Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Niet meer in kunnen loggen op Wifi met telefoon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik ben helemaal nieuw hier en niet heel veel verstand van computers.

Ik loop namelijk thuis bij mijn ouders tegen een wifi probleem aan.

Ik was altijd ingelogd op hun wifi, daarmee zit ik via een dongle met chromecast op Netflix, maar nu sinds gisteren kan ik niet meer inloggen. Er wordt gevraagd om de inlog gegevens op mijn telefoon. Het wachtwoord klopt voor 100%, maar toch kan ik niet inloggen? Hij blijft vragen om het wachtwoord zonder ook maar verbinding te maken. De router is in elk geval sterk genoeg qua signaal.

Mijn ouders zitten wel op de pc, laptop en tablet ingelogd. Ligt het probleem dan aan mijn telefoon? Of kan het zijn dat iemand op afstand het wachtwoord heeft gewijzigd? Ik weet niet in hoeverrre dit mogelijk is? Volgens mij zou het dan moeten betekenen dat mijn ouders ook niet meer op internet kunnen?

Mijn broer die logt wel eens in op afstand om de pc na te zien. Hij zit nameljik in de ICT en hij weet ook het wachtwoord (het ligt te ingewikkeld waarom ik deze vraag niet aan hem kan stellen). Ook niet belangrijk verder.

Kan iemand mij vertellen hoe dit kan en hoe ik dit eventueel kan oplossen?

Ik hoor graag hoe of wat :)

Met vriendelijke groet!

Verwijderd

Telefoon al eens een reboot gegeven?

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ja mijn telefoon heb ik al een paar keer uit en aangezet.....

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Zet de WiFi eens op een ander kanaal....

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-11 09:02
Misschien heeft je broer wel het wifi wachtwoord aangepast en op alle devices ook waardoor het wachtwoord voor jou niet meer klopt...

[ Voor 16% gewijzigd door Quadradial op 04-03-2015 08:56 ]

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Verwijderd

Netwerk verwijderen en opnieuw zoeken geprobeerd?

Geef anders even aan wat je allemaal hebt geprobeerd. Dat scheelt ons een hele hoop onnodig raden en gokken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu niet thuis, maar heb dus geprobeerd telefoon uit en weer aan te zetten. Verder inderdaad het netwerk verwijderd en opnieuw geselecteerd. Verder weet ik niet wat ik nog meer zou kunnen proberen?

Maar als het wachtwoord is gewijzigd. Zou dit dan niet betekenen dat mijn ouders ook niet meer op het internet kunnen? Voor hun werkt het namelijk nog wel?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2015 09:00 ]

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-11 14:20

Eboman

Ondertitel

ik zou zeggen log in op de wifi router/access point, verander het ww in wat jij denkt dat het is, als het dan weer werkt stond er een ander wachtwoord. Als de apparatuur van je ouders niet meer werken moet je die daarna ook even aanpassen, kwestie van elimineren dus. Natuurlijk wel een netwerkkabel gebruiken.

Signature

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoe zijn de verhoudingen thuis? Zou je broer een flauwe grap/pesterij uit kunnen halen? Het is mogelijk om een MAC-filter in te stellen op een WiFi AP/router. Hij zou het MAC-adres van jouw telefoon geblacklist kunnen hebben of een whitelist ingesteld hebben waar jouw telefoon niet op zit...

Oslik blyat! Oslik!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-11 09:02
dion_b schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 09:30:
Hoe zijn de verhoudingen thuis? Zou je broer een flauwe grap/pesterij uit kunnen halen? Het is mogelijk om een MAC-filter in te stellen op een WiFi AP/router. Hij zou het MAC-adres van jouw telefoon geblacklist kunnen hebben of een whitelist ingesteld hebben waar jouw telefoon niet op zit...
Dat is ook een hele goede!

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Dion_b

Dat zou heel goed kunnen ;) en zou mij absoluut niks verbazen. Vandaar ook mijn vragen. Ik was benieuwd of die mogelijkheden bestaan, maar dat kan dus. Denk dat mijn vermoedens dan nu bevestigd zijn :) Kan hij dit ook op afstand regelen?

Ik zal nog wel even proberen de router proberen te veranderen van ww

Dank jullie wel voor de reacties!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2015 11:52 ]

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Je broer zal dan ook wel een wachtwoord op de router hebben (die jij ook niet weet) en dan kan je nog niet veel...tenzij je helemaal terug zet :P

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ja, die mogelijkheid bestaat zeerzeker. Exact wat wel en niet kan (bijv of het op afstand kan) hangt af van de router in kwestie en de config ervan. Zonder dat te weten valt weinig met zekerheid te zeggen, maar ik zou het allerminst uitsluiten.

Factory reset van de router zou dat oplossen, maar dan moeten alle settings opnieuw gedaan worden. Lijkt me dat je dit het beste op niet-technische wijze, evt met tussenkomst van jullie ouders, moeten oplossen.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm oke thanks! Indien mijn broer dit heeft gedaan. Kan ik dit dan ook uit laten zoeken door iemand, zodat het 100% bevestigd wordt en ik dus ook bewijs heb?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Iemand kan het zeker achterhalen, maar dan moeten ze toegang hebben tot je router zonder dat je een factory reset doet. Daarvoor heb je logingegevens nodig. En met die gegevens kun je het net zo goed zelf.

Ik blijf erbij dat je dit beter op niet-technische wijze op kunt lossen.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Haha ja, maar met sommige mensen valt er niks op te lossen ;) dat is het mooie van het hele verhaal. Maar geeft allemaal niks hoor. Ik kan het hebben :)

Maar dank je wel allemaal! Ik weet voorlopig eventjes voldoende.
Pagina: 1