Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Gaming laptop - Prestatie ondermaats? Bottleneck ?

Pagina: 1
Acties:

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:27
Tweakers,

Ik ben nu al even in het bezit van een ASUS gaming laptop.

Ik vind echter dat deze ondermaats presteert.. Ik dacht dat je met een systeem zoals in de bijlage te zien is toch bf3 op ultra zou moeten kunnen spelen maar helaas is dit dus niet zo. Ook bij andere games heb ik toch het gevoel dat met dit systeem hogere prestaties moeten mogelijk zijn.

Daarom denk ik dus dat ik met een bottleneck zit. Ik vermoed mijn ram geheugen omdat op mijn vorige laptop ik 16gb werkgeheugen bezat en er een enorm verschil te merken valt. Er zijn wel extra slots voorzien op mijn laptop om ram geheugen uit te breiden + een ssd.

Kan iemand mij meedelen wat er een eventueel probleem kan zijn ivm prestatie beperking in mijn laptop?

Systeem: Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/20fssxv.png
model g750jm.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Ligt aan de 860m videokaart denk ik.
Als het goed is kan je wel high settings spelen.
Als je google gebruikt kom je er genoeg over tegen.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Rubberen
chucky666 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 20:39:
Ligt aan de 860m videokaart denk ik.
Als het goed is kan je wel high settings spelen.
Als je google gebruikt kom je er genoeg over tegen.
Toch vreemd om te zien dat deze kaart als upper mid-range word gezien, maar bij recente games toch niet zo bijzonder lijkt te presteren.

Ook als ik kijk op alternate zit in zo goed als iedere gaming laptop over 1000Euro deze kaart..

Hopelijk kan ik met deze specificaties gta5 nog vlot draaien, dat was namelijk één van de hoofdreden om deze laptop aan te schaffen.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:38

br00ky

Moderator Harde Waren
De benchmarks had je natuurlijk van te voren kunnen googlen. Voor BF3 is er vast ook wel wat te vinden. Dit blijft echter hét nadeel van laptops, je krijgt altijd een pak minder power voor hetzelfde geld.

• Rubberen
Als ik 16gb ram plaats in plaats van de huidige 8, kan dit prestaties in games ook merkbaar verhogen?

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
860m is een best capabele gpu.
BF3 in high op 1080p moet toch wel met >30fps lukken. (aangezien crysis 1 en warhead dat bij mij deden, en dan was die 860m gecombineerd met een ULV i5).

Overigens heb je imo een erg domme keus gemaakt om een laptop te kopen voor GTA5. voor 800 euro had je een PC die met gemak elke laptop onder de 2,5K overklast. (afhankelijk van of Rockstar eindelijk eens fatsoenlijke code aflevert voor de PC port) had je 200 euro over gehouden voor een een chromebook voor surfen op de bank ;)

[ Voor 47% gewijzigd door eL_Jay op 05-03-2015 15:11 ]

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-11 21:21
Rubberen schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 15:07:
Als ik 16gb ram plaats in plaats van de huidige 8, kan dit prestaties in games ook merkbaar verhogen?
nee naar alle waarschijnlijkheid niet....

• Mella7
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-03 13:17
8gb is meer dan capabel voor gamen, tenzij je hevig gaat multitasken tijdens het gamen zal dit bij lange na geen bottleneck zijn.
Wat ook kan zorgen voor lage prestaties is de warmte die gegenereerd word, elke laptop behandelt dit anders en het kan zo zijn dat je videokaart en processor terug geclocked worden om de temperatuur op peil te houden, aangezien je redelijk voorkomende specs hebt in die laptop zou ik even zoeken wat je ongeveer moet halen en het dan vergelijken met je eigen bevindingen om te zien of de fan in je laptop niet ondermaats presteerd.
Verwacht geen top notch resultaten uit een gtx 860m, het is geen slechte kaart maar het is zeker niet een van de high end kaarten.
Pagina: 1