Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik deel met mijn vriendin een hotmail kalender, we hebben op outlook.com ingesteld dat haar agenda met mij gedeeld is en die van mij met haar. Het zijn allebei microsoft accounts.
Dit heeft ruim een jaar lang vlekkeloos gewerkt.

Sinds ongeveer een maand synchroniseren de items die ik op mijn telefoon in de agenda zet niet meer goed. Ik zet bijvoorbeeld mijn werkschema in de agenda (heb onregelmatige diensten). Sinds een tijdje mist er per week minimaal 1 van de 5 items. Het agendapunt staat bij mij wel in de agenda, maar verschijnt niet op mijn kalender op outlook.com en dus ook niet bij mijn vriendin in haar agenda. De overige items voor die week verschijnen wel gewoon online en bij haar.

Ik dacht eerst dat het misschien kon liggen aan het feit dat bij mijn werkaccount (exchange) calendar aangevinkt stond. Maar dat stond al ruim 3 maanden zo en het werkte toen altijd goed. Ook na het uitzetten ervan syncte de boel nog steeds maar voor 90%.

Ik kon vorige week eindelijk de Denim firmware installeren en dat heb ik dan ook gelijk gedaan in de hoop dat ik last had van een bugje die met de update opgelost zou worden. Maar helaas.

Voordat de problemen begonnen heb ik geen instellingen veranderd of apps geinstalleerd. Alle agendapunten van mijn vriendin komen wel keurig bij mij terecht en ook als ik op outlook.com items in mijn eigen agenda zet, komen die keurig bij mij terecht. Het probleem lijkt dus echt te zitten in de synchronisatie van mijn telefoon naar de server van MS.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit weer op kan lossen? Het is best wel vervelend zo, omdat het nu al een paar keer gebeurd is dat mijn vriendin een afspraak heeft gemaakt met vrienden die we niet na konden komen omdat ik bleek te moeten werken..

Telefoon: Nokia Lumia 920

• baszzz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-11 11:38
Aangezien je gebruik maakt van meerdere agenda's kan het misschien zijn dat je de verkeerde agenda geselecteerd hebt bij het aanmaken van de afspraak?

• Glacier
  • Niet online
Daar had ik inderdaad ook aan gedacht, maar dat heb ik ook gecheckt en de afspraak staat gewoon net als alle andere wel syncende items in de goede agenda..

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-11 11:56

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik heb ooit exact dezelfde symptomen gehad met een Android device en Google Calendar. Uiteindelijk bleek daarin een fabrieksreset de enige oplossing. Soort internetverbinding, restarts, apps opnieuw installeren/updaten, 1 agenda of alle 4 gebruiken, niet-Google-calendar-apps gebruiken, het heeft daarbij allemaal niet gebaat.

Niet dat ik je nu enorm wil demotiveren, maar misschien wel een scenario om vast in het achterhoofd te houden ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Bastiaan op 04-03-2015 12:30 ]

• Glacier
  • Niet online
Dat heb ik al wel in mijn achterhoofd, maar ik had eigenlijk gehoopt dat er nog meer opties waren om de boel in het gareel te krijgen :Y)

Verwijderd

Beste Glacier,

Hier is helaas geen sprake over technische problemen.
Het enigste wat gedaan kan worden is een aparte back-up te maken van je kalender, en deze vervolgens nogmaals te uploaden.
Hopenlijk is je probleem hiermee opgelost. :)

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag exact hetzelfde probleem. Opvallend is dat de optie 'agenda' niet meer wordt weergegeven bij instellingen - e-mail & accounts - microsoft account onder "te synchroniseren inhoud".

• Glacier
  • Niet online
Ja, idd die staat er bij mij ook niet (meer) bij..

Verwijderd

Ik heb er ook last van ineens, ik heb ook een lumia 920 en ineens synchroniseert de ene afspraak wel en de andere niet. Ik heb niets veranderd aan de instellingen. Ik kwam er achter toen bleek dat ik gebeld werd om een gemiste afspraak, een best belangrijke....
Iemand al een idee waardoor dit komt en hoe op te lossen?

• tomdh76
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17:53
Ik heb hetzelfde probleem, Lumia 920. Meestal is sync wel goed, maar niet altijd. Dit is wel wat onbetrouwbaar zo.....
Pagina: 1