Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

importeren printer poorten lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• hampeleman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-11 13:09
Beste,

ik loop tegen een probleem aan dat ik niet opgelost krijg.
Op dit moment zijn we bezig met het maken van een nieuwe print server.
We willen van 2008R2 naar 2012R2.
Ik heb op de oude print server een export gemaakt van de print poorten met het commando:
get-wmiobject win32_printer -ComputerName Servernaam -Filter 'shared=true' | format-table PortName –auto | Out-File tcpipports.txt

Vervolgens heb ik een for loop gemaakt in een batch file:
for /f %%G in (c:\scripts\tcpipports.txt) do cscript c:\scripts\prnport.vbs -a -r %%G -h %%G -o raw -n 9100 -md

Als ik nu de batch file aftrap dan gebeurd er niets.
zet ik het txt.file tussen quotes dan maakt het script letterlijk de poort C:\scripts\tcpipports.txt aan.
Als ik een command line start en het volgende doe:
for /f %G in (c:\scripts\tcpipports.txt) do type %G dan is de output wel de inhoud van het tcpipports.txt bestand.
Nu zijn er ook mogelijkheden om dit te doen via Powershell(ga ik nu ook verder onderzoeken) ben ik toch benieuwd wat ik precies fout doe in mijn script.
Graag verneem ik van jullie.

• Semt-x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-11 14:41
Een powershell commando gebruiken om een text file te maken waarin je met een batch-loopje een vbscript aanroept. oh dear...
dan maak je jezelf het wel heel lasting om uit te doktoren waar in je script(s) het fout gaat.

Wat ik me afvraag of je op bassis van alleen een printer portnaam genoeg info heb een nieuwe printer port aan te maken. en of dat voor alle printerpoorten ook precies zo werkt, of wordt die situatie in het genoemde vbscriptje afgevangen?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Waarom zo omslachtig als MS daar zelf tools voor heeft:
http://blogs.technet.com/...rver-migration-tools.aspx

[ Voor 48% gewijzigd door KillerAce_NL op 05-03-2015 14:32 ]

• hampeleman
@semt-x: het is toch alleen batch script die afgetrapt wordt via CMD en welke een for loop bevat die verwijst naar een .txt file?
Dit commando hebben we destijds ook gebruikt voor de migratie van 2003 naar 2008.

Kortom dit commando werkt niet:
for /f %%G in (c:\scripts\tcpipports.txt) do cscript c:\scripts\prnport.vbs -a -r %%G -h %%G -o raw -n 9100 -md

Dit commando werkt command line wel:
for /f %G in (c:\scripts\tcpipports.txt) do type %G

Het zit dus ergens in de combinatie van cscript met het vbs script.
@KillerAce_NL: dit heb ik natuurlijk ook onderzocht maar nadeel hier van is dat alle drivers automatisch geimporteerd worden. Dit is iets wat ik niet wil daar we nieuwere drivers willen gebruiken zonder de vervuiling van de oudere versies op onze nieuwe server.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

hampeleman schreef op maandag 09 maart 2015 @ 08:28:
@KillerAce_NL: dit heb ik natuurlijk ook onderzocht maar nadeel hier van is dat alle drivers automatisch geimporteerd worden. Dit is iets wat ik niet wil daar we nieuwere drivers willen gebruiken zonder de vervuiling van de oudere versies op onze nieuwe server.
MS heeft ook een commandline versie waarmee het mogelijk is om updated drivers op te geven. Dan speelt dat probleem niet.

Printbrm.exe Command-Line Tool Details

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• hampeleman
@Question Mark; Bedankt voor de tip. deze tool is inderdaad erg handig. Eigenlijk gewoon de tool alleen dan zonder UI... Dom dat ik dat zelf niet heb bedacht.
Ben al aan het stoeien met de tool. nogmaals bedankt:-)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-11 13:28

mutsje

Certified Prutser

Weet niet of je alles mee wil migreren maar dan zou onderstaande erg handig zijn.

http://blogs.technet.com/...rver-migration-tools.aspx

In principe heb je alleen de printerpoorten maar nodig omdat als je een printer aanmaakt wat met een powershell commando kan deze automatisch in raw formaat zullen staan. je hebt alleen voor bijvoorbeeld plotters een ander type poort nodig voor communicatie. Kan morgen nog wel even kijken naar export scripts voor je mocht je dat wensen. Die pompt printernaam, sharename, ip poort, driver etc naar een csv bestand en kan je met powershell weer omzetten naar import functie op je 2012 printserver.

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-11 15:37
Voert een "do" alle commando's uit die na de "do" staan, of alleen de cscript (dus zonder parameters)? Misschien moet je alles na "do" een tussen quotes zetten? (that is... als je inderdaad op deze manier wilt migreren)

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Pagina: 1