Toon posts:

Vervangend ITX moederbord voor Intel SS4200-E NAS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
ITX moederbord voor in een SS4200-E. Dit zal niet 100% compatible zijn maar er zijn vast borden te vinden welke enigzins zullen passen?

Wat is je budget?
Geen idee, eerst maar eens wat vinden!

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merken wel voorkeuren:

- Dual/Quad core CPU
- 4GB mem of meer
- Meedere SATA poorten

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik wil de bestaande SS4200-E zo lang mogelijk blijven gebruiken ivm zijn formaat. 3,5 disken blijven het snelst op spindle niveau dus dat komt het systeem ook ten goede. Ik draai momenteel OpenMediaVault op dit systeem en dat gaat perfect, ook Ubuntu en andere distro's zijn geen probleem. Lekker headless en low profile in powerusage

Ik voeg foto's bij wat het moederbord inhoudt:

Maatvoering: 24cm x ~18cm

Ik hoop dat we wat kunnen vinden, de ITX wereld is wat groter dan de gewone moederborder markt lijkt het wel.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img540/372/SimXp2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img903/6541/pWsYZo.jpg

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

het probleem is dat de bevestigingsgaten op andere lokaties zitten, dan zou je hier ook al wat aan moeten doen

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Verwijderd

Topicstarter
NLBUURMAN schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 15:36:
het probleem is dat de bevestigingsgaten op andere lokaties zitten, dan zou je hier ook al wat aan moeten doen
Dat is geen probleem, ik ben handig :)

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

je zou een ITX- AM1 setup kunnen gebruiken, zuinig en wel stil. let echter wel op de koelerhoogte, deze zal denk ik vrij beperkt zijn. anders een J1800/J1900 setup, of als je echt voor power wilt gaan een 1150 Celeron

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Verwijderd

Topicstarter
Dat klinkt opzich niet slecht inderdaad. Ik zal de achterkant uit moeten dremelen maar ook dit is te doen.

Zijn er nog andere opties zonder VGA o/b ?