Hallo,
Ik zoek een cpu upgrade voor mijn huidige AMD systeem.
Huidige systeem:
AMD Phenom II x3 720 geunlocked en overgeklockt naar een
AMD Phenom II x4 655
Gigabyte ga-ma790xt-ud4p_e
R9 280X
8 gig geheugen
128 gig Crucial ssd.
Ik heb een systeem van 5 jaar oud. Ik merk dat de fps in de huidige games steeds verder achteruit gaat. Initieel heb ik mijn HD5870 in crossfire vervangen door een R9 280X. Maar dit bied geen oplossing. Het blijkt door benchmarks en games dat deze beperkt wordt door de cpu.
Wanneer ik nu naar het huidige aanbod van AMD cpu's kijk dan zie ik niet de vooruitgang die ik in 5 jaar verwacht. Bij tomshardware wordt de cpu nog steeds redelijk hoog geplaatst. Daarbij lijkt het erop dat AMD pas in 2016(Q3?) met een nieuwe architectuur komt. Dus nu upgraden betekent straks niet makkelijk over op een nieuwe processor.
Een aantal opties:
Athlon X4 860 K van de BBG. Dit lijkt mij een redelijke upgrade.
FX 8350 redelijk duur .
FX 6300 stuk goedkoper
Niet upgraden maar proberen om de beste cpu van deze lijst proberen te vinden/kopen. En pas in 2016/2017 upgraden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal voornamelijk gebruikt worden voor games/streamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
100/150 € cpu plus 300/400 toebehoren.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
R9 280X en crucial 128 ssd.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Specifiek een cpu+mobo combo
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Pro AMD
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet zeker 4 jaar meekunnen.
Ga je overklokken?
Ja.
Ik zoek een cpu upgrade voor mijn huidige AMD systeem.
Huidige systeem:
AMD Phenom II x3 720 geunlocked en overgeklockt naar een
AMD Phenom II x4 655
Gigabyte ga-ma790xt-ud4p_e
R9 280X
8 gig geheugen
128 gig Crucial ssd.
Ik heb een systeem van 5 jaar oud. Ik merk dat de fps in de huidige games steeds verder achteruit gaat. Initieel heb ik mijn HD5870 in crossfire vervangen door een R9 280X. Maar dit bied geen oplossing. Het blijkt door benchmarks en games dat deze beperkt wordt door de cpu.
Wanneer ik nu naar het huidige aanbod van AMD cpu's kijk dan zie ik niet de vooruitgang die ik in 5 jaar verwacht. Bij tomshardware wordt de cpu nog steeds redelijk hoog geplaatst. Daarbij lijkt het erop dat AMD pas in 2016(Q3?) met een nieuwe architectuur komt. Dus nu upgraden betekent straks niet makkelijk over op een nieuwe processor.
Een aantal opties:
Athlon X4 860 K van de BBG. Dit lijkt mij een redelijke upgrade.
FX 8350 redelijk duur .
FX 6300 stuk goedkoper
Niet upgraden maar proberen om de beste cpu van deze lijst proberen te vinden/kopen. En pas in 2016/2017 upgraden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal voornamelijk gebruikt worden voor games/streamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
100/150 € cpu plus 300/400 toebehoren.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
R9 280X en crucial 128 ssd.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Specifiek een cpu+mobo combo
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Pro AMD
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet zeker 4 jaar meekunnen.
Ga je overklokken?
Ja.