Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
Dit weekend heb ik voor mijn vader een NAS bij hem thuis geïnstalleerd en voor het extern benaderen, moet je een aantal poorten openzetten. Hij heeft een Linksys WRT320N router.

Om daar poorten open te zetten ga je naar Applications and Gaming > Single port forwarding.
Ik geef dan het volgende in:(NAS IP=192.168.1.118)

external ip port | internal port | protocol | to ip adress | enabled
5000................ 5000................. both....... 192.168.1.118........... V
8083............... 8083.................. both........ 192.168.1.118........... V
etc...................

Ik heb het exact ook op deze manier gedaan op mijn router(heb weliswaar een nieuwer model , maar de werkwijze is hetzelfde). Ik heb ook al geprobeerd om DMZ op 192.168.1.118 aan te zetten, maar loste ook niks op. NAT is ook enabled.

Op de NAS staat alles verder ook correct ingesteld om hem extern te benaderen.

Iemand een suggestie om toch extern mijn NAS te kunnen benaderen?

[ Voor 10% gewijzigd door Reverb_ op 05-03-2015 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Weet je zeker dat het modem in bridge staat en dat er dus niet dubbel genat wordt?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 20:41

lier

MikroTik nerd

Hoe test je?
Waarom gebruik je geen VPN server voor het beheer (eventueel op de NAS)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Nee, de modem staat niet in bridge. Ik denk dat dat de fout veroorzaakt. Ik heb wat gegoogled en las dat je een Ziggo modem niet zelf kan 'bridgen', maar dat Ziggo dat moet doen. Vnaaf maar 'ns bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoho, dan verlies je een van je twee WiFi AP's :o

Beter is het om de modem vrolijk router te laten zijn en je WRT320 als AP in te stellen, zie [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Sowieso is het helemaal niet zo lastig om poorten te forwarden door dubbel NAT, je forward gewoon op je eerste router vanaf extern naar het WAN-IP van de tweede router en vervolgens op de tweede router naar je NAS :z

[ Voor 34% gewijzigd door dion_b op 06-03-2015 09:31 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Dan ga ik maar voor je laatste optie. Want denk dat de Linksys router een beter bereik heeft en is dualband

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 20:41

lier

MikroTik nerd

Reverb_ schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 12:02:
Dan ga ik maar voor je laatste optie. Want denk dat de Linksys router een beter bereik heeft en is dualband
Wat mij betreft staat je onderbouwing (als dat het is) ten aanzien van WiFi los van of je dubbele NAT moet kiezen (met dubbele port forwarding).

Dubbele NAT biedt jouw geen toegevoegde waarde, het zou daarom ook mijn voorkeur hebben om de Linksys als accesspoint te laten werken: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1