Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem komt op mijn kantoor te staan. Ik ontwerp meubelen en interieurs, daarvoor heb ik allerlei programma's gebruikt. Van autoCAD tot 3D Studio MAX, veel verschillende programma's gebruikt nu de laatste tijd voornamelijk met SketchUp.
Dit systeem wil ik op Elementary OS laten draaien en wil me wat ontwerpen betreft gaan richten op FreeCAD, volgens mij een mooi alternatief.
Ook op het grafische vlak ben ik met ontwerpen bezig, daarvoor gebruik ik Inkscape, Scribus en GIMP regelmatig.
Voor de kantoortoepassingen wordt LibreOffice gebruikt.
De rest van mijn computerbezigheden gaan prima op Linux, ik hou van surfen en heb daartoe vaak te veel browsers met te veel tabbladen open staan... lastig hoor, veel interesses en bang om een bepaalde site te vergeten te checken ;-)
Films kijken en een game spelen, gebeurt ook nog al eens op kantoor en muziek luister ik graag tijdens het werk, wordt gestreamd vanaf een NAS.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer € 1000,-
Assembleren doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Harde schijven voor mijn data.
Toetsenbord en muis voldoen nog wel.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een systeem waarmee ik snel plaatjes kan renderen van mijn 3D ontwerpen met wat licht en materiaaleffecten
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen bijzondere merkvoorkeuren, ik wil dus graag volledig overstappen op Linux.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte is niet zo belangrijk, Geluid is prettig als dat tot een minimum beperkt kan blijven.
Ga je overklokken?
Nee, ik ben tevreden met standaard.
Bij dezen mijn lijst (samengesteld uit BBG en commentaren daarop).
Ik werk nu met 2 17" Belinea 1705 S1 monitoren, veel groter heb ik niet nodig, qua resolutie draaien ze nog prima mee. Ik sta wel open voor verbetering. En er is nog wat ruimte in het budget en wat ik tot nu toe op mijn lijst heb staan.
Ik heb gekozen voor het Gigabyte moederbord ook vanwege de goede DAC...
Fijn als er wat mensen hun kundige blik over laten gaan! Open voor suggesties en verbeteringen!
Bedankt voor het meedenken!
Het nieuwe systeem komt op mijn kantoor te staan. Ik ontwerp meubelen en interieurs, daarvoor heb ik allerlei programma's gebruikt. Van autoCAD tot 3D Studio MAX, veel verschillende programma's gebruikt nu de laatste tijd voornamelijk met SketchUp.
Dit systeem wil ik op Elementary OS laten draaien en wil me wat ontwerpen betreft gaan richten op FreeCAD, volgens mij een mooi alternatief.
Ook op het grafische vlak ben ik met ontwerpen bezig, daarvoor gebruik ik Inkscape, Scribus en GIMP regelmatig.
Voor de kantoortoepassingen wordt LibreOffice gebruikt.
De rest van mijn computerbezigheden gaan prima op Linux, ik hou van surfen en heb daartoe vaak te veel browsers met te veel tabbladen open staan... lastig hoor, veel interesses en bang om een bepaalde site te vergeten te checken ;-)
Films kijken en een game spelen, gebeurt ook nog al eens op kantoor en muziek luister ik graag tijdens het werk, wordt gestreamd vanaf een NAS.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer € 1000,-
Assembleren doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Harde schijven voor mijn data.
Toetsenbord en muis voldoen nog wel.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een systeem waarmee ik snel plaatjes kan renderen van mijn 3D ontwerpen met wat licht en materiaaleffecten
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen bijzondere merkvoorkeuren, ik wil dus graag volledig overstappen op Linux.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte is niet zo belangrijk, Geluid is prettig als dat tot een minimum beperkt kan blijven.
Ga je overklokken?
Nee, ik ben tevreden met standaard.
Bij dezen mijn lijst (samengesteld uit BBG en commentaren daarop).
Ik werk nu met 2 17" Belinea 1705 S1 monitoren, veel groter heb ik niet nodig, qua resolutie draaien ze nog prima mee. Ik sta wel open voor verbetering. En er is nog wat ruimte in het budget en wat ik tot nu toe op mijn lijst heb staan.
Ik heb gekozen voor het Gigabyte moederbord ook vanwege de goede DAC...
Fijn als er wat mensen hun kundige blik over laten gaan! Open voor suggesties en verbeteringen!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 179,50 | € 179,50 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 75,95 | € 75,95 |
| 1 | Asus GTX760-DC2OC-2GD5 | € 204,- | € 204,- |
| 1 | Nanoxia Deep Silence 3 Anthracite | € 70,17 | € 70,17 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 27,85 | € 27,85 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 56,95 | € 56,95 |
| 1 | Seasonic S12G 450W | € 71,95 | € 71,95 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 91,95 | € 91,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 778,32 | |
Bedankt voor het meedenken!