Hackintosh build - overkill? €2000 +-

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FilipK
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-07 09:37
Gisteren een build bij elkaar gesprokkeld, betaald en ga het gros vandaag afhalen. Al begin ik nu wel te twijfelen of ik misschien niet wat rare keuzes gemaakt heb. Zou iemand er snel overheen kunnen kijken?

knip, linkjes naar winkelmandjes zijn niet toegstaan. Hiervoor hebben we de Handleiding Pricewatch. Voer alle onderdelen daar in in, dan weten we precies welke onderdelen je bedoelt en wat het bij elkaar kost.

CPU: Intel Core i7-4790K 4.0GHz Quad-Core Processor (€350)
CPU Cooler: Corsair H60 54.0 CFM Liquid CPU Cooler (€80)
Motherboard: Gigabyte GA-Z97X-UD3H-BK ATX LGA1150 Motherboard (€170 )
Memory: Kingston Beast 16GB (2 x 8GB) DDR3-2400 Memory (€140)
Storage: Samsung 840 EVO 500GB 2.5" Solid State Drive (€210)
Case: Fractal Design Node 605 HTPC Case (€125)
Power Supply: Corsair RM 750W 80+ Gold Certified Fully-Modular ATX Power Supply (€120.00)
Case Fan: Noctua NF-F12 industrialPPC-3000 PWM 109.9 CFM 120mm Fan (€25.00)
Case Fan: Noctua NF-R8 redux-1800 31.4 CFM 80mm Fan (€20.00)
Case Fan: Noctua NF-R8 redux-1800 31.4 CFM 80mm Fan (€20.00)

Total: €1300

Ik zoek een?
Hackintosh systeem. Windows 8.1 dual boot. Compatibiliteit is wel in orde.

Wat is je budget?
Bij voorkeur onder €2000, zonder enorme consessies te doen.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voor: entry level 3d werk (blender, cycles), grafisch werk, video-editing, sporadische game

Wat heb je zelf al gevonden?
Zie bovenstaande, zojuist besteld bij de Alternate. Kan het vandaag afhalen.

Welke vragen heb je hier nog over?

Zoals je misschien opgevallen is mist er nog een GPU. Het zou sowieso een NVIDIA Worden bijvoorbeeld de GTX 970: aantrekkelijk qua prijs maar na dat hele debacle enigszins vertrouwen erin verloren. Aanvankelijk dacht ik voor een 4k monitor te gaan maar 2k lijkt mij so far afdoende. Zeker gezien dat zelf een enkele GTX 980 nou nog niet optimaal presteert draait onder 4k, in ieder geval naar mijn behoeven. Maarja, 600 euro voor een video kaart en dan nog even 600 voor een monitor ..

Tevens met de mogelijkheid tot overclocken, al heb ik dat nog nooit gedaan- en is dit überhaupt mijn eerste systeem waarop ik Windows zal draaien.

[ Voor 5% gewijzigd door br00ky op 04-03-2015 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 539236

Jezus, waarom zo een enorm duur moederbord?? Als je echt wil overklokken heb je de Z97 chipset nodig, maar er zijn al moederborden met deze chipset te krijgen vanaf €120.

En waarom zoveel casefans? 4 120mm's?? Je wil met waterkoeling de CPU koelen, dus er zal zowiezo niet al te veel warmte in de kast terecht komen. Volgens mij passen er in die kast ook maar 3 extra 120mm's buiten de meegeleverde.

Als je niet echt zwaar wil gamen is een GTX980 zeker overkill. Ik denk niet dat de applicaties die je wil draaien GPU Hardware accelerated zijn. Ik werk zelf veel met 3D modelling en rendering, en de meeste applicaties leunen toch voornamelijk op de CPU. Je CPU vind ik persoonlijk ook ongelofelijk duur, maar dat kan ik nog ergens begrijpen als je dergelijke applicaties draait.

Een GTX 970 is wel een goede kaart denk ik. Tenzij je op 4K gaat gamen in bepaalde games denk ik niet dat de problemen met het geheugen je parten spelen.
Maar voor jouw gebruiksscenario waarin je niet zwaar gaat gamen is zelfs een GTX 960 voldoende denk ik. Een lichtere grafische kaart verbruikt ook minder, wat toch ook niet onbelangrijk is vind ik.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Het is natuurlijk handiger als je eerst om advies vraagt en dan pas iets koopt :p

Ik zou met dit soort gebruik eigenlijk voor een 5820k met overclockje kiezen. Dat kan makkelijk met dit budget, en je hoeft er echt niet meteen de duurste gpu in te duwen.

Als je met cycles in gpu mode renderd dat heeft de gpu natuurlijk wel invloed daarop.

Gezien de issues met de 840 EVO zou dat ook niet mijn eerste keuze zijn. Verder duur moederbord, dure behuizing, veels te dure sterke voeding en veels te veel / dure koelers.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 00:52

mirno

私の名前はMirnoです

Hallo,

Probeer even in Tweakers de onderdelen via een wenslijst te maken, dat werkt voor ons even wat makkelijker tijdens het uitzoeken.

Welke sites heb je gebruikt voor de Hackintosh, als ik vragen mag? en wil je nog iets al DUAL-Boot gaan draaien?

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-09-2023

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

@TS:
Ik neem aan dat je het hele zootje nog terug kunt brengen naar de winkel zonder verdere kosten? Zo niet, dan kunnen wij je natuurlijk niet helpen. ;)

Maar ik kan bevestigen dat het nou niet echt logische keuzes zijn.. :X

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 00:52

mirno

私の名前はMirnoです

Dan maar de tips:

-750W voeding is veel te veel, je had beter 450-550W kunnen nemen.
-Dit is een systeem om mee te overklokken, weet niet of je daar behoefte aan hebt?
-Werkgeheugen kon goedkoper, 1600MHz ipv 2400MHz, dit had voor €115-120 gekunt, €140 valt opzich nog wel mee qua meerprijs.
-had eerder deze SSD gekozen: pricewatch: Crucial MX100 512GB is betrouwbaarder, goedkoper, meer opslag, en uit eigen ervaring sneller dan de EVO. Maar de 840 EVO is evengoed geen slechte SSD, alleen niet mijn favoriete keuze, hoewel ik hem onder andere zelf heb.
-Moederbord vrij prijzig, overklokkers moederbord ook. Je had geloof ik nog kunnen kiezen voor een compact systeem met ITX.
-Veel fans, zijn eigenlijk allemaal niet nodig.
-Dual boot, een opslag medium wordt op een bepaalde manier geformatteerd, het zal het beste werken met 2 opslag mediums, waarbij OSX op zijn eigen manier geformatteerd kan worden, en windows ook.

Al met al zijn het wel goede onderdelen, zal waarschijnlijk prima werken, het is leuk om te hebben, maar als er geen geld over is, is het wat overbodig.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:24

Saven

Administrator

"Voordeel" van een Hackintosh is dat je een Mac hebt voor een normale prijs.. Consessie die je daar bij doet is het design. Maar als je een build van 2k gaat maken voor een hacky os x... tja :P
Pagina: 1