celeron OC mogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
<edited because it wasn't complete>

ik zou graag willen weten wat de mogelijkheden voor het overclocken zijn van het OC'en van een celeron II 667 MHz of 700 MHz op een abit bx6 rev. 2.0 mobo (slot 1)het 100 mhz ram. en verder ben ik benieuwd of het uitmaakt of je op agp 2x of agp 4x draait met een GeForce2 (waarchijnlijk mx, GTS is me wat te duur of geforce DDR) wat is de beste koeling voor de pricerange van hfl. 70-100. verder zou ik graag willen weten het nou zit met slockets. want daar heb ik geen ervaring mee. is koeling hier lastig mee?

edit:

wanneer is de celeron II eigenlijk uit?
ik wil begin september (als al dat geld van m'n vakantiewerk binnen is) gaan kijken en/of kopen. ik heb een buget van +/- hfl. 1100.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 16:22

Stropdas

Insert subtitle here

Een FSB van 75 zal wel kunnen lukken lijkt mij, misschien de 83 ook, maar dat ligt aan je systeem. De 100 MHz lijkt mij vrij onwaarschijnlijk, maar wie weet. Nog niemand heeft er nog mee geëxperimenteerd voor zover ik weet.

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Elteor
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Lijkt me ook, het is vaak zo dat hogere series uit een processorreeks wat moeilijker omhoog te krikken zijn dan de lagere serie's.

Ik ken helaas nog niemand met zo'n processor, ook de CPU database van overclockers.com heeft nog geen info. Ik denk dat met een goede cooler, een beetje voltage-tweaking je in ieder geval wat hoger zou moeten kopen.

BTW als je aan een budget vast zit, misschien is de Duron van AMD dan een goede keus, de processor is sneller dan de Celeron II, en toch aanmerkelijk goedkoper (544 voor Cel 566, 309 voor de Duron 650)......

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

Verwijderd

Een Celeron 667 heeft een multiplier van 10. Dat betekent dat de proc op 100 Mhz FSB 1 Ghz zou lopen. Weinig kans, schat ik zo. Het lijkt dat de grens van de Celeron II core iets onder de 900 Mhz ligt, of iets erboven voor de eerste exemplaren. Vooral de Celeron 566 doet het vaak lekker, met zijn multiplier van 8,5 gaan ze vaak probleemloos op 850 Mhz. Zorg wel voor een goeie koeler (kaliber Golden Orb of beter), en schroef het voltage iets op (van 1,5V naar 1,65 of 1,7V). Schijnt bijna altijd goed te gaan.

AGP 1x of 2x of 4x: Geen idee wat het uitmaakt. Ik weet wel dat de BX chipset geen AGP 4x ondersteunt, dus daarvoor hoef je niet speciaal een AGP 4x videokaart te kopen....

En als ik jou budget zie, denk ik dat een P3-600 ofzo ook wel zou moeten lukken. In september kun je waarschijnlijk wel een P3-600 krijgen voor 500 - 550 piek. Die laat je dus op 133 Mhz FSB lopen (= proc op 800), mits je geheugen het toelaat, veel 8ns PC100 RAM zit dan al aan de grens. Dan nog een Geforce 2 MX voor 350 pika's en je hebt het mooi voor elkaar.

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 16:22

Stropdas

Insert subtitle here

Elteor, die celly2 566 is trouwens 282, ik weet niet hoe je aan die veel te hoge prijs komt, je zal wel de celly2 667 bedoelen. OCF81, heb je dat mobo al liggen? Dan is de celly2 denk ik een betere keus dan een AMD processor. De celly2 is trouwens al een lange tijd uit. En natuurlijk een MSI converter erbij, ongeveer de beste. Daarmee kan je het voltage instellen van 1.3 tot 3.5 volt. Misschien een beetje apart, maar de Celly2 667 is maar 11 gulden goedkoper dan de P3 667, wel erg apart.

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Celeron 2 566 + abit sloket 3 koste mij F 300,-
loopt nu op 850 mhz.
Ik denk dat sommige 667 mhz celisch wel op 1 ghz kunnen... je ziet sommige ook de 566 over de 1 ghz bariere gaan.

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
thnx guys.

ik heb dat mobo en ram al. :)
dat ram heb ik bij funprice gekocht. (wist toen nog niets van pricewatch af, vandaar)
verder zou ik graag willen weten of een slocket koeling bemoeilijkt? (als ie bijv. op de kop hangt)

nadat ik bij tomshardware heb gelezen hoe het oc'en van een gelockte duron in zijn werk gaat ben ik van dat idee afgestapt. mijn handen trillen als ik precieze dingen moet doen, bijv. solderen. is een hele opgave voor mij. verder zou een nieuw mobo de kosten voorbij die van een celly2 opdrijven. (amd mobo's zijn erg duur, vindt ik)

ok, thnx

CYA!!!

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-09 21:51

FFF

900-1000Mhz, 2 of 4x agp maakt een niet erg groot en merkbaar verschil, maakt dus nix uit...
golden Orb lijkt me wel leuk..
goede kastkoeling is noordazakelijk, fsb 100 lijkt me haalbaar, zelfs gevallen van 110 met de C2..
of hoger......
probeer een waterkoeling zogau je geld hebt of tijd om er zelf een te maken..
probleem kan zitten in de cache dat hij op een bepaald moment stopt.....
als die te snel moet gaan, zoals bij de C1
(rond de 600 haken de meeste af, ook de 500 in veel gevallen..
mvg FFF
Pagina: 1