Probeer het volgende te realiseren: een logo dat paginabreed is (tekst 'LOGO' met strepen die over de hele breedte lopen). Op een klein scherm komt het er ongeveer zo uit te zien:

Op een scherm met hogere resolutie bijvoorbeeld zo:

Nu kom je vaak als tip tegen om bij responsive design het volgende te doen mbt afbeeldingen:
Dit geeft uiteraard niet het gewenste effect. Op een kleinere resolutie mag hij links en rechts van de tekst 'LOGO' een gedeelte van de strepen weglaten. De afbeelding hoeft dan dus niet voor 100% (in de breedte) getoond te worden. Neemt de resolutie toe dan zie je verhoudingsgewijs meer 'streeplengte' aan de linker- en rechterkant.
Als ik echter voor deze afbeelding dan een uitzondering maak in de vorm van:
dan ontstaat er een 'breedte-scrollbar'. Ik probeerde daardoor wat te experimenteren met zaken als:
Ook zag ik op MDN het volgende:

Op een scherm met hogere resolutie bijvoorbeeld zo:

Nu kom je vaak als tip tegen om bij responsive design het volgende te doen mbt afbeeldingen:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
| img { max-width: 100%; height: auto; } |
Dit geeft uiteraard niet het gewenste effect. Op een kleinere resolutie mag hij links en rechts van de tekst 'LOGO' een gedeelte van de strepen weglaten. De afbeelding hoeft dan dus niet voor 100% (in de breedte) getoond te worden. Neemt de resolutie toe dan zie je verhoudingsgewijs meer 'streeplengte' aan de linker- en rechterkant.
Als ik echter voor deze afbeelding dan een uitzondering maak in de vorm van:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
| #logo-container img { max-width: none; } |
dan ontstaat er een 'breedte-scrollbar'. Ik probeerde daardoor wat te experimenteren met zaken als:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
| overflow-x: hidden; overflow-y: hidden; box-sizing: border-box; -moz-box-sizing: border-box; -webkit-box-sizing: border-box; |
Ook zag ik op MDN het volgende:
Jullie tips voor een oplossing?quote: MDNThis is an experimental technology