen.. Je zit namelijk al heel snel voorbij de maximale lengte van de kabel.

Edit:
De stekkers in US en Canada zijn ook een stuk kleiner dan die wij in de EU gebruiken, dus 1 WCD met 3 aansluitingen zal ook niet passen gok ik zo.

[ Voor 20% gewijzigd door RaZ op 05-03-2015 15:38 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Je zoekt dus een powerline-ethernet adapter om in te bouwen in een WCD? Dat heb ik nog nooit gezien. Betwijfel ook of het wel bestaat. En idd waarvoor had je die USB-aansluiting willen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Wellicht om een R-Pi (of een andere kleine SoC-based gadget) te willen voorzien van spanning zonder een losse adapter te gebruiken. Of om je smathphone /tablet op te laden. Het zijn WCD's met ingebouwde adapters.. Best practisch, ik ben al mening adapter kwijt namelijk :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazadanger68
RaZ schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 15:37:
Je kan altijd voor een dubbele gaan. Dus 1 WCD met 240volt + 5volt (met een USB aansluiting) en 1 voor ethernet.

Hou er wel rekening mee dat de USB aansluiting enkel alleen is voor opladen, en niet om een USB-kabel te verlengen.. Je zit namelijk al heel snel voorbij de maximale lengte van de kabel.

Edit:
De stekkers in US en Canada zijn ook een stuk kleiner dan die wij in de EU gebruiken, dus 1 WCD met 3 aansluitingen zal ook niet passen gok ik zo.
Ja dat is wel mogelijk om voor een dubbele te gaan. Maar aangezien je een US variant heb, zou je toch ook wel de EU variant moeten hebben?

En ja ik zou via usb alleen willen opladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazadanger68
mcDavid schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 15:47:
Je zoekt dus een powerline-ethernet adapter om in te bouwen in een WCD? Dat heb ik nog nooit gezien. Betwijfel ook of het wel bestaat. En idd waarvoor had je die USB-aansluiting willen gebruiken?
Nee ik zoek meer zo iets http://lghttp.26457.nexce...e5fb8d27136e95/p/1/p1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Dat is (waarschijnlijk) alleen een patchpoort, daar moet aan de achterkant gewoon een netwerk kabel op aangesloten worden.

Stopcontacten met usb-voeding is hier pas nog een topic over geweest dat denk ik wel interessant voor je is:
USB stopcontact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zoewiezo de usb specifikatie is niet voor " lange leidingen", 5 meter en dan houd het wel op. alles wat je meer haalt is mazzel.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazadanger68
Fish schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 19:11:
zoewiezo de usb specifikatie is niet voor " lange leidingen", 5 meter en dan houd het wel op. alles wat je meer haalt is mazzel.
Ik wil een usb poort alleen gebruiken om mijn toestel op te laden dus hoeft geen data o.i.d. over heen te gaan. Dus alleen net stroom is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazadanger68
mcDavid schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 19:07:
[...]

Dat is (waarschijnlijk) alleen een patchpoort, daar moet aan de achterkant gewoon een netwerk kabel op aangesloten worden.

Stopcontacten met usb-voeding is hier pas nog een topic over geweest dat denk ik wel interessant voor je is:
USB stopcontact
Dat is geen enkel probleem. Als ik maar zo iets kan vinden ben ik al blij:) Een patchpoort is zo aangesloten.
Stopcontact met usb voeding had ik ook gevonden via Ebay maar ik dacht misschien zijn er gebruikers die toevallig een stopcontact met usb + RJ45 aansluiting hadden aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waarom zo heel moeilijk doen? Koop een powercube USB. Kost je 20 euro en dan heb je een stekkerdoos en USB laders zo op je bureau. Hoef je alleen maar een UTP te trekken. Hou er ook even rekening mee dat UTP en normale 230v stroomdraden niet door de zelfde buis mogen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
zazadanger68 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 19:47:
[...]
Dus alleen net stroom is voldoende.
Bij USB gaat het vaak niet eens om de stroom. De spanning is het belangrijkste, 5V is waar het voor gemaakt is.

Wat je hebt bij lange kabels is dat er ook spanningsverlies optreedt. Bij een laager voltage zul je daar meer last van ondervinden dan bij een hoger voltage. 5V die eindigt in 3V is niet meer te gebruiken. 230V die zakt naar 200 (bij wijze van) is nog prima te gebruiken voor geschakelde voedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazadanger68
The Eagle schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 21:49:
Waarom zo heel moeilijk doen? Koop een powercube USB. Kost je 20 euro en dan heb je een stekkerdoos en USB laders zo op je bureau. Hoef je alleen maar een UTP te trekken. Hou er ook even rekening mee dat UTP en normale 230v stroomdraden niet door de zelfde buis mogen :)
Oh ik wist niet dat ze in 1 buis mogen komen... Weet je toevallig of het wel mag als ik er een appart klein/dunner buisje in doe? Zodat het gescheiden blijft soort van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat vermoeden had ik al ;)
En nee, met een extra buisje in een buis mag het ook niet. Sowieso wil je het niet eens ivm afscherming UTP signaal. Met STP kabel zou je misschien nog een eindje komen qua afscherming, maar ook die mag niet langs een stroomkabel.
En daarnaast: je trekt ook niet "even" zomaar een netwerkkabel bij in een buis met stroomkabels.

Met coax in een buis kan wel, maar ook dat heeft zijn issues. Die buizen zijn niet zo heel breed ;)

Dus: ik zou eerst eens bezien hoe en waar je evt kabels kunt trekken - en dan pas verder kijken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1