Gaming monitor 1440p, 120/144Hz, G-sync

Pagina: 1
Acties:

• MrZioN
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:58
Ik zoek een?
Gaming monitor met een resolutie van 1440p met minimaal 120Hz. Daarnaast wil ik graag G-sync gebruiken aangezien ik al over een nvidia kaart beschik. Een beetje accurate "color reproduction" is ook fijn ivm mijn werk.

Wat is je budget?
Ik heb geen budget in gedachten. Leef je uit =)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Alles behalve Acer.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb momenteel een GTX770 4gb Gaming van MSI samen met een intel core i7 4770k en 8gb 1600MHz werkgeheugen.

Ik heb al even rondgekeken en vond de Asus ROG PG278Q wel een interessante optie. Er zijn echter wat negatieve punten in de reviews die ik daar lees, onder andere dode pixels en "flickering".

Wat zijn interessante alternatieven? Is er uberhaupt al wat interessants op de markt wat aan mijn eisen voldoet of is het raadzaam om nog even te wachten op nieuwe modellen die nog uitgebracht moeten worden?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-02 20:50

Thomg

Aww yiss

En wat voor spellen speel je?
Wat voor setting wil je ermee spelen?

• MrZioN
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:58
Op dit moment niet veel (weinig interessante games imho). Zo af en toe wat BF4. Settings zo hoog mogelijk. Grafische kaart upgraden is ook geen probleem in de toekomst dus daar maak ik mij niet zo druk om.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Goede kleuren en TN gaan imo sowieso niet samen, ja, met instellen kun je de boel minder slecht maken, maar IPS en AMVA zijn simpelweg veel beter dan TN.

1440p is geen prettige resolutie voor een GTX770, dankzij zijn 256bits busje is zijn 4GB behoorlijk nutteloos, veel meer dan 2GB kan hij niet snel genoeg benaderen, en er zijn al games die meer dan 2GB verstoken op 1080p, laat staan op 1440p wat 78% meer pixels heeft dan 1080p. Ook is de GPU van de GTX770 bij lange na niet krachtig genoeg om op moderne spellen 120/144hz te krijgen.

pricewatch: Dell U2515H Zwart is een leuk scherm met een leuke prijs, maar geen [overpriced] G-sync of 120+hz, wel een goed IPS paneel met goede kleuren, al kun je hem wellicht wat overclocken.

Ook kun je nog even wachten tot de hoge resolutie, hoge refresh AHVA schermen uitkomen, ze zijn al aangekondigd, maar moeten nog uitgebracht worden. Deze techniek lijkt qua eigenschappen erg op IPS, met wat minder backlightbleeding/ips-glow.

People as things, that’s where it starts.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-02 20:50

Thomg

Aww yiss

Dat wilde ik dus ook net zeggen, zet 120 fps hoge kwaliteit op 1440p maar uit je hoofd met een 770 :s

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:56

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Als je de Pricewatch bekijkt is er inderdaad momenteel maar 1 monitor die aan jouw eisen voldoet, de pricewatch: Asus Republic Of Gamers Swift PG278Q Zwart die je al gevonden had. Echter zou ik dan adviseren, als je al zoveel geld over hebt voor een monitor, om ook je systeem te upgraden. 120FPS op high/ultra op 2560x1440 lukt zoals Thomg al aangeeft nooit, niet met jouw kaart.
Pagina: 1