Welke VoIP aanbieder?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr123
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-03-2022
Beste tweakers,

Mijn situatie is als volgt: ik heb een klein bedrijf en al een tijdje op zoek naar een betere oplossing voor mijn telefonie. Tot nu toe heb ik een extensie en 1 tel nr bij 12connect i.c.m. 1 cisco toestel op mijn kantoor. Dit is allemaal prima en goedkoop voor alleen inkomende oproepen. Uitgaand is best duur naar mijn mening en je bent dan ook zo door je tegoeden heen.

Waar ik graag naar toe zou willen is dat ik een SIP trunk heb die ik aan een eigen Asterisk/freePBX kan koppelen en zowel inkomend als uitgaand voor een goede prijs kan telefoneren. Bestaat er de mogelijkheid om een trunk te nemen met onbeperkt bellen? Hosted bestaat het wel maar ik wil graag zelf een centrale beheren. Hoe doen grote bedrijven dit? Betalen die gewoon de dikke gesprekskosten?

Ik hoor graag wat meer hier over,

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruttelpot
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-06-2022
Ik ken bedrijven die gebruik maken van telecomkb.nl en xeloq.nl; kijk daar eens zou ik zo zeggen; volgens mij kunnen die leveren wat jij zoekt.

Toevoeging; check ook voipbuster.com eens

[ Voor 13% gewijzigd door Pruttelpot op 04-03-2015 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:03

Zenix

BOE!

Kijk anders eens in het voipbuster topic voor uitgaand, zal sowieso wat goedkoper zijn.
Ik gebruik voor inkomend cheapconnect en uitgaand freevoipdeal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Zenix schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 18:12:
Kijk anders eens in het voipbuster topic voor uitgaand, zal sowieso wat goedkoper zijn.
Dat dus,

ik gebruik die combinatie ook samen met mijn Asterisk centrale, ik heb 2 lijnen

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:45

franssie

Save the albatross

Cheapconnect heeft inderdaad een trunk service die bij de prijs inzit en ook twee interne nummers gratis waarmee je dus drie toestellen op een nummer kan laten rinkelen wil je geen centrale grebruiken. uitgaande tarieven zijn best ok, je kan natuurlijk altijd voor een betamax uitgaande lijn kiezen als je echt veel belt. Wil je dat, lees dan inderdaad het voipbuster topic, er is er ook eentje van cheapconnect.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit zelf bij Babbl Telecom. Daar betaal je € 10 per maand incl. onbeperkt bellen. Ze maken gebruik van sip trunk en hun gebruikersinterface is gebouwd in HTML5 met drag & drop. Super eenvoudig om zelf alles in te stellen. Let ook op de beveiliging van het platform. Inbreken op het platform is bij Babbl praktisch onmogelijk (zeggen ze). Recent is het al meerdere keren voorgekomen dat er ergens een voip platform gehackt is en dat waren geen kleine bedrijven.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2015 15:13 . Reden: fout in zin ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shotputty
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 19:11

shotputty

I'll be back

Zenix schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 18:12:
Dit klinkt heel interessant. Hoe is de kwaliteit van uitgaande gesprekken met freevoipdeal? Maakt het uit dat het geen provider is die fysiek in Nederland zit?

Ik begrijp niet hoe ze gratis uitgaande gesprekken kunnen bieden naar vaste nummer. :/

Edit: Ik zie het addertje al: "FreeVoipDeal reserves the right after a certain amount of calls to start charging the default rate."

[ Voor 11% gewijzigd door shotputty op 23-04-2015 15:20 ]

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:03

Zenix

BOE!

shotputty schreef op donderdag 23 april 2015 @ 15:18:
[...]

Dit klinkt heel interessant. Hoe is de kwaliteit van uitgaande gesprekken met freevoipdeal? Maakt het uit dat het geen provider is die fysiek in Nederland zit?

Ik begrijp niet hoe ze gratis uitgaande gesprekken kunnen bieden naar vaste nummer. :/

Edit: Ik zie het addertje al: "FreeVoipDeal reserves the right after a certain amount of calls to start charging the default rate."
Kwaliteit is niet minder dan andere voip aanbieders. Servers zitten op meerdere plekken, mijn ping is lager dan 10ms met glas. Adder hoeft geen probleem te zijn als je maar minder dan 300min maakt. Er zijn ook andere aanbieders waarbij het weer anders is, zie voipbuster topic.
Pagina: 1