Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ongevraagde SMS reclame, jullie mening

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Rtificial

as fake as can be

Topicstarter
Vandaag onderstaand artikel in De Telegraaf-i.
Persoonlijk vind ik dat niemand het recht heeft ongevraagd reclame-smsjes te sturen. De meeste mensen geven hun mobiele nummer maar aan een beperkt aantal mensen prijs. Daarnaast kunnen die smsjes behoorlijk storend werken, denk aan ongeschikte momenten, berichtenboxen die vollopen, kortere levensduur accu etc... Wat is de mening van de Tweaker hierover...

Consumentenbond tegen ongevraagde SMS-reclame

door onze redactie

AMSTERDAM - Consumenten moeten niet lastig gevallen worden met ongevraagde reclame via SMS. In tegenstelling tot de DMSA pleit de Consumentenbond dan ook voor een opt-in systeem bij SMS-reclame.

De DMSA, de Nederlandse Associatie voor Direct Marketing, werkt aan een code Verspreiding Ongevraagde Reclame via SMS. In die code hanteert de DMSA het opt-out systeem: consumenten mogen bestookt worden met ongevraagde reclame totdat zij aangeven hier geen prijs op te stellen. De Consumentenbond vindt dat het verkeerde uitgangspunt en vindt dat de DMSA haar ontwerp-code moet veranderen.

Wanneer het huidige voorstel niet verandert, kunnen consumenten bedolven worden onder een grote hoeveelheid reclameuitingen waar ze niet om hebben gevraagd. De Consumentenbond vindt dit een ongewenste situatie die geen werkelijkheid mag worden. De Bond wil dan ook graag met de DMSA overleggen over de code en hoopt dat dan het opt-in systeem gekozen wordt. Daarmee mag een bedrijf pas reclame verzenden als de consument daar vooraf uitdrukkelijk toestemming voor heeft gegeven.

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:17

Lordy79

Vastberaden

Tja, een consument wil dat er geen reclame verstuurd wordt en de bedrijven wel...

Ikzelf heb in een jaar tijd 2x een reclameberichtje gehad en als het daarbij blijft, vind ik het prima. Mocht het toenemen tot 2 per dag, dan wordt het wel erg vervelend. :(

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-11 13:27
Verbieden !! Absoluut verbieden.

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-11 13:17
Ik vind ongevraagde reclame berhaupt schandalig!

Ook met wat ze allemaal in de brievenbus dumpen! En dan moet je naar het gemeentehuis om zo'n sticker te halen!

Die gasten moeten eens fatsoenlijk worden en je dan eerst vragen of je reclame wilt! Als je nee zegt of geen antwoord geeft, dan moeten ze het niet doen!

Maar goed, even on-topic:

Ongevraagde reclame vind ik altijd niet kunnen!

Trouwens die gasten handelen dus in je gegevens, ik vind dat je als eigenaar van die gegevens een deel van de winst moet krijgen! >:)

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 17:00
Toen ik op vakantie was kreeg ik ook al welkomst SMS's toen ik de grens over reed ;)

Verwijderd

Verbieden, ik moet er niet aan denken dat er dalijk even veel spam op mn tel komt als op mn hotmail adres :(

Tijdje geleden had je toch ook van die smsjes met "bel me" met een 0800 nummer eronder ofzow? Zwaar irritant, denk je dat iemand belangrijks :P je heeft ge smst blijkt t zoiets te zijn :(

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Ik ben ook geen fel voorstander... maar het kan zijn dat mensen het wel leuk vinden? :?

Ik denk dat je net zoals huis aan huis reclame de optie moet hebben voor een "Nee tegen ongeaddresseerd drukwerk".. misschien dat dit dan geregistreerd moet worden ergens.. of zo..

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Ik ben helemaal niet zo moeilijk met spam enzo, ook niet op mijn ISP mail. Maar op mijn mobiel vind ik het dus super irritant.
Ik heb nooit ergens mijn mobiele nummer ingevuld dus moeten ze ook opzouten met die meuk. reclame is best (werk voor een reclame groep) maar op mijn mobiel? Wegwezen.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:18
Jullie vergelijken het wel met reclame in de normale brievenbus, maar het is erger.

Voor reclame in de bus betaal ik niks voor, maar een sms'je ophalen kost geloof ik wel geld.

Maar ach, als het bedrijfsleven het perse wil, zal het er toch wel doorkomen. Dat wordt dus gewoon wennen ben ik bang...

Verwijderd

Ik vind reclame niet fijn, maar als een buitenlands netwerk mij wil verwelkomen vind ik het prima. Kreeg laatst een SMS'je van m'n provider dat ik ook in het buitenland kon bellen met m'n beltegoed, zonder rekeningen achteraf. Ook dat vind ik niet erg, maar reclame... no thanx!

Verwijderd

Als zo iets zeg maar legaal word, weet ik al hoe de KPN z'n UMTS schulden gaat oplossen. |:( :r

Dat word dus 3maal daags spam en de KPN krijgt 't geld van 't bedrijf wat de reclame wil.. Nee, ik moet d'r niet aan denken.

Verwijderd

Vindt niet dat ze zonder iets zomaar kunnen gaan rondsturen!!! als je je 06 nummer nu ergens in vult okay.....

verder moet er wel zoiets moeten zijn als een nee/nee sticker en ik zou het wel netjes vinden als je er iets voor terug kreeg!!!

gratis bel minuten ofzo of gratis smsen...

• NiteFly
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-10 15:44
Mijn vader heeft laatst een abbo-tje gesloten bij Debitel, zon zaakje dat "tikken" koopt bij KPN en het zelf voor minder weer verkoopt. je kent ze wel.

na amper een week begon het gezeik. SMS berichten van vreende afzenders met alleen maar reclame! nog net geen Miele met nieuwe stofzuigers maar wel genie.nl en ik geloof ook andere commerciele websites binnen nederland als ilse enzo. Ik verdenk Debitel er dus sterk van dit op hun geweten te hebben! Op zon manier inkomsten strikken om toch nog een beetje winst te maken!

echt heel vervelend, ik vind dat een walgelijke manier! mn vader was daar niets over verteld btw. :r

Verwijderd

ik wil er niks van weten, ik krijg al genoeg spam in mijn mailbox, als ze nu ook mijn telefoon nog gaan volpompen..

Verwijderd

Ik heb er echt nog nooit eentje gehad. (afkloppuh!)
Maar ik heb ook alleen ervaring met KPN en Libertel. Zij gedragen zich in ieder geval wel. :)

Ik zou ze ook absoluut niet willen!! Die dingen als je de grens oversteekt vind ik wel leuk, maar GEEN reclame a.u.b.

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik hebber (gelukkig) nog geen gehad, maar stel dat het gebeurt, dan is het geen ramp, als het niet te vaak voorkomt. Maar als je op een gegeven moment 8 sms'jes/uur krijgt, kijk, dan bennik dus wél ff pissed :(

Verwijderd

Ik heb niet voor niets zo'n Nee/Nee-sticker op mijn brievenbus. Ik heb sowieso een bloedhekel aan reclame. Ik snap best dat reclame nodig is om bijvoorbeeld televisieuitzendingen te bekostigen, maar dat betekend niet dat ik er op zit te wachten.
Er valt misschien over te praten als die reclamemakers als vergoeding voor het MOGEN versturen van reclame naar mijn telefoon ook maar mijn telefoonrekening gaan betalen.

• HGJ
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGJ

Zelf heb ik er (nog) geen gehad maar ik zou het wel zwaar irritant vinden.

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:00

Roy

Hobbies?

Ik heb er nog geen last van gehad (en dat moet ook zo blijven!!) want dat lijkt me super irritant !!
Als ik langs een winkel loop en ik zou opeens een sms'je van die winkel krijgen dan ging ik daar toch wel even naar binnen... >:)

Inderdaad...

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Ik krijg weleens van die smsjes als je de grens overgaat, over dingen die je kunt gaan bezoeken enzo.
Ach ja, krijg ik ook nog eens een smsje *D

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
'k zou zoiets niet goed vinden

Dan kan je bijna altijd wel op je telefoon kijken
d'r zijn natuurlijk altijd mensen die dat leuk vinden, en die moeten zich dan op kunnen geven in welke catagorie ze reclame willen krijgen, en hoeveel per dag.

Andere moet je er niet mee lastig vallen vind ik

* Foxke heeft in z'n leven maar 1 reclame sms'je gehad, en wil et daarbij laten

• I_stealth_I
  • Laatst online: 18-11 07:03

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Kappen met die reclame, nu ook al in SMS. die reclame lui gaan nu wel een beetje ver, ze pleuren overal reclame op of in. Ze propageren je steeds meer :( :( :( :(

/dev/null

Verwijderd

de laatste tijd worden we al bedolven onder de reclames en nu ook nog SMS reclame :( gewoon niet cool

Verwijderd

Als je zo stom bent om overal je gegevens achter te laten (06-nummer, emailadres etc), dan vraag je om spam. Als het niet absoluut nodig is om je telefoonnummer of emailadres achter te laten, dan nooit iets invullen.

Maar het wordt je tegenwoordig niet makkelijk gemaakt om verschoond te blijven van die kolere reclame. Op een of andere manier weten ze je steeds te vinden. Per post lukt niet meer => dan maar per email => lukt ook niet meer dan gaan we maar sms-en, bellen etc etc.

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Als ik eerlijk ben moet ik zeggen dat ik nog nooit sms reclame heb gehad....
Waar vullen jullie dan je nummer in??? Ik heb het wel bij genie, maar daarvan krijg je alleen als er een nieuwe nieuwsbrief is 1. En da vind ik toch geen ongevraagde reclame...

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Topicstarter
Wat in het krantenbericht genoemd wordt is het feit dat het berdijsleven vindt dat je net als de 'nee/nee'-stickers zelf moet aangeven als je GEEN reclame op je GSM wil ontvangen. De consumentenbond pleit ervoor dat je een 'JA/JA'-sticker zou moeten opplakken zeg maar, dus aangeven dat je WEL openstaat voor reclame...

Overigens krijg ik er zelf ook maar weinig, eens in de 3 maanden oid, maar het artikel gaat dus om het op grote schaal invoeren van SMS als recamemedium.

Verwijderd

ik heb ook nog nooit zo'n sms reclame gehad maar het lijkt me zwaar irri als je daar de hele tijd mee lastig gevallen word :(

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik kreeg op mn ouwe telefoon allemaal SMSjes van Nozy, dat eigenlijk alleen voor Libertel users is terwijl ik Ben had. Om het uit te zetten moest je "nozy uit" of 'nozy out' replyen, en dat kon dus niet!! :(

dus ik kreeg bijna om de dag een vaag smsje over de nieuwe cd van Destiny's Child oid :( , gelukkig heb ik nu een nieuwe phone + nummer 8-)

• BosPiet
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09-2006
Dat lijkt me echt heel erg irritant ja, heb het nog nooit gehad, maar kan me er wel wat bij voorstellen :(

Als je wel reclame wil hebben, dan moet je dat gewoon op kunnen geven en niet er meteen al van uit gaan dat iemand dat wil... en dat is dan niet alleen voor sms, maar ook voor je mail/post.

Koop je eigen eiland!

• Mike78
  • Laatst online: 19-11 21:19

Mike78

Always

Ben blij dat ik dat tot nu toe nog niet heb gehad. Lijkt me errug irritant :(

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

Verwijderd

Dit is dus ook een voorbeeld van het
toegenomen registratie-effect...

Mensen komen in steeds meer databases
te staan, en zijn dus op die manier 'trackable'...

Een groot bedrijf is alleen maar
geinteresseerd in het aantal mensen
dat de boodschap onder ogen krijgt,
dus het kan dat bedrijf niks schelen
of je het al dan niet op prijs stelt...
voordat je er een mening over hebt heb je
het namelijk al gelezen!!!

Heb zelf wel 's reclame gehad, het valt
gelukkig nog erg mee... ben wel pre-paid
mobiel, dus zodra KPN z'n bestand verkoopt
hang ik... :(

Verwijderd

sucks. enige handige laatst vond ik die examenuitslagen sms, dat ze al online staan. Had een vriendin me (ongevraagd) voor opgegeven. Verders krijg nooit iets van reclame. geeeeeelukkig.

• supershoe
  • Niet online
Op maandag 18 juni 2001 16:50 schreef _Sanniej_ het volgende:
sucks. enige handige laatst vond ik die examenuitslagen sms, dat ze al online staan. Had een vriendin me (ongevraagd) voor opgegeven. Verders krijg nooit iets van reclame. geeeeeelukkig.
Ja totdat die examen site hun database met nummers verkoopt >:)
Hopelijk komen er snel DUIDELIJKE regels over sms reclame vanuit de overheid.

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

• Nasty Nate
  • Laatst online: 15-10 16:27
Ik heb er gelukkig nog nooit last van gehad.

Verwijderd

Mijn vader heeft laatst een abbo-tje gesloten bij Debitel, zon zaakje dat "tikken" koopt bij KPN en het zelf voor minder weer verkoopt. je kent ze wel.
Debitel is een redelijk grote mobieletelefoontikken boer in Europa, en jah ze kopen gewoon heel veel tikken in bij veel mobieleproviders en verkopen die weer...
na amper een week begon het gezeik. SMS berichten van vreende afzenders met alleen maar reclame! nog net geen Miele met nieuwe stofzuigers maar wel genie.nl en ik geloof ook andere commerciele websites binnen nederland als ilse enzo. Ik verdenk Debitel er dus sterk van dit op hun geweten te hebben! Op zon manier inkomsten strikken om toch nog een beetje winst te maken!
Ik zelf heb een telefoon met een debitel toestel, voor meer dan een jaar: NOOIT last van gehad. In me vriendenkring hebben ook een paar een debitel account, helemaal geen problemen.
Dus ik denk dat je iets minder haastig conclusies moet gaan trekken, debitel is naar mijn idee een zeer goede mobielboer :)

(misschien dat iemand random een nummer heeft ingetikt???)

Verwijderd

Je hoeft je nummer nergens in te vullen.
Een sms spammer neemt gewoon een bestaande reeks mobiele nummers.

bijv:
0618090000
0618090001
0618090002
0618090003
enz..
Zo word dat meestal gedaan.

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:27
mensen waarvan ik een SMS wil, krijgen mijn mobiel nummer, de rest mag het uitzoeken. en al helemaal geen SPAM op mijn mobiel!

I want to live forever, so far.. so good.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:56

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik zie het ook niet zo zitten. Het principe vind ik verkeerd, ik kies meer voor een opt-in constructie waarbij je aan kan geven dat je wel reclame wilt ontvangen. Bovendien, een telefoon heeft een beperkt geheugen en ik heb niet zoveel zin om maar berichtjes te blijven verwijderen. Die van m'n vriendin zijn veel leuker :)

De islam kan uw vrijheid schaden

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Topicstarter
Het mag dus inderdaad duidelijk zijn dat een meerderheid hier niet op zit te wachten. Ik zal iedereen via dit forum op de hoogte houden van nieuwtjes op dit gebied en datgene wat de consumentenbond al dan niet bereikt.

Verwijderd

ze pleuren maar mooi op met z'n reclame.... maar ja, wat doe je d'r aan?

Verwijderd

heb er gelukkig geen last van :P , maar het is mooi k*t als je steeds van die irritante sms-jes krijgt.
Maar ja, volgens mij valt er ook niet veel aan te doen.

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-11 08:02
paar jaartjes geleden was er zo'n aktie van pepsi. Met een aantal fles doppen kon je een buzzer krijgen maar dan moest je wel tekenen dat je het niet erg vond om reklame te ontvangen.

Opzich zou ik het niet erg vinden als daarmee de abo prijs omlaag zou gaan. Natuurlijk moeten die sms-jes wel normaal zijn dus niet van die troep over sex lijnen enzo.
Pagina: 1