Aankoop advies 27 inch monitor

Pagina: 1
Acties:

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-02 23:46

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Topicstarter
Mede-Tweakers,

Bij deze vraag ik jullie om je mening m.b.t. het aankopen van een nieuwe monitor. Ik ben sinds een aantal weken opzoek naar een vervangen voor mijn 23" Acer(Type nummer even niet bij de hand). Omdat ik een relatief krap bureau heb zou ik het graag bij 1 monitor houden.

Op mijn werk maak ik gebruik van een 27"(HP ZR2740w) welke ik erg plezierig vind werken. Ik gebruik mijn PC voornamelijk voor gaming, de monitor moet hier dus geschikt voor zijn.Er zit 1 GTX970 videokaart in mijn systeem, ik verwacht dat dat geen probleem moet zijn om op 1440p te gamen. Ik heb gehoord dat voor gaming een TN paneel goed is ? Persoonlijk ben ik toch wel fan van de kleurweergave van de IPS panelen.

Ik heb zelf een aantal monitoren uit verschillende topics opgepikt en bekeken. Wat is jullie suggestie ?

Ik neig naar:
pricewatch: Dell Ultrasharp U2715H Zwart
+IPS
+1440p
+27"
- Lijkt wat backlight bleed te hebben
- Relatief prijzig.

Eventuele optie:
pricewatch: Dell U2515H Zwart
+1440p
+IPS
+Redelijk goedkoop in vergelijking met bovenstaande
-25"

Verder kwam ik een aantal kandidaten tegen die een 1920x1080 resolutie hebben. Wat ik opmaak uit de forums wil je dat niet bij een 27". Daarom graag jullie advies.

[ Voor 4% gewijzigd door Kapteynn op 04-03-2015 09:53 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren

• Kapteynn

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Topicstarter
Oh excuus Br00ky, wist niet dat dit onder component viel :P

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
Gaming en IPS? Ik zou voor een 144 hertz scherm gaan in ieder geval om te gamen.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:34
Je hebt al een heel specifiek idee van wat je wilt, ik denk dat er weinig andere goede 27" 1440p IPS monitoren zijn dan die Dell. Je hebt wel al gemeten dat die past op je bureau? Want die is krap zeg je.

Als je backlight bleed een probleem zou vinden, zou ik een A-MVA scherm aanraden, maar die zijn er in 1440p en 27" niet, alleen in 32" wat dan weer erg groot is. Ik heb zelf de pricewatch: BenQ BL3200PT Zwart en ben er erg tevreden van, maar voor mij doet die ook dubbel dienst als televisie (en het scherm is o breed als mijn heel krappe bureau, groter kon echt niet). En 1440p op 32" heeft als "nadeel" dat het niet veel scherper is dan 1080p op een 24" scherm.

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-02 23:20

superwashandje

grofheid alom

legendareN schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 10:19:
Gaming en IPS? Ik zou voor een 144 hertz scherm gaan in ieder geval om te gamen.
Gaming en IPS gaat prima, doe het al jaren en ben er echt superblij mee. vooral de kijkhoeken van TN vind ik echt te irritant.
bij shooters zou de 144 hz misschien nog een voordeel zijn maar als je 144 fps haalt kan je ook gewoon een constante 60 hebben?

ik ga in ieder geval niet meer terug naar TN :)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• Kapteynn

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Topicstarter
Ik ben niet extreem fanatiek met gaming, Ik zal nog eens in de 144hz gaan kijken. Wat ik me vooral afvraag is de 27" de +- 160 euro extra waard.

@Superwashandje, Mag ik vragen welk scherm jij gebruikt ?

