game pc budget 750

Pagina: 1
Acties:

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-03 00:50
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik ga de pc voornamelijk gebruiken om te gamen, call of duty, gta v, battlefield, dying light etc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Mijn budget is ongeveer €750

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Ik heb al een gaming muis, en een 128 gb 2.5" SSD die ik erin wil zetten

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Cpu, gpu, mobo, psu, ram, opslag, monitor, toetsenbord,

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Het liefst een intel processor omdat deze beter presteert in games dan een amd.
Amd videokaart omdat deze relatief goedkoper zijn dan nvidia kaarten

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Zolang ik er goed op kan gamen ben ik tevreden

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Op het moment niet zolang dit niet nodig is, maar in de toekomst waarschijnlijk wel.

Vanwege mijn niet al te hoge budget heb ik gekozen om veel dingen via de v&a hier op tweakers uit te zoeken ipv alles nieuw.
Het systeem waar ik op uit ben gekomen is:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 179,50€ 179,50
1MSI Z87-G55€ 84,90€ 84,90
1Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X€ 388,22€ 388,22
1BenQ VW2245Z Zwart€ 99,-€ 99,-
1Asus BW-16D1HT Zwart€ 78,29€ 78,29
1Cooler Master V Series V1000€ 165,-€ 165,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 994,91

Omdat ik sommige onderdelen niet in de pricewatch heb kunnen vinden staan deze er niet tussen.
Omdat de meeste onderdelen uit v&a komen hier nogmaals de lijst met alle onderdelen inclusief de prijzen bij v&a:

Gpu: sapphire r9 280x €120 tweakers v&a
Cpu: intel i5 4460 €100 tweakers v&a
Mobo: msi z87-G55 €85 alternate
Psu:cooler master v1000 €90 tweakers v&a
Ram:crucial balistics 8gb €40 tweakers v&a
Ssd: heb ik al €0
Hdd: 1tb €30 tweakers v&a
Behuizing: sharkoon bd38 red €45 alternate
Toetsenbord: genesis rx22 €32 alternate
Monitor: benq vw2245z €100 alternate
Blu ray: asus bw-16d1ht €90 alternate

Totaal: €732

Mobo heb ik totaal geen verstand van wat wel en niet goed is dus deze zal denk ik goedkoper kunnen.
Voeding is erg overkill, heb hier ook weinig verstand van maar wil graag safe zitten voor evt. Latere upgrade naar crossfire. Dus zal hoogstwaarschijnlijk ook nog wel goedkoper kunnen.

Ik hoor graag wat jullie ervan denken

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:36
Voor overklokken heb je een K processor nodig en de Z87 chipset is al lang opgevolgd door de Z97.

De videokaart is ook veels te duur. Voor dat geld heb je een R9 290X of GTX 970.

Voor €750 is een veel beter lijstje inclusief monitor en toetsenbord samen te stellen.

Hoe zit het trouwens met speakers en Windows, heb je die al?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

VOeding van 1000 Watt is zware overkill. Ipv deze via Vraag en Aanbod te kopen voor €90 zou ik gewoon een degelijke Gold rated voeding van Seasonic erin steken voor die prijs, met lager vermogen.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:58

Thomg

Aww yiss

Hoe weinig 90€ ook is ( wel nette prijs trouwens, wie het ook verkoopt ), het blijft teveel voor het formaat PC die jij eraan gaat hangen.

Voor de rest, ^

• NitroX infinity
Er van uit gaande dat je geen Windows en speakers moet kopen;

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 179,50€ 179,50
1Asus B85M-G (C2)€ 63,50€ 63,50
1Sapphire R9 280 3GB GDDR5 OC DUAL-X with Boost€ 193,95€ 193,95
1Toshiba DT01ACA100, 1TB€ 50,-€ 50,-
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 30,95€ 30,95
1BenQ GW2265HM Zwart€ 114,54€ 114,54
1Microsoft Wired Desktop 400 for Business€ 12,49€ 12,49
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 56,95€ 56,95
1Cooler Master GM G450M€ 39,95€ 39,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 741,83

Voeding is kwalitatief voldoende.
Simpel toetsenbordje (met muis).
Goedkope monitor.

Dit kan beter als tweedehands een mogelijkheid is. Dus, laat even weten of je ook nog Windows en speakers moet hebben en of tweedehands een mogelijkheid is.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Morocius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-07-2025
NitroX infinity schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 13:34:
Dit kan beter als tweedehands een mogelijkheid is. Dus, laat even weten of je ook nog Windows en speakers moet hebben en of tweedehands een mogelijkheid is.
Volgens mij heb je naar de tabel in de OP niet verder gelezen hij geeft daaronder aand dat de helft 2e hands word vandaar ook de belachelijk dure GPU.

• NitroX infinity
Woeps. Te druk bezig :P

Dan zou ik alleen het moederbord en de voeding anders doen;
pricewatch: Asus B85M-G (C2)
pricewatch: Seasonic G-series 450 watt

Dan kun je wat meer geld aan de monitor uitgeven.

En waarom eigenlijk een blu-ray brander?

[ Voor 5% gewijzigd door NitroX infinity op 04-03-2015 14:06 ]

• Brandonvds
Bedankt voor de reacties,
Gpu is inderdaad via v&a voor maar €120 ipv 388 anders had ik wel voor een 970 gegaan.
Voeding vond ik vooral de prijs erg mooi en heb wel liever te veel dan te weinig voor het geval ik later zou beslissen crossfire te nemen en dan niet weer een nieuwe voeding nodig heb.
Die nieuwere model mobo wat maakt die veel beter dan die ik gekozen heb? Zoals ik al zei heb ik totaal geen verstand van mobo en heb gewoon gekeken naar atx formaat en 3 pcie x16 sloten en dan was deze de goedkoopste die ik op alternate zag staan.

De monitor die ik heb gekozen is als het goed is dezelfde die ik voor me vriendin ook heb gehaald en die heeft ingebouwde speakers en anders heb ik nog wel speakertjes liggen en een koptelefoon.

Windows heb ik nog gratis liggen via school dus deze hoef ik niet aan te schaffen.

Blu ray brander wil ik om films op blu ray te kunnen branden verder eigenlijk geen andere rede ervoor

• NitroX infinity
Crossfire; of meteen doen, of niet doen. Tegen de tijd dat je er een tweede kaart bij zou zetten is het hoogstwaarschijnlijk dat er al videokaarten zijn die beter presteren dan 2 oude.

Is films op DVD branden geen optie? Kost heel wat minder dan blu-ray.

• Brandonvds
Omdat ik op het moment niet genoeg geld heb om gelijk crossfire te nemen dach Ik zat zelf om nu 1 280x erin te zetten aangezien deze de meeste games op high settings kan afspelen en dan tegen de tijd dat de 300 series uitkomt een 2de erbij te doen voor de extra performance. Wat binnen een paar maanden wel zal gebeuren denk ik.
Geld voor de nieuwste en beste videokaarten heb ik toch niet en tegen de tijd dat crossfire 280x games niet meer kan afspelen heb ik wel weer genoeg geld voor een upgrade.

Ik wil graag blu ray omdat dit veel beter beeld geeft dan dvd, ik kijk films op een 47" full hd tv en daar is het verschil in kwaliteit wel heel erg duidelijk op te zien.

Ik heb nog even op de v&a gezocht en ben deze voeding tegengekomen:

pricewatch: Gigabyte Odin GT 800W
Voor €50
Er zitten in totaal 4x 6/8 pins aansluiting op voor sli/crossfire.
Is dit wattage hoog genoeg voor 2 280x videokaarten?

[ Voor 19% gewijzigd door Brandonvds op 04-03-2015 15:33 ]

Pagina: 1