ik heb een Excel bestand Data.xlsx en een word document met een aantal bladwijzers die ik door middel van een macro/vba wil invullen.
het excel bestand bevat als voorbeeld:

in het word document, heb ik en macro gemaakt met een formulier, die o.a. een combobox bevat:

ik loop echter vast met die combobox. ik wil dus zodra je de combobox aanklikt/opent, dat je dan de namen te zien krijgt uit het excel bestand (kolom C) en zodra je die kiest dat de bijbehorende gegevens in het formulier worden ingevuld (naam, adres, postcode, woonplaats).
ik heb nu de volgende code achter combobox1_click() hangen:
iemand die me een zetje in de juiste richting kan geven om dit werkend te krijgen?
het excel bestand bevat als voorbeeld:

in het word document, heb ik en macro gemaakt met een formulier, die o.a. een combobox bevat:

ik loop echter vast met die combobox. ik wil dus zodra je de combobox aanklikt/opent, dat je dan de namen te zien krijgt uit het excel bestand (kolom C) en zodra je die kiest dat de bijbehorende gegevens in het formulier worden ingevuld (naam, adres, postcode, woonplaats).
ik heb nu de volgende code achter combobox1_click() hangen:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Private Sub ComboBox1_Click() Dim Xlapp As Object, XLwb As Object, XlSht As Object Dim LastRow As Integer Set Xlapp = CreateObject("Excel.Application") Set XLwb = Xlapp.Workbooks.Open("Data.xlsx") Set XlSht = XLwb.Worksheets("Blad1") ComboBox1.List = Sheets(1).Cells(1, 1).Resize(, 10).Value End Sub |
iemand die me een zetje in de juiste richting kan geven om dit werkend te krijgen?