Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Beste tweakers, enige tijd gelede startte ik dit topic: LG magic remote icm UPC Horizon

Helaas heb ik tot op heden geen reactie ontvangen of er betere instellingen beschikbaar zijn.

Vandaag wilde ik tv kijken, plotst werkt de Magic Remote helemaal niet meer i.c.m. Horizon, iemand anders die hetzelfde ervaart? Of misschien iemand met een oplossing?

Bedankt alvast!

Groeten,
Miicker

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprikkel25
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-11-2023
uuhm staat ARC uit in de instellingen van je tv? (audio return channel) dat is namelijk waar het gezamelijke signaal van afstandsbedieningen overheengaat.

en zit de box in hdmi1 van je tv of heb je dat veranderd.

dat is wat ik eruit opmaak hoor, want al heb ik geen lg zo te zien is het geen remote4all dus ging het signaal via je hdmi naar je horizon box,

ikzelf heb zoveel aperatuur mediabox bluray xbox & chromecast.
en wil mijn ARC over de stereo hebben uiteraard dus zit zelf gewoon met de horizon afstand

(eigenlijk niet ik gebruik mn note 10.1 met IR ) en smart remote daarop. zodat ik met een klik kan kiezen tussen mn aperaten) maar ander kom je in de buurt van een harmony afstandsbediening.
)
een CL module werkt voor de zenders maar dan ben je wel interactieve tv kwijt (dvr via usb blijft mogelijk)

kan zijn dat er bij jouw tv meerdere arc uitgangen zijn maar mijn televisie ondersteunt arc alleen op hdmi1

ik bedoelde CEC (consumer electronic control)
Wikipedia: HDMI

[ Voor 5% gewijzigd door sprikkel25 op 04-03-2015 11:20 . Reden: toegevoegde info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik zal eens kijken naar de instellingen, maar heb als het goed is niets veranderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KRiZ-R
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-12-2024
Hoi, heb je het al aan de praat gekregen?
Ik zit namelijk met het zelfde probleem.
Volgens mij had ik het eerst wel werkend, gisteren heb ik de tv verhuisd, daarna reageerde hij niet op mijn nieuwe horizon box.
Daarna heb ik hem opnieuw ingesteld en nu kan ik op afstandbediening versie 15 van samsung alleen programma terug zappen maar niet naar boven.

Groetjes, Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
KRiZ-R schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:16:
Hoi, heb je het al aan de praat gekregen?
Ik zit namelijk met het zelfde probleem.
Volgens mij had ik het eerst wel werkend, gisteren heb ik de tv verhuisd, daarna reageerde hij niet op mijn nieuwe horizon box.
Daarna heb ik hem opnieuw ingesteld en nu kan ik op afstandbediening versie 15 van samsung alleen programma terug zappen maar niet naar boven.

Groetjes, Chris
Klopt eerst werkte het, werk nu ook met V15 maar het werkt inderdaad niet. Heb helaas nog steeds geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-04 20:29
sprikkel25 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 11:12:
uuhm staat ARC uit in de instellingen van je tv? (audio return channel) dat is namelijk waar het gezamelijke signaal van afstandsbedieningen overheengaat.

en zit de box in hdmi1 van je tv of heb je dat veranderd.

dat is wat ik eruit opmaak hoor, want al heb ik geen lg zo te zien is het geen remote4all dus ging het signaal via je hdmi naar je horizon box,

ikzelf heb zoveel aperatuur mediabox bluray xbox & chromecast.
en wil mijn ARC over de stereo hebben uiteraard dus zit zelf gewoon met de horizon afstand

(eigenlijk niet ik gebruik mn note 10.1 met IR ) en smart remote daarop. zodat ik met een klik kan kiezen tussen mn aperaten) maar ander kom je in de buurt van een harmony afstandsbediening.
)
een CL module werkt voor de zenders maar dan ben je wel interactieve tv kwijt (dvr via usb blijft mogelijk)

kan zijn dat er bij jouw tv meerdere arc uitgangen zijn maar mijn televisie ondersteunt arc alleen op hdmi1

ik bedoelde CEC (consumer electronic control)
Wikipedia: HDMI
Horizon ondersteund geen CEC, dus aan of uit zou niets uitmoeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zokiz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-05 10:14
Heb hetzelfde probleem. Sinds kort werkt de lg magic remote niet meer met upc horizon media box. Heb het gevoel dat het met de laatste update van upc te maken heeft. Iemand een oplossing?

[ Voor 0% gewijzigd door zokiz op 27-03-2015 17:41 . Reden: Typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 17:28
Ook ik heb het probleem sinds de laatste update van volgens mij na de fusie met Ziggo, de LG tv heeft nl. geen update gehad.

Ik had altijd een preset in de samsung lijst als device. Lijkt me dat toch meer mensen hier problemen mee hebben, met bijvoorbeeld een universele afstandbediening (AB)?

Die nieuwe (met keyboard) AB van UPC werkt niet meer IR maar met een frequentie, maar die oude AB van UPC, die als eerste werd meegeleverd zou het dan nu ook niet meer moeten doen, is mijn logische redenatie.

Vanavond maar eens testen of de hele IR RX set van die samsung box is gewijzigd met behulp van die oude UPC AB. :|

Wordt er allemaal niet vrolijk van eigenlijk, mis op de slaapkamer (DVB-C zonder kaart) nu ook al kanaal 4 t/m XX omdat alle HD zenders nu laag staan, fijn hoor :/

[ Voor 10% gewijzigd door Praetorian op 07-05-2015 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
bij mij werken beide upc afstandsbedieningen gewoon, alleen die LG magic remote helaas niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetorian
Inderdaad, ik heb het ook getest. Logisch gezien is dat heel vreemd, want die 'oude' ab van de horizon box heeft nog steeds dezelfde IR tx set. ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezuil
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-08-2022
Bij mij werkte de LG Magic ineens ook niet meer. Ik kon het niet uitstaan en ben blijven klooien, maar kom niet verder dat ik alleen naar beneden kan zappen, maar niet meer omhoog. Ik ben blij dat het dus niet aan mij ligt. Het lijkt inderdaad een UPC-Ziggo probleem. Overigens krijg ik de remote control via de Ziggo app ook niet meer aan de praat. Hij vindt de Horizon Mediabox niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
dezuil schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 22:02:
Bij mij werkte de LG Magic ineens ook niet meer. Ik kon het niet uitstaan en ben blijven klooien, maar kom niet verder dat ik alleen naar beneden kan zappen, maar niet meer omhoog. Ik ben blij dat het dus niet aan mij ligt. Het lijkt inderdaad een UPC-Ziggo probleem. Overigens krijg ik de remote control via de Ziggo app ook niet meer aan de praat. Hij vindt de Horizon Mediabox niet.
Heb je toevallig contact met upc/ziggo opgenomen?
Als iedereen nu even contact met ze opneemt dan kunnen we het misschien wat meer onder de aandacht krijgen en kunnen ze het (samen met LG) oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetorian
Vandaag heb ik er ook een paar uurtjes aan besteed, daarvoor heb ik mijn infrarood ontvanger in de HTC one (m7) gebruikt. Helaas is dat een hele slechte ontvanger en pakt deze alleen signaal op van een paar afstandsbedieningen. De oude AB van de horizonbox kan ik goed ontcijferen, maar de nieuwe werkt met bleutooth.

De magic remote laat zich niet lezen met de IR sensor die ik tot mijn beschikking heb helaas :(

Het lijkt er op dat de remote control IR database van LG telkens opnieuw online opgehaald wordt, ongeacht firmware versie, verder is het inderdaad zo dat alleen wheel-down en de rest (onscreen remote) werkt, het enige wat ineens niet meer werkt is wheel-up. (Samsung profiel 9)

Gezien de oude AB het dus wel gewoon nog doet op de horizonbox vermoed ik dat het een probleem is wat bij LG vandaan komt.

Een call bij Ziggo gaat niet werken, zij zullen verwijzen naar hun eigen universele afstandsbediening. Het is ook de vraag of we bij LG wel verder gaan komen, in ieder geval wil ik van de week eens een call bij hun maken over dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-05 23:23
Praetorian schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 22:32:
Vandaag heb ik er ook een paar uurtjes aan besteed, daarvoor heb ik mijn infrarood ontvanger in de HTC one (m7) gebruikt. Helaas is dat een hele slechte ontvanger en pakt deze alleen signaal op van een paar afstandsbedieningen. De oude AB van de horizonbox kan ik goed ontcijferen, maar de nieuwe werkt met bleutooth.

De magic remote laat zich niet lezen met de IR sensor die ik tot mijn beschikking heb helaas :(

Het lijkt er op dat de remote control IR database van LG telkens opnieuw online opgehaald wordt, ongeacht firmware versie, verder is het inderdaad zo dat alleen wheel-down en de rest (onscreen remote) werkt, het enige wat ineens niet meer werkt is wheel-up. (Samsung profiel 9)

Gezien de oude AB het dus wel gewoon nog doet op de horizonbox vermoed ik dat het een probleem is wat bij LG vandaan komt.

Een call bij Ziggo gaat niet werken, zij zullen verwijzen naar hun eigen universele afstandsbediening. Het is ook de vraag of we bij LG wel verder gaan komen, in ieder geval wil ik van de week eens een call bij hun maken over dit probleem.
Heb je nog iet mogen vernemen van LG? Bij mij werkt enkel afstandbedienings modus 15, en inderdaad enkel de scroll down om van kanaal te wisselen, omhoog scrollen doet niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik ben ook erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wellicht handig om te weten: mijn LG tv heeft ook zo'n magic remote, mar die gebruik ik echt nooit. De LG app is stukken beter namelijk :)
Wellicht dat die LG app ook werkt voor de horizonbox? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 687730

Helaas bij mij ook.

Het werkte eerst perfect maar van de een op andere dag (Alweer 3maanden geleden) kan ik niet meer een kanaal omhoog, alleen nog maar terug.

Zeer irritant, vooral omdat het eerst wel werkte.

Het lijkt op een kleine bug, het is waarschijnlijk makkelijk op te lossen door LG of Ziggo. Weet niet precies welke partij verantwoordelijk is voor dit "probleem".

Heb gisteren 3-8-2015 nog de tv ge-update maar helaas werkte pr+ nog steeds niet.

LG UB850V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Anoniem: 687730 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:17:
Helaas bij mij ook.

Het werkte eerst perfect maar van de een op andere dag (Alweer 3maanden geleden) kan ik niet meer een kanaal omhoog, alleen nog maar terug.

Zeer irritant, vooral omdat het eerst wel werkte.

Het lijkt op een kleine bug, het is waarschijnlijk makkelijk op te lossen door LG of Ziggo. Weet niet precies welke partij verantwoordelijk is voor dit "probleem".

Heb gisteren 3-8-2015 nog de tv ge-update maar helaas werkte pr+ nog steeds niet.

LG UB850V
Bij iedere update probeer ik het inderdaad, maar nog steeds geen resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:42
net mijn nieuwe lg 55uf850v uitgepakt, wat ik ook doe, de samsung box reageert helemaal niet op die magic remote. bij het instellen krijg ik de keuze om 20 verschillende remote instellingen te proberen. op geen 1 reageert hij helaas..

Als ze dit fixen maken ze me heel blij, scheelt weer een afstandsbediening !

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malhy2
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 07-06-2023
Ik zit vooralsnog met hetzelfde probleem. Vandaag ook onze LG 55UF850V uitgepakt en ik krig de smartremote niet gekoppeld aan onze UPC-mediabox/HD recorder ( geen horizon ).
Ben nog bezig met koppelen UPC remote aan de TV ( iets van 20 mogelijkheden via de ziggo site ).

Ed

Ik heb de UPC remote wel kunnen koppelen aan de TV. ( 1 van de 20 codes op de site van Ziggo werkte bij mij ik heb helaas niet genoteerd welke ... eerste 5 zeker niet. :+
Ik nog met de reactie van Bombay 1 aan de slag en hopelijk lukt dit wel :D

Bedankt

[ Voor 32% gewijzigd door malhy2 op 20-09-2015 20:30 ]

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 18:59
Het kan zijn dat Ziggo graag ziet dat je hun AB gebruikt omdat je dan ook sneller toegang hebt tot hun smart platform en ze geld aan je kunnen verdienen. Met je LG AB gebruik je waarschijnlijk ook de WEBOS functionaliteit.

Het zou mij dus niets verbazen als het een financieel argument is om dit niet meer te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombay One
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-01-2020
malhy2 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 21:00:
Ik zit vooralsnog met hetzelfde probleem. Vandaag ook onze LG 55UF850V uitgepakt en ik krig de smartremote niet gekoppeld aan onze UPC-mediabox/HD recorder ( geen horizon ).
Ben nog bezig met koppelen UPC remote aan de TV ( iets van 20 mogelijkheden via de ziggo site ).

Ed
Ik heb hetzelfde probleem, maar dan met een nieuwe LG 65UF850V. Ook ik krijg de Magic Remote niet gekoppeld aan mijn oude UPC mediabox HD. Ik zie bij de 'set-top box providers' Ziggo en UPC niet eens staan, dus heb ik 'not listed' gekozen. Daarna kan ik wel UPC als manufacturer van mijn set-top box kiezen, maar dan heb ik maar 1 optie voor de remote, en die werkt niet. Ik meende me te herinneren dat deze set-top box origineel ontwikkeld was door Philips, en als ik Philips kies heb ik veel meer opties voor de remote, maar ook die werken allemaal niet.
Jouw opmerking "iets van 20 mogelijkheden via de ziggo site" snap ik echter niet... hoe kom ik vanuit dat instel programma voor de Magic Remote bij de ziggo website?

Bart

[Edit] ik heb mijn set-top box nog eens goed bekeken, en de manufacturer blijkt niet Philips, maar Pace te zijn (aan de onderzijde van mijn UPC Mediabox HD staat "Pace DCR 7111/03"). Dus heb ik als manufacturer "Pace" gekozen, en ja hoor, remote control optie 22 werkt!)

[ Voor 11% gewijzigd door Bombay One op 18-09-2015 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDLefevere
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-09-2021
Ik heb helaas hetzelfde probleem. Gebruik hier een Ziggo Horizon Box met als fabrikant Samsung.
Alle 20 opties van Samsung geprobeerd, maar er is er geen 1 die werkt |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• malhy2
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 07-06-2023
ik heb dit nog ergens gevonden en het werkt gedeeltelijk.
Misschien nog verdere opties met dit type proberen.

ik heb mijn set-top box nog eens goed bekeken, en de manufacturer blijkt niet Philips, maar Pace te zijn (aan de onderzijde van mijn UPC Mediabox HD staat "Pace DCR 7111/03"). Dus heb ik als manufacturer "Pace" gekozen, en ja hoor, remote control optie 22 werkt!)

Gr Ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
malhy2 schreef op zaterdag 2 juli 2016 @ 22:14:
ik heb dit nog ergens gevonden en het werkt gedeeltelijk.
Misschien nog verdere opties met dit type proberen.

ik heb mijn set-top box nog eens goed bekeken, en de manufacturer blijkt niet Philips, maar Pace te zijn (aan de onderzijde van mijn UPC Mediabox HD staat "Pace DCR 7111/03"). Dus heb ik als manufacturer "Pace" gekozen, en ja hoor, remote control optie 22 werkt!)

Gr Ed
Morgen proberen! Super ruk natuurlijk dat dit zo omslachtig moet en dat er geen makkelijkere manier voor is. Moeten toch een hoop mensen met dit probleem zitten?!

2e ding wat ik lees,... zo eens in verdiepen.
ARC heb je vooral nodig voor je versterker en je tv te koppelen toch? Waarom zou je de Horizon koppelen met de tv via ARC? Ik zou nu iig mijn horizon op HDMI 1 zetten en de versterker op de ARC HDMI 2 toch?
Dan hoop ik dan mijn Marantz het beste communiceert met de tv.
Nog tips hoe jullie dit aansluiten en wat de voordelen en nadelen zijn?

edit: geprobeerd op Pace. Nope weer niets. Mijn horizon box bekeken. Is toch echt Samsung GT7400, maar geen mogelijkheid dat het werkt met de magic controller

[ Voor 7% gewijzigd door opa_paul op 17-01-2017 07:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• whyhankee
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-10-2020
MDLefevere schreef op zