• Phenomania
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-09-2025
Beste mede-tweakers,

Ik zit met een vraagje (zat even te zoeken naar een juiste naam voor het topic maar goed).

Eind deze maand zal ons nieuwbouwhuis worden opgeleverd. Bij bezichtiging eerder deze week
bleek dat in onze nieuwe woning enkel glasvezel worden aangelegd en zal derhalve mijn adsl-abonnement bij mijn huidige provider worden ontbonden.

Het ligt in mijn plan om bij Vodafone Glasvezel-internet 100MB + TV Start af te gaan nemen.
Nu heb ik echter een (voor de meeste hier allicht) simpele vraag.

Ik heb een loze leiding lopen vanaf de meterkast naar de woonkamer.
Het lag in mijn bedoeling hier een UTP-kabel doorheen te trekken en waar de kabel uit de
muur komt hier een switch aan te brengen voordat een kabel doorloopt naar de interactieve
tv box van Vodafone en een andere ethernetkabel vanaf de switch direct door naar mijn TV
(t.b.v. Netflix).

Maar ik zit me nu af te vragen of dat überhaupt wel kan omdat ik twijfel of het signaal vanuit
glasvezelmodem naar de tv-box wel vanuit een 'normale' ethernet-poort verzorgd wordt of dat
dit middels een andere (IDTV) poort gebeurt.

Ik heb 2 keer naar Vodafone gebeld en twee keer kreeg ik helaas geen duidelijk antwoord.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik hier vraag, het is nog vroeg ;)

Johan

Ps: mocht dit topic in het verkeerde forumgedeelte zitten hoor ik het graag, kon zo snel geen beter gedeelte vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Phenomania op 05-03-2015 08:21 ]

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:57
Misschien kom je verder met de installatie handleiding?
https://www.vodafone.nl/_...-thuis-tv-installatie.pdf

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-01 23:49

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Gezien het rode blok in stap 9 ben ik bang dat het inderdaad een apart netwerk is.

Maar zelfs als dat niet zo is zou ik alsnog er voor kiezen om sowieso 2 netwerkkabels door de loze leiding heen te trekken. Het is nauwelijks extra werk, de opbouwdoosjes die te koop zijn hebben sowieso vaak al 2 aansluitingen en je houd altijd de mogelijkheid om op een simpele manier aparte netwerken aan te kunnen sluiten in de woonkamer.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Phenomania
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-09-2025
Dank beiden voor het antwoord. Mede door de handleiding werd ik ongerust ;)

Maar dan neem ik inderdaad geen risico's en trek ik er 2 kabels door, inderdaad
weinig extra werk. Dank jullie wel :)