HTC Vive vr-headset Preview - Fysiek rondlopen in een virtuele wereld
Intressant & informatief artikel, maar ik mis wat info die bijv wel op htcvr.com staat, deze 2 puntjes (ik noem geruchten in beide, maar ook feiten, wederom, zie htcvr.com voor deze gegevens)
1] Specs: 1200x1080 per oog, 90hz refresh rate, FOV is nergens genoemd, maar er zijn geruchten over 110'
2]
Intressant & informatief artikel, maar ik mis wat info die bijv wel op htcvr.com staat, deze 2 puntjes (ik noem geruchten in beide, maar ook feiten, wederom, zie htcvr.com voor deze gegevens)
1] Specs: 1200x1080 per oog, 90hz refresh rate, FOV is nergens genoemd, maar er zijn geruchten over 110'
2]
De sensors die jullie in de kamer hebben zien hangen zijn 'SteamVR base stations' en deze zijn verplicht (minimaal 2 stuks) als je wilt kunnen rondlopen (ik vermoed trouwens dat deze via infrarood qr codes projecteren op muren/plafons, maar dat is alleen maar een aanname, gebaseerd op deze foto van een 'behind closed doors' VR presentatie van Valve vorig jaar)Of het bij de consumentenversie de bedoeling is dat je vergelijkbare apparaten thuis gaat ophangen, is onduidelijk. Daar wil HTC nog niks over kwijt.
[ Voor 12% gewijzigd door 434365 op 04-03-2015 19:48 ]