Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Ik ben al een tijdje bezig met het zoeken naar een geschikte galerij voor foto's van brandweer inzetten die ik vervolgens kan delen met het korps.

Het lastige is dat het een galerij dient te zijn waarbij het liefst niemand zich hoeft te registeren en waarbij albums per inzet overzichtelijk te zien zijn en te downloaden naar wens. Uiteraard dient het wel enigszins afgeschermd te zijn.

Eigenlijk precies zoals Picasa, echter is het bij Picasa niet mogelijk om met 1 link meerdere albums beschermd te delen. Het betreft namelijk ruim 100 albums.

Is er een site waarbij dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalekat
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-05 14:11
Ye Greate'96 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 11:35:
Ik ben al een tijdje bezig met het zoeken naar een geschikte galerij voor foto's van brandweer inzetten die ik vervolgens kan delen met het korps.

Het lastige is dat het een galerij dient te zijn waarbij het liefst niemand zich hoeft te registeren en waarbij albums per inzet overzichtelijk te zien zijn en te downloaden naar wens. Uiteraard dient het wel enigszins afgeschermd te zijn.

Eigenlijk precies zoals Picasa, echter is het bij Picasa niet mogelijk om met 1 link meerdere albums beschermd te delen. Het betreft namelijk ruim 100 albums.

Is er een site waarbij dit mogelijk is?
Is er geen mogelijkheid binnen het brandweer netwerk? Ik heb volgens mij wel eens gezien dat er een soort van forum bestaat voor brandweerlieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ye Greate'96
Ja, dat klopt wel, maar dan is het gelijk gedeeld met een volledige veiligheidsregio.
Wij willen het alleen binnen het eigen korps delen.

Het zijn ook foto's van feestavonden en dergelijke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-07 12:56
Denk dat je je wens wat meer moet toelichten.
Niet registreren, wel enigszins afgeschermd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:08
Met behulp van jAlbum (pricewatch: jAlbum) bijvoorbeeld de 100 folders converteren naar web-albums en die naar de lokale brandweer-website uploaden en een wachtwoord plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adis
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-02 21:45
Staatslot schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 11:56:
Denk dat je je wens wat meer moet toelichten.

[...]

Niet registreren, wel enigszins afgeschermd?
Idd, dit is wel een goede onderbouwing waard.. Iedereen kan erbij maar toch afgeschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:04

Grozno

acts without consequence!

Even een schopje naar workflow en een kleine titelfix.

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-07 22:58
Zonder registratie kun je niet afschermen. Hoe moet de site anders weten wie je bent en welke "rechten" je hebt?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:08
Universal Creations schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 13:33:
Zonder registratie kun je niet afschermen. Hoe moet de site anders weten wie je bent en welke "rechten" je hebt?
Met een door een wachtwoord beschermd gedeelte van een website kan je weldegelijk bescherming zonder registratie bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-07 12:31
Als je nu eens een aparte picasa-account maakt, en de inlog/wachtwoord uithangt in de kazerne. Dan kunnen alle brandweerlui dit overnemen, en als je elke 6 maanden oid een nieuw wachtwoord instelt en uithangt heb je een vorm van beveiliging.
Of het voldoende is, is de vraag, maar heb je voor je toepassing meer nodig?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ye Greate'96
naftebakje schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 15:07:
Als je nu eens een aparte picasa-account maakt, en de inlog/wachtwoord uithangt in de kazerne. Dan kunnen alle brandweerlui dit overnemen, en als je elke 6 maanden oid een nieuw wachtwoord instelt en uithangt heb je een vorm van beveiliging.
Of het voldoende is, is de vraag, maar heb je voor je toepassing meer nodig?
Dat is eigenlijk geen gek idee!
Ga ik proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-07 22:58
Jolke schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:59:
[...]

Met een door een wachtwoord beschermd gedeelte van een website kan je weldegelijk bescherming zonder registratie bieden.
I stand corrected, maar aan dat systeem zitten ook nadelen. Want dan kan iedereen met dat wachtwoord alles beheren (en dus ook verwijderen).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:02
Met dropbox kun je foto-albums delen (die ook makkelijk te downloaden zijn), zonder te registreren.

Maar een site als flickr is er natuurlijk echt voor bedoeld. Ik weet niet in hoeverre je dat goed kunt afschermen, maar tegelijk makkelijk kan delen.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
de online dropbox foto viewer compressed wel enorm, maar dropbox lijkt me idd de ideale oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-07 14:37

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Bij een wachtwoord beveiligd systeem kun je ook gewoon meerdere gebruikers aanmaken, een admin account en een gebruikersaccount met wachtwoord dat je deelt met het korps. Hoeft niemand zich te registreren maar kan toch het hele korps er op.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Pagina: 1