Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Geen draadloze verbinding thuis, wel ergens anders

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste allen, ik ben een beetje ten einde raad.

Sinds ik mijn router voor het laatst resette, kan mijn laptop geen draadloze verbinding meer maken met mn netwerk in huis. Mijn huisgenoten hebben verbinding, mijn telefoon ook, alleen mijn laptop niet.

Hij kan de verbinding zien, maar zodra ik op "verbinding maken" klik, geeft ie per direct weer dat dit niet mogelijk is. Elders kan ik wel verbinding maken met andere netwerken.

Tot dusver gedaan: router gereset, avast virusscan gedeinstalleerd, systeemherstel gestart.

Iemand enig idee? Alvast ontzettend bedankt!!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-11 15:43
Netwerk eens verwijderen (Windows 7 in netwerkcentrum en Windows 8.1 rechtsklikken op het netwerk en niet onthouden) en eens opnieuw de wpa2key invoeren is meestal de oplossing.

Bedoel je met resetten echt resetten of rebooten?

[ Voor 13% gewijzigd door skelleniels op 04-03-2015 21:00 ]

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Topicstarter
Al eerder netwerk verwijderd, om vervolgens opnieuw het wachtwoord in te voeren. Deed niks.

De router heb ik uit gedrukt, de stekker eruit gehaald, 2 minuten gewacht en weer opnieuw erin gedaan. Of zijn er andere opties? Bedankt voor het reageren!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:48
Je router een echte reset naar fabrieksinstellingen geven (resetknopje). Staat ongetwijfeld in de handleiding hoe je dat moet doen.
Nadeel is dat je eigen custom instellingen daarmee verloren gaan en je ze opnieuw moet instellen.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Klinkt als een actief "MAC" filter op de router. Kijk eens of die router "unknown devices" toestaat en of het MAC adres van je WiFi kaartje in je laptop bekend is op die router.

Als dat MAC adres bekend is dan sowieso even verwijderen en opnieuw toevoegen.

Ik maak meteen even de aanname dat je géén static IP hebt ingesteld op je laptop voor het WiFi kaartje (voor dat netwerk "ergens anders") en je je zelf daar mee buiten het netwerk van je eigen router parkeert op het moment dat je verbinding maakt :P

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 04-03-2015 23:49 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 20:50
Verwijder het profiel van de wireless verbinding van je huis eens en maak het opnieuw aan.
Pagina: 1