[Win7] BSOD (systeemherstel werkt maar tijdelijk)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08 21:26
Ik heb onlangs veel problemen met een BSOD met de STOP: c000021a {Fatal System Error}:
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/34rif.jpg

Veilige modus geeft dezelfde error, laats bekende configuratie werkt niet en ook het opstartherstel werkt niet en geeft de volgende error:
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/6rrk01.jpg

Opstartherstel geeft dus aan dat de error wordt veroorzaakt door een bepaald stuurprogramma, maar hoe kom ik erachter welke en hoe fix ik dit? Ik heb wel het 'geluk' dat systeemherstel sporadisch werkt. Hij pakt bijna geen herstelpunten maar na een paar keer meerdere herstelpunten proberen lukt het me om systeemherstel succesvol te laten draaien. Uiteindelijk is er nu een succesvol systeemherstel geweest dat de boel terugzet naar 24-2-2015 14:26:59 en kan ik Windows weer in en gebruiken. Echter wanneer ik de laptop dan weer herstart (of als de laptop soms te lang in slaapstand staat) dan is dezelfde
BSOD error weer terug. Nu merk ik net wel op dat de Dell comand/update steeds automatisch updates is aan het het draaien is van o.a. de bios en de grafische driver. (2 updates slagen en reboot is vereist en 1 update faalde) Zou dit conflict kunnen veroorzaken?

Nu ik 'm weer een tijdje werkend heb gekregen, hoe kom ik erachter wat de oorzaak is en wat moet ik vervolgens doen om de boel weer normaal werkend te krijgen? Het is nu een beetje zoeken naar een naald in een hooiberg, zijn er programma's voor die ik kan draaien om de fouten op te sporen?. Hopelijk kom ik samen met jullie hulp tot een oplossing.

[ Voor 4% gewijzigd door Maartendc op 05-03-2015 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Kan je de BSOD niet bekijken met zo'n analyse tooltje? BlueScreen view ofzo? Die geven soms een indicatie van de driver die het veroorzaakt.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08 21:26
Dank voor je antwoord. Doordat het systeem wordt hersteld naar een situatie voor de BSOD ziet BlueScreenView niet de c000021a error (ik heb slechts 3 dump files uit medio 2014). Andere ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 14:28
zet auto update ook eens uit (tijdelijk). En doe dan een restart. Als je daarna geen bsod krijgt dan is het een update/driver update die via windows update komt.

Computer says no