Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik ga de pc voornamelijk gebruiken om te gamen, call of duty, gta v, battlefield, dying light etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Mijn budget is ongeveer €750
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Ik heb al een gaming muis, en een 128 gb 2.5" SSD die ik erin wil zetten
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Cpu, gpu, mobo, psu, ram, opslag, monitor, toetsenbord,
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Het liefst een intel processor omdat deze beter presteert in games dan een amd.
Amd videokaart omdat deze relatief goedkoper zijn dan nvidia kaarten
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Zolang ik er goed op kan gamen ben ik tevreden
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Op het moment niet zolang dit niet nodig is, maar in de toekomst waarschijnlijk wel.
Vanwege mijn niet al te hoge budget heb ik gekozen om veel dingen via de v&a hier op tweakers uit te zoeken ipv alles nieuw.
Het systeem waar ik op uit ben gekomen is:
Omdat ik sommige onderdelen niet in de pricewatch heb kunnen vinden staan deze er niet tussen.
Omdat de meeste onderdelen uit v&a komen hier nogmaals de lijst met alle onderdelen inclusief de prijzen bij v&a:
Gpu: sapphire r9 280x €120 tweakers v&a
Cpu: intel i5 4460 €100 tweakers v&a
Mobo: msi z87-G55 €85 alternate
Psu:cooler master v1000 €90 tweakers v&a
Ram:crucial balistics 8gb €40 tweakers v&a
Ssd: heb ik al €0
Hdd: 1tb €30 tweakers v&a
Behuizing: sharkoon bd38 red €45 alternate
Toetsenbord: genesis rx22 €32 alternate
Monitor: benq vw2245z €100 alternate
Blu ray: asus bw-16d1ht €90 alternate
Totaal: €732
Mobo heb ik totaal geen verstand van wat wel en niet goed is dus deze zal denk ik goedkoper kunnen.
Voeding is erg overkill, heb hier ook weinig verstand van maar wil graag safe zitten voor evt. Latere upgrade naar crossfire. Dus zal hoogstwaarschijnlijk ook nog wel goedkoper kunnen.
Ik hoor graag wat jullie ervan denken
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik ga de pc voornamelijk gebruiken om te gamen, call of duty, gta v, battlefield, dying light etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Mijn budget is ongeveer €750
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Ik heb al een gaming muis, en een 128 gb 2.5" SSD die ik erin wil zetten
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Cpu, gpu, mobo, psu, ram, opslag, monitor, toetsenbord,
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Het liefst een intel processor omdat deze beter presteert in games dan een amd.
Amd videokaart omdat deze relatief goedkoper zijn dan nvidia kaarten
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Zolang ik er goed op kan gamen ben ik tevreden
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Op het moment niet zolang dit niet nodig is, maar in de toekomst waarschijnlijk wel.
Vanwege mijn niet al te hoge budget heb ik gekozen om veel dingen via de v&a hier op tweakers uit te zoeken ipv alles nieuw.
Het systeem waar ik op uit ben gekomen is:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 179,50 | € 179,50 |
| 1 | MSI Z87-G55 | € 84,90 | € 84,90 |
| 1 | Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X | € 388,22 | € 388,22 |
| 1 | BenQ VW2245Z Zwart | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Asus BW-16D1HT Zwart | € 78,29 | € 78,29 |
| 1 | Cooler Master V Series V1000 | € 165,- | € 165,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 994,91 | |
Omdat ik sommige onderdelen niet in de pricewatch heb kunnen vinden staan deze er niet tussen.
Omdat de meeste onderdelen uit v&a komen hier nogmaals de lijst met alle onderdelen inclusief de prijzen bij v&a:
Gpu: sapphire r9 280x €120 tweakers v&a
Cpu: intel i5 4460 €100 tweakers v&a
Mobo: msi z87-G55 €85 alternate
Psu:cooler master v1000 €90 tweakers v&a
Ram:crucial balistics 8gb €40 tweakers v&a
Ssd: heb ik al €0
Hdd: 1tb €30 tweakers v&a
Behuizing: sharkoon bd38 red €45 alternate
Toetsenbord: genesis rx22 €32 alternate
Monitor: benq vw2245z €100 alternate
Blu ray: asus bw-16d1ht €90 alternate
Totaal: €732
Mobo heb ik totaal geen verstand van wat wel en niet goed is dus deze zal denk ik goedkoper kunnen.
Voeding is erg overkill, heb hier ook weinig verstand van maar wil graag safe zitten voor evt. Latere upgrade naar crossfire. Dus zal hoogstwaarschijnlijk ook nog wel goedkoper kunnen.
Ik hoor graag wat jullie ervan denken