Beste,
ik loop tegen een probleem aan dat ik niet opgelost krijg.
Op dit moment zijn we bezig met het maken van een nieuwe print server.
We willen van 2008R2 naar 2012R2.
Ik heb op de oude print server een export gemaakt van de print poorten met het commando:
get-wmiobject win32_printer -ComputerName Servernaam -Filter 'shared=true' | format-table PortName –auto | Out-File tcpipports.txt
Vervolgens heb ik een for loop gemaakt in een batch file:
for /f %%G in (c:\scripts\tcpipports.txt) do cscript c:\scripts\prnport.vbs -a -r %%G -h %%G -o raw -n 9100 -md
Als ik nu de batch file aftrap dan gebeurd er niets.
zet ik het txt.file tussen quotes dan maakt het script letterlijk de poort C:\scripts\tcpipports.txt aan.
Als ik een command line start en het volgende doe:
for /f %G in (c:\scripts\tcpipports.txt) do type %G dan is de output wel de inhoud van het tcpipports.txt bestand.
Nu zijn er ook mogelijkheden om dit te doen via Powershell(ga ik nu ook verder onderzoeken) ben ik toch benieuwd wat ik precies fout doe in mijn script.
Graag verneem ik van jullie.
ik loop tegen een probleem aan dat ik niet opgelost krijg.
Op dit moment zijn we bezig met het maken van een nieuwe print server.
We willen van 2008R2 naar 2012R2.
Ik heb op de oude print server een export gemaakt van de print poorten met het commando:
get-wmiobject win32_printer -ComputerName Servernaam -Filter 'shared=true' | format-table PortName –auto | Out-File tcpipports.txt
Vervolgens heb ik een for loop gemaakt in een batch file:
for /f %%G in (c:\scripts\tcpipports.txt) do cscript c:\scripts\prnport.vbs -a -r %%G -h %%G -o raw -n 9100 -md
Als ik nu de batch file aftrap dan gebeurd er niets.
zet ik het txt.file tussen quotes dan maakt het script letterlijk de poort C:\scripts\tcpipports.txt aan.
Als ik een command line start en het volgende doe:
for /f %G in (c:\scripts\tcpipports.txt) do type %G dan is de output wel de inhoud van het tcpipports.txt bestand.
Nu zijn er ook mogelijkheden om dit te doen via Powershell(ga ik nu ook verder onderzoeken) ben ik toch benieuwd wat ik precies fout doe in mijn script.
Graag verneem ik van jullie.