@MacPoedel, 27" gaat wel passen. Een collega adviseerde 2 25" schermen te nemen 1 om te gamen en 1 om andere zaken op te zetten. Ik verwacht niet dat ik dat gebruik dus vandaar liever 1 groot scherm. De 32 inch is voor mij te groot. Daarvoor zit ik er ook te dicht op vermoed ik.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:07
legendareN schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 10:19:
sterkte met het vinden van een computer die AC:unity of dying light met 144 fps op je scherm kan toveren.
als je triple A titels als game hobby heb zal 144 helemaal niets uithalen. en zoals hij zelf al aangaf vind hij een isp scherm wel mooi.

• Kapteynn

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Topicstarter
pricewatch: Acer XB270HU Zwart Dan zou je op zoiets uitkomen. Verwacht alleen niet dat mijn 4690k(stock) met GTX970 op die resolutie zoveel FPS door kan voeren. Daarbijkomende staat met de prijs catogorie van die schermen ook niet echt aan, mits het een extreme vooruitgang is.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:34
Kapteynn schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 10:50:
pricewatch: Acer XB270HU Zwart Dan zou je op zoiets uitkomen. Verwacht alleen niet dat mijn 4690k(stock) met GTX970 op die resolutie zoveel FPS door kan voeren. Daarbijkomende staat met de prijs catogorie van die schermen ook niet echt aan, mits het een extreme vooruitgang is.
Het hangt van de game af, CS:GO zou je wel op zo'n refresh rate kunnen draaien. Maar als je vooral de big budget AAA games speelt, is 120Hz of meer te hoog gegrepen.

• Kapteynn

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Topicstarter
Om het beeld even compleet te maken. Ik speel op dit moment met name WoW, Battlefield Bad Company 2 & soms wat andere games tussen door. Mocht GTA V ergens dit jaar per ongeluk voor PC uitkomen dan wil ik die graag spelen, die zal mijn PC niet op ultra 1440p 144hz gaan halen. 1440P High zou ik tevreden mee zijn op 60hz.

Raden jullie de 25" versie of de 27" versie aan ? ik zit denk ik max een halve meter van het scherm af. Ik wil binnen kort nog even wat dingen vergelijken in de MM bijvoorbeeld.

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-02 23:20

superwashandje

grofheid alom

Kapteynn schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 10:45:
Ik ben niet extreem fanatiek met gaming, Ik zal nog eens in de 144hz gaan kijken. Wat ik me vooral afvraag is de 27" de +- 160 euro extra waard.

@Superwashandje, Mag ik vragen welk scherm jij gebruikt ?

@MacPoedel, 27" gaat wel passen. Een collega adviseerde 2 25" schermen te nemen 1 om te gamen en 1 om andere zaken op te zetten. Ik verwacht niet dat ik dat gebruik dus vandaar liever 1 groot scherm. De 32 inch is voor mij te groot. Daarvoor zit ik er ook te dicht op vermoed ik.
dell u2711 ondertussen al 4 of 5 jaar oud, daarvoor de HP2475wp(?) gebruikt. bij beide geen enkel probleem gehad met gamen.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Kapteynn schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 11:13:
Om het beeld even compleet te maken. Ik speel op dit moment met name WoW, Battlefield Bad Company 2 & soms wat andere games tussen door. Mocht GTA V ergens dit jaar per ongeluk voor PC uitkomen dan wil ik die graag spelen, die zal mijn PC niet op ultra 1440p 144hz gaan halen. 1440P High zou ik tevreden mee zijn op 60hz.

Raden jullie de 25" versie of de 27" versie aan ? ik zit denk ik max een halve meter van het scherm af. Ik wil binnen kort nog even wat dingen vergelijken in de MM bijvoorbeeld.
Zelf ervaar ik 27" op 50 cm al te groot zeker met shooters, je hebt net niet het totale overzicht. Overigens is mijn scherm 60Hz en 1080p, maar dat zegt niks met de framerate van de game, want speel BO2 tussen de 83 en 140fps op Ultra en dat maakt het verschil.

pricewatch: HP 2710m (WD119AA) Zwart

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
loki504 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 10:46:
[...]

sterkte met het vinden van een computer die AC:unity of dying light met 144 fps op je scherm kan toveren.
als je triple A titels als game hobby heb zal 144 helemaal niets uithalen. en zoals hij zelf al aangaf vind hij een isp scherm wel mooi.
Het is de grootste onzin dat je perse 144 fps moet halen om nut in zown scherm te vinden. Heb jij daadwerkelijk eens achter zo een scherm gezeten? Het is geel rustiger op de ogen, en het voelt gewoon zoveel soepeler aan. vsync locked je fps aan je hertz ja dan is 144 fps nuttig. Maar anders ook niet.

• Kapteynn

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Topicstarter
De keuze aan 144Hz schermen is ook niet erg groot, iig niet wat aan de rest van mijn wensen voldoet. Grootste twijfel zit nu tussen de U2515H en de U2715H. Ik denk dat 27" mij beter bevalt.

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-02 14:27

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Die twee monitoren zijn (vind ik) inderdaad de beste keuzes voor 25" en 27". De 25" heeft een hogere pixel density dan de 27" en is ook wat compacter, maar gamen op zo'n groot scherm is natuurlijk indrukwekkender. :)

¯\_(ツ)_/¯

• Legin
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-01 14:23
Kapteynn schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 11:13:

Off-topic, GTA5 komt in april op pc.

• Kapteynn

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Topicstarter
Legin schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 23:11:
[...]

Off-topic, GTA5 komt in april op pc.
Nogmaals off-topic: Ja hij zou in februari en maart ook al uitkomen :+

On-Topic: Zoals ik hier lees zijn toch de beide Dell monitoren de beste keus. De grote zal voornamelijk eigen voorkeur zijn. Ik zal dit weekend eens langs de Mediamarkt rijden om een 25" en 27" te vergelijken, echter zal dit wel van een ander merk als Dell moeten zijn gezien MM deze niet verkoopt.

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:59

aap

Ik heb zelf de Dell U2715H. Speel zelf alleen WoW en dat gaat perfect. Daar heb je dan ook niet meer dan 60 Hz voor nodig.

Het scherm voelt niet zo groot als het klinkt, doordat de rand rondom het scherm zo dun is. Het scherm incl. rand was nauwelijks groter dan mijn vorige 24" scherm. Het effectieve deel is natuurlijk wel groter.

Net als met TV's zou ik niet gauw weer teruggaan naar een kleiner scherm, nu ik eenmaal dit formaat gewend ben. Van de andere kant is het prijsverschil wel dusdanig dat ik het ook moeilijk zou vinden als ik nu voor jouw keuze stond....

Kortom, hier heb je niks aan :P

• Kapteynn

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Topicstarter
Alle input is welkom! Ik heb nu ook het probleem als ik thuis kom na een dag werken dat ik achter de pc kruip en denk "He dat is klein".

Hoe bevalt de U2715H jou ? Heb je er ook wel eens FPS op gespeeld ? en zo ja hoe zijn jouw bevindingen daar over ?

Edit: Ik zie net dat ik jouw review al uitgebreid gelezen heb. vraag 1 is dus al beantwoord :P

[ Voor 17% gewijzigd door Kapteynn op 05-03-2015 14:57 ]

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:59

aap

Ik ben te oud voor FPS'en :)

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-02 20:55
ik heb een LG 27" 1080p. pricewatch: LG W2753V-PF Zwart

en ik vind hem juist te groot. (noteer wel, ik zit op een 40 cm afstand. erg dichtbij dus)
ik moet wel zeggen, de 22,5" LG die ik ernaast heb staan, die is weer te klein..

Als ik nu een nieuw scherm zou moeten kiezen, dan zou dat wss een 24,5-25" scherm worden, met resolutie hoger als 1080p. (1440p, of zo).
maar dat is mijn ervaring, zeker als je wat meer afstand kunt creeren tussen jou en het beeldscherm dan zou een 27"een prima scherm kunnen zijn.
Pagina: 1