Wereld's Simpele Electrische Trein

Pagina: 1
Acties:

• MISTERAMD
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-12-2025
Koperen Draad + Magneten + AA Batterij = Treintje :)

Is dit de toekomstige oplossing of is het eerder een tussen oplossing voor iets veel groters?

Persoonlijk denk ik dat dit eigenlijk de basis is van wat men op school ziet, waarom het dan niet echt word gebruikt in de maatschappij?
Bovendien doet dit me denken aan de Back To The Future vliegende skateboard van Marty McFly :)

AMD Phenom II X6 1090T @ 3,75Ghz 12GB DDR3 RAM Sapphire Dual-X R9 270X 2GB DDR5 1TB HDD

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-01 12:23

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:40

Onbekend

...

MISTERAMD schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 13:06:
Koperen Draad + Magneten + AA Batterij = Treintje :)

Is dit de toekomstige oplossing of is het eerder een tussen oplossing voor iets veel groters?

Persoonlijk denk ik dat dit eigenlijk de basis is van wat men op school ziet, waarom het dan niet echt word gebruikt in de maatschappij?
Helaas is dit net niet de toekomst. De batterij in het treintje is de krachtbron, en moet uiteindelijk ook opgeladen kunnen worden. Dit is in de praktijk niet gemakkelijk toepasbaar, en dat probleem is vergelijkbaar met de beperkingen van elektrische auto's nu.

Het maglev-principe werkt net omgekeerd. De krachtbron zit in de rails en wordt niet verplaatst waardoor je hem dus niet hoeft op te laden.

De toekomst zit in het maglev principe, i.c.m. andere verbeteringen.
Het idee om met een vacuümtrein te gaan werken zal misschien in de verre toekomst de oplossing zijn, maar niet op korte termijn. De grote probleem bij een vacuümtrein is de zuurstofvoorziening naar de reizigers, vluchtmogelijkheden in geval van calamiteiten, en hoe repareer je snel lekken in de vacuümbuis.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:32
Hoe lang kan je de trein uit het filmpje laten rijden, maw hoe lang duurt het voor de batterij leeg is?

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:25
Koperdiefstal :+. Ik denk dat wat we nu hebben niet eens zo slecht is. Hooguit nog wat kleine verbeteringen qua infrastructuur, veiligheid en materieel. Maglev en vacuüm is wel futuristisch maar niet erg praktisch in een landje als Nederland (kleine afstanden! Voordat de trein op snelheid is kan hij al weer stoppen.) en niet te vergeten dat het hartstikke duur is allemaal.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:55

g0tanks

Moderator CSA
De maker heeft nog een ander filmpje waarin de 'trein' in een rondje beweegt:

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Omdat koper vooralsnog veel te duur is om het in zulke hoeveelheden te gebruiken, is dit economisch totaal niet haalbaar. Wel een leuk idee though, simpel ook. Maar dit kost je minimaal 3,14x zoveel koper als een normale trein, die ongeveer even snel is. Dus kosten/baten = negatief = nogo :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:40

Onbekend

...

Ronald8 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 22:52:
Koperdiefstal :+. Ik denk dat wat we nu hebben niet eens zo slecht is. Hooguit nog wat kleine verbeteringen qua infrastructuur, veiligheid en materieel. Maglev en vacuüm is wel futuristisch maar niet erg praktisch in een landje als Nederland (kleine afstanden! Voordat de trein op snelheid is kan hij al weer stoppen.) en niet te vergeten dat het hartstikke duur is allemaal.
Als de doelsnelheid zo'n 1200 km/u is, zou je met een minimale afstand van 20 km moeten werken (ooit eens uitgerekend). Maar hij hoeft niet altijd op topsnelheid te rijden. Tussen Amsterdam Centraal en Amsterdam Sloterdijk bijvoorbeeld rijden treinen ook geen 140 km/u maar dat hoeft voor korte afstanden niet.
Helaas is dit spoor wat we nu hebben universeel aangelegd zodat wagons ook door kunnen rijden naar andere trajecten en landen en is het lastig om er iets aan te veranderen. Het implementeren van het ERTMS duurt al vreselijk lang en dat is dan, vergeleken met andere ombouwacties, nog niet eens zoveel werk.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-01 16:21

André

Analytics dude

Doet me een beetje terugdenken aan Transport Tycoon. De hele tijd werkt alles met hetzelfde spoor, totdat je alles moet vervangen door Maglev. En omdat je alles aan elkaar geknoopt en verbonden had moest je eigenlijk asap alles vervangen. Dat is denk ik ook het grootste probleem wat nu in het echt speelt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Onbekend schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 23:16:
[...]

Als de doelsnelheid zo'n 1200 km/u is, zou je met een minimale afstand van 20 km moeten werken (ooit eens uitgerekend). Maar hij hoeft niet altijd op topsnelheid te rijden. Tussen Amsterdam Centraal en Amsterdam Sloterdijk bijvoorbeeld rijden treinen ook geen 140 km/u maar dat hoeft voor korte afstanden niet.
Zie daar waarom HSL in NL voor geen meter werkt :X

Grootste verschil met JP is dat Shinkansen vanaf het station op eigen spoor rijdt en dus gelijk op snelheid kan komen. Het is van het zotte dat het stuk Schiphol - A'dam CS bijna even lang duurt als Schiphol - R'dam, en dat als je al dergelijke vertragingen in stedelijk gebied optelt tussen A'dam en Brussel je bijna een uur daaraan kwijt bent (en dan heb ik het niet over het onvermijdelijke afremmmen voor stations zelf).

Ook in stedelijke gebieden kan dat anders, kijk bijv naar HSL tussen Hong Kong Chek Lap Kok en de binnenstad, of de maglev tussen Shanghai vliegveld en de stad.
Helaas is dit spoor wat we nu hebben universeel aangelegd zodat wagons ook door kunnen rijden naar andere trajecten en landen en is het lastig om er iets aan te veranderen. Het implementeren van het ERTMS duurt al vreselijk lang en dat is dan, vergeleken met andere ombouwacties, nog niet eens zoveel werk.
Dat is weer ander probleem. Een munt, een parlement, maar zelfs binnen EU-lidstaten soms drie of meer incompatibele beveiligingssytemen en stroomstandaarden, en ik zie nog eerder fiscale harmonisatie (as if...) komen dan dat dit grondig aangepakt wordt :X

Oslik blyat! Oslik!

• MISTERAMD
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-12-2025
André schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 23:27:
Doet me een beetje terugdenken aan Transport Tycoon. De hele tijd werkt alles met hetzelfde spoor, totdat je alles moet vervangen door Maglev. En omdat je alles aan elkaar geknoopt en verbonden had moest je eigenlijk asap alles vervangen. Dat is denk ik ook het grootste probleem wat nu in het echt speelt.
Wel alles heeft zijn voor en nadelen natuurlijk. Net zoals benzine die men in de auto doet waarbij de uitlaatgassen ongezond is voor het milieu. Vandaar dat men geleidelijk aan overstapt op meer groene energie. Maar als de zon lange tijd niet schijnt en er lange tijd geen wind meer is, en dus alle opgeslagen "zonne en wind energie" die is opgeslagen, leeg raakt, dan ... Wat dan? :P
Ben er zeker van dat de mens tegen die tijd wel andere middelen heeft gevonden.. Misschien zelfs energie die men kan hergebruiken keer op keer..

AMD Phenom II X6 1090T @ 3,75Ghz 12GB DDR3 RAM Sapphire Dual-X R9 270X 2GB DDR5 1TB HDD

Pagina: 1