Acer Aspire 5336: heel traag/haperingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:02
Hoi medetweakers,

ik heb hier een Acer Aspire 54336 laptop liggen, met het verzoek er eens naar te kijken. De laptop is erg traag en blijft na veel handelingen een paar seconden hangen. Met een Celeron en 2 GB geheugen weet ik wel dat ik er geen al te hoge verwachtingen van moet hebben, maar zelfs het doel waarvoor deze laptop is aangschaft, licht internetwerk, is nauwelijks mogelijk.

Wat ik al gedaan heb:
- Volledig nieuwe Windows 7 (32 bit) installatie
- Alle updates gedraaid (duurde bijna twaalf uur!)
- Virusscanner geïnstalleerd (Bitdefender): niets uiteraard)
- Chkdsk gedraaid: niets
- Memtest86 gedraaid: niets

Processorgebruik ligt erg laag, geheugen tussen de 35% en 100%. Tijdens het draaien van de updates wel eens meldingen gehad over onvoldoende geheugen maar tijdens de 'haperingen' staat het geheugen zelden boven de 70%.

Ik weet zolangzamerhand niet echt meer in welke richting ik het moet zoeken. Na de herinstallatie dacht ik aan een hardwareprobleem, maar na de chkdsk en memtest zou ik ook niet weten welke hardware dan.

Iemand nuttige ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Temperaturen al gecontroleerd?
Misschien is de koeling slecht. Draait de ventilator op normale snelheid? Zit er veel stof in?

Hoe is de gezondheid (smart info) van de ssd/hdd?

[ Voor 17% gewijzigd door Ploink op 04-03-2015 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
Het lijkt me sterk dat er veel stof in zit (ding staat zelden aan en het is een schoon huis), maar heb het nog niet gecontroleerd.

Temperaturen / koeling nog niet gecheckt maar apparaat voelt iig niet warm. Kan een slechte koeling tot dit soort problemen (bij lage processorbelasting) leiden?

Smart info ook nog niet gecheckt. Post ik vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
S.M.A.R.T. ziet er goed uit.

Temps:
cpu: ca. 25C
mobo: ca. 36C

Lijkt me dus niets mis mee.