Quadro K2200 of GTX 970 in dit PC Advies?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielzkuh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-11-2018
Mijn vader gaat een nieuwe PC aanschaffen, die ik vermoedelijk ga assembleren.
De PC wordt gebruikt voor serieuze fotobewerking, webdesign en tevens (in mindere mate) CAD tekenen. In de toekomst wordt hier wellicht videobewerking aan toegevoegd.

Over de videokaart heerst nog onduidelijkheid, is het hier beter een GeForce GTX970 te nemen, zoals de ASUS GeForce GTX 970 Strix 4GB of levert een Quadro K2200 hier meer op?

Onderstaan de rest van de toekomstige configuratie:

Intel Core i7 5820K
Scythe Mugen 4 PCGH Edition
Crucial Ballistix Sport 16GB DDR4-2400Mhz CL16 4x 4GB kit
ASUS X99-A mobo
Samsung 850 Pro 512GB SSD
2x Seagate Barracuda 7200.14 3TB (tevens nog aanwezig)
LG BH16NS40 odd
Fractal Design Define R5 Black case
Corsair RM-Series 550W psu
Cardreader

ASUS PB279Q IPS 4K monitor

Op- of aanmerkingen zijn welkom. Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 623174

Voor bewerken zijn Quadro's over het algemeen beter. GeForce is voor gaming en Quadro en Tesla volgens mij zijn voor bewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielzkuh
Belangrijk is 10 bit ondersteuning op de 4K monitor. Een FirePro W5100 is ook een optie, maar geen idee wat de beste keus is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
nielzkuh schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 19:00:
Belangrijk is 10 bit ondersteuning op de 4K monitor. Een FirePro W5100 is ook een optie, maar geen idee wat de beste keus is?
Afhankelijk van de software die je gebruikt. Kijken in de specs of ze uberhaupt "pro" kaarten ondersteunen. Of welke kaarten ze aanraden.

[ Voor 14% gewijzigd door o0SmOkE0o op 04-03-2015 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Fotobewerking en webdesign hebben nauwelijks GPU nodig, en voor veel CAD kom je ook prima toe met een mid-range game kaart. Video bewerken idem.

Daarnaast krijg ik nauwelijks het idee dat die 5820K hier tot z'n recht komt (lees, die heeft alleen nut als je erg veel video of 3d renderd) dus je kunt er beter een 4790k systeem van maken, die gaat in wat hij doet (beeldbewerking, webdesign en CAD) sneller zijn.

Als je vraagt of je een Quadro nodig hebt, heb je hem over het algemeen niet nodig. ;)

Wat voor CAD gaat het om?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielzkuh
Het gaat om 2D tekeningen met AutoCAD. Maar veel belangrijker is Photoshop, en daarin de 10 bit ondersteuning die de nieuwe monitor en software ondersteunen.
Ik heb me door meerdere mensen laten vertellen dat een consumentenkaart in Photoshop geen 10bit ondersteunt.
Mijn vader schaft liever in een keer iets goeds aan waar hij een tijdje mee vooruit kan, en vanuit financieel oogpunt zit er een minimumbedrag aan verbonden, kwa prijs hebben we dat op deze manier behaald. De onduidelijkheid is echter nog de videokaart, ik kan hier niets officieels over terugvinden..

Een FirePro W5100 is voordeliger dan een GTX970, en een stuk voordeliger dan een Quadro K2200. Dus die eerste heeft dan de voorkeur, tenzij een consumentenkaart het wel allemaal ondersteunt in Photoshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-07 10:17
Voor AutoCAD volstaat een gewone videokaart http://www.pugetsystems.c...013-GPU-Acceleration-164/. Ik ken andere CAD suites die alleen werken met Pro kaarten maar niet AutoCAD afaik. Ik heb op mijn werk een GTX 660 en kom er ruim mee toe, al teken ik niet (/nauwelijks, ik ben programmeur) zelf en zijn de 2D tekeningen die ik moet openen zelden heel ingewikkeld.

De PB279Q heeft trouwens geen echt 10 bit paneel, maar wel een 8 bit + FRC (http://www.tftcentral.co.uk/featurescontent.htm#dithering). Ik zou me dan eerlijk gezegd zo geen zorgen maken over die 10 bits. Een echt 10 bit paneel is onbetaalbaar duur.

Ik zie eigenljik geen reden om voor deze pc een zware videokaart te gebruiken, denk niet dat die ooit zwaar belast gaat worden. Ik raad zelden een GTX 960 aan, maar voor dit systeem zou het een goede keuze zijn.

Wat betreft de voeding, ik heb zelf een RM650, maar zou je geen RM aanraden, ze zijn vrij duur voor de kwaliteit die je krijgt. Die semipassieve modus is best leuk, maar als je case fans altijd draaien maakt het weinig uit. Kwalitatievere keuzes zijn:

- pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular
- pricewatch: Seasonic G-series 550 watt
- pricewatch: Seasonic S12G 550W
- pricewatch: Antec Edge 550W

(en eigenlijk kunnen dit ook wel 450W zijn als er dan ook een lichtere videokaart is).
Pagina: 1