Stiller dan de Radeon 4850 - en beter?

Pagina: 1
Acties:

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01:28
Ik heb nu een Radeon HD4850 kaart in mijn PC zitten, ik denk erover om mijn PC te vervangen door een plugable, maar ik doe nog wel eens een spelletje. Dus dan vind ik een videokaart wel weer fijn enzo.

Maar dat kost een hoop lawaai en de HD4850 maakt aardig wat herrie in de kast waar ik hem hem staan, nu zoek in eigenlijk een kaart die beter is maar ook gelijk stiller dan de Radeon 4850.

Ik heb mijn Radeon 4850 van een andere cooler voorzien (2-3 jaar terug) die de FAN verving door zonder fan, passieve koeling dus.

Maar daardoor wordt de kast toch aardig warm verder. Ik heb voor de processor een Scythe 3000... maar die is aardig stil met 1 fan, maar maakt toch wel geluid... zit er over na te denken wat ik moet doen, de HD4850 voldoet voor mij prima.

Het enige spel dat ik af en toe doe is Minecraft, en Sims 4, en Age of Empires II / Online. Daardoor heb ik niet veel nodig denk ik zo...

Ben al een beetje aan het kijken maar kom door de bomen het bos niet uit want er is zoveel waar je uit kan kiezen.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Eén en ander hangt wel af van de grootte van je case, je budget, je resolutie, je voeding etc. Info waar ook naar gevraagd werd. Helaas heb je die vragen weggehaald. Zonder die info is het shooten in the dark.

[ Voor 20% gewijzigd door br00ky op 04-03-2015 21:19 ]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:07
wat heb je zelf al gevonden? een mooi uitgangspunt is reviews: Desktop Best Buy Guide: maart 2015.

en de rest van het systeem vermelden is ook wel handig.

• SpaTieBaLk
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Maar dat kost een hoop lawaai en de HD4850 maakt aardig wat herrie in de kast waar ik hem hem staan, nu zoek in eigenlijk een kaart die beter is maar ook gelijk stiller dan de Radeon 4850.

Ik heb mijn Radeon 4850 van een andere cooler voorzien (2-3 jaar terug) die de FAN verving door zonder fan, passieve koeling dus.
Ik denk dat het lastig wordt om een videokaart te vinden die stiller is dan jouw 4850 die passief gekoeld is.

[ Voor 60% gewijzigd door SpaTieBaLk op 05-03-2015 08:49 . Reden: quote toegevoegd ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:13
Ik snap niet echt wat je nu precies wil. Je wil iets stiller dan een 4850 maar die is nu stil omdat je hem passief hebt gekoeld, schrijf je. Als je die passieve koeling nou vervangt voor een aftermarket koeler met 2 fans erop, dan krijg je hem vast stil én koel.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Kevin1Smid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-02 17:01
pricewatch: Palit GeForce GTX 750 Ti KalmX Passive 2GB

Deze is sneller en ook passief gekoelt1

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:07
Zijn er andere onderdelen due veel geluid maken zoals een voeding? Was er 1 op hardware.info die onder load op 60 db uit kwam.
Pagina: 1