Toon posts:

iPhone 5 foutcode 1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Vorige week heb ik een iPhone 5 gekregen van een vriend die ik mocht houden. Alleen heeft de iPhone 5 wel een foutmelding. Tijdens het restoren van de iPhone krijg ik een foutmelding 1.

Wat ik tot nu toe heb geprobeerd om het probleem op te lossen is :

1. In DFU restoren
2. hardware componenten loskoppelen en restoren
3. Itunes updaten
4. Op een andere syteem proberen te restoren

Verder weet ik eerlijk gezegd niet wat ik nog meer zou kunnen doen. Zijn er hier handige apple kings die weten wat het zou kunnen zijn 8)7

Mvg,

Vijfdertig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp dat de hardware stuk is, maar alles is te plaatsen/vervangen. Ik heb het geprobeerd d.m.v. hardwareonderdelen los te koppelen. Maar krijg nog steeds hetzelfde foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 18:24:
Ik begrijp dat de hardware stuk is, maar alles is te plaatsen/vervangen. Ik heb het geprobeerd d.m.v. hardwareonderdelen los te koppelen. Maar krijg nog steeds hetzelfde foutmelding.

[...]
Logic board is stuk. Die vervangen en dan werkt ie weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus het moederboard neem ik aan, het duurste onderdeel :)
johnkeates schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 18:34:
[...]

Logic board is stuk. Die vervangen en dan werkt ie weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Dat klopt, maar daar is helaas niks aan te doen. Als je twee verschillende systemen geprobeerd hebt die allebei niet werken, dan ligt het aan de telefoon. Alleen je mainboard/logic board/moederbord/cpu bord wordt gebruikt bij een restore. Als er iets mis is met ROM/RAM/Flash/CPU krijg je een hardware error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel weer gelezen dat het iets te maken kan hebben met de broadcom, dat is een antenne in je telefoon. Weet jij daar meer over ? Wat adviseer je mij dat ik doe ?
johnkeates schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 18:43:
Dat klopt, maar daar is helaas niks aan te doen. Als je twee verschillende systemen geprobeerd hebt die allebei niet werken, dan ligt het aan de telefoon. Alleen je mainboard/logic board/moederbord/cpu bord wordt gebruikt bij een restore. Als er iets mis is met ROM/RAM/Flash/CPU krijg je een hardware error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Ik adviseer dat je een nieuw moederbord koopt. Stel dat je echt perse verder wil gaan kan je alle BGA's opnieuw reflowen. Ik heb zelf nog nooit gezien dat een probleem in een wifi/bluetooth chip problemen met firmware opleverde. Met de baseband is het weer anders, die moet het inderdaad wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om de baseband te vervangen/repareren van de iPhone 5 ?
johnkeates schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 19:30:
Ik adviseer dat je een nieuw moederbord koopt. Stel dat je echt perse verder wil gaan kan je alle BGA's opnieuw reflowen. Ik heb zelf nog nooit gezien dat een probleem in een wifi/bluetooth chip problemen met firmware opleverde. Met de baseband is het weer anders, die moet het inderdaad wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 20:24:
Is het mogelijk om de baseband te vervangen/repareren van de iPhone 5 ?

[...]
Niet voor onder de kostprijs van een nieuw compleet bord.
Pagina: 1