In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Is veilig, is snel, aanschafprijs is minder dan nieuwe DAT, variabele kosten heel laag, prettig snel, te verkrijgen in verschillende groottes.
Restorebaarheid hangt ook behoorlijk af van de gebruikte softe waar.
En anders een DVD-writert.
Wat vind jij niets aan Onstream eigenlijk?
Ik zit het namelijk wel te overwegen en ik vraag me af of je er slechte ervaringen mee hebt.
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
Dat KAN natuurlijk liggen aan die kennissen (het zijn geen tweakers), maar het zijn geen dummy's. En onstream is een product gericht op de consument die wil backuppen, dus moet het ook voor dummy's te gebruiken zijn.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Verwijderd
Als je bv. niet elke nacht wil backuppen gebruik dan gewoon HD's in een verwisselbare tray. Een tweedehands DAT zou ik niet doen. Die dingen zijn best wel kwetsbaar, vooral regelmatig een schoonmaaktape erdoor draaien.
Ik kan me niet herinneren dat ik al ooit een kapotte DAT ben tegen gekomen.
In het verleden gingen ze zelf van 2e naar 3e hands bij m'n collega's.
Die dingen zijn niet kapot te krijgen.
Een hele hoop klachten van klanten enzo...
Verwijderd
In de laatste 5 jaar op 5 DAT's er twee kapot gehad. Bovendien raad elke fabrikant je aan er ong. elke 5 backups een schoonmaaktape door te draaien.Op vrijdag 15 juni 2001 14:57 schreef Serum het volgende:
Dat is niet helemaal waar.
Ik kan me niet herinneren dat ik al ooit een kapotte DAT ben tegen gekomen.
In het verleden gingen ze zelf van 2e naar 3e hands bij m'n collega's.
Die dingen zijn niet kapot te krijgen.
Helaas is DLT nog te duur.
Verwijderd
En anders hang je 'm in een bracket. Nog simpeler.
Verwijderd
Als je veilig wilt moet je alles dubbel uitvoeren.
- geen hoge aanschafprijs
Hmm dan gaat het eerste ook niet door
- variabele kosten mogen wel wat hoger zijn
Onstream, maar dat vind je niks.
- redelijk snel (is niet superbelangrijk)
DAT tape
- makkelijk te verwisselen (dus een 2e harde schijf is geen optie)
Hoezo geen tweede harde schrijf, met een slee is zo'n dinge rete makkelijk te verwisselen. WAARSCHUWING: koop geen CHEETAH
- Minimaal 10 GB opslagcapaciteit per eenheid
harddisk
- Redelijk makkelijk restorebaar
harddisk
>>Hoezo geen tweede harde schrijf, met een >>slee is zo'n dinge rete makkelijk te >>verwisselen.
Hot swappeble (hoe schrijf je dat) heet dat toch, als ik me niet vergis?
/dev/null
Verwijderd
Nee, een bracket is iets anders, dus eerst je PC uitzetten.
HotSwap gebruik ik op mijn werk en daarbij kun je een schijf dismounten en dan verwisselen in een RAID terwijl je server blijft draaien.
Daar bouw je een leuk aantal tweakers pc's van wat dat kost
Verwijderd
ik heb ze een aantal maal mogen installeren, en tot nu toe niks aan het handje..
In een bracket idd
Ik heb ook een Mobile Rack (of Bracket zoals jullie het noemen) voor m'n nieuwe BACKUP HARDDISK!Op zondag 17 juni 2001 04:58 schreef om3ega het volgende:
Inderdaad.. gewoon een 2e harddisk erin en een raid controller.. en mirroren die hap
..
edit:
In een bracket idd
Ben um nu aan het partitioneren wat niet erg lukt trouwens.
Hot Swap IS NIET BOEIEND..... Gewoon PC uit, Bios stel je voor die HDD in als AUTODETECT en dan HDD er in en weer runnen met die hap, boeltje kopieren, PC afsluiten en HDD er uit halen, PC weer aan en KLAAR IS KEES !
Wat wel een goedkope oplossing is, is een USB-rack voor IDE apparaten.
USB kun je hot-swappen.
Daaraan hang je een removable rack, die je ook daarna in een gewoe desktop PC kunt hangen.
That's heeft zo'n systeem (kost ongeveer 300,-- voor de converter & hdd-behuizing)
Of het met Linux samenwerkt weet in niet en ik heb d'r nog te weinig van verkocht om te weten of het problemen geeft (gaat geven) (3 stuks ofzo)
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Verwijderd
Verwijderd
De bedoeling met een backup is ook dat je hem op een andere plek bewaart. Dus niet in je eigen huis. Brand, diefstal etc.Op zondag 17 juni 2001 16:13 schreef ellen het volgende:
ben even "kwijt" wat brackets meer voordeel geven dan een 2ehd in comp.voor backup ,buiten het feit dat je je 2eHD mee kan nemen naar een andere pc bv om verder te werken
Verwijderd
maar wat zijn de meer voordelen ze in een bracket te steken dan in een 2e rack in je pc((uitneembaar dus)
Een bracket is toch hetzelfde als een "rack" ?Op zondag 17 juni 2001 19:04 schreef ellen het volgende:
akkoord. een 2e hd ingebouwd kun je ook uitneembaar maken,he. dus ook veilig stellen.
maar wat zijn de meer voordelen ze in een bracket te steken dan in een 2e rack in je pc((uitneembaar dus)
Mobile Rack
Removable Bracket
2 namen voor volgens mij hetzelfde.
Je schroefd een 2e HDD (of 3e in mijn geval) in zo'n bracket, en je kan hem er in en er uit halen wanneer je wilt. Echter is het niet hot-swappable, maar daarvan zie ik ook geen enkele noodzaak in. Uiteraard wel weer beken waar je HotSwap nou echt voor nodig hebt.
Als je thuis bv je eigen server hebt, is het IMO geen enkele moeite die FF uit te zetten en dat ding te installen, aanzetten, backuppen, uitzetten ding removen en weer aanzetten.... allemaal Zo'n kleine dingetjes..
Voor een web/internet-server wordt het maybe wat anders, of voor een bedrijfs-netwerkserver. Maar voor thuis is HotSwap nergens voor nodig
Verwijderd
Je kunt niet voor een dubbeltje op de 1e rij zitten...
Probeer eens te zoeken in de 2de hands rubriek van tweakers.
Ik heb het niet zo op 2e hands computer-stuff, heb er ook niet zo'n goeie ervaringen mee, en een neefje van mij heeft jaren lang SHIT gehad met 2e hands PC-stuffOp zondag 17 juni 2001 23:04 schreef deff het volgende:
Zoals meer mensen hier opperen mischienen een 2de hands DAT streamer, snel safe en 2de hands ook nog eens relatief goedkoop.
Probeer eens te zoeken in de 2de hands rubriek van tweakers.
Mijn advies: Koop ammenevernooit niet 2e (of meerdere) Hands computer-zooi
Verwijderd
Hmm voor een gewoon linux servertje dat internet shared koop jij dus een splinternieuwe bak?Op maandag 18 juni 2001 13:09 schreef Knightwolf het volgende:
[..]
Ik heb het niet zo op 2e hands computer-stuff, heb er ook niet zo'n goeie ervaringen mee, en een neefje van mij heeft jaren lang SHIT gehad met 2e hands PC-stuff
Mijn advies: Koop ammenevernooit niet 2e (of meerdere) Hands computer-zooi
Ben ik met een 386 toch net een stukje goedkoper uit.
En blikseminslag, niet te vergeten.Op zondag 17 juni 2001 18:27 schreef liekens het volgende:
[..]
De bedoeling met een backup is ook dat je hem op een andere plek bewaart. Dus niet in je eigen huis. Brand, diefstal etc.
Inderdaad vrij 'dom' om een 2e HD voor backup gewoon in je PC te laten zitten
Ik heb trouwens hetzelfde probleem, met bij mij de toevoeging dat het dus ook onder Linux moet kunnen werken.
Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Overal en nergens. Gewoon bij de pc-boerOp zaterdag 18 augustus 2001 19:24 schreef PM het volgende:
waar koop je zo'n rack ergens?
Verwijderd
scsifreak@scsifreak.dyndns.org ..
Verwijderd
Een HD om te backuppen is ook niet alles, de server moet uit, das in mijn situatie al niet handig, daarnaast is mirror laten lopen ook onzinnig. Als je een virus hebt, mirrorred die ook het virus.
Een DAT drive is de beste optie, nieuw zijn ze redelijk prijzig, maar je krijgt er ook veel voor terug.
Ik zou gaan voor een HP DAT8i (4/8) en daarnaast mirroring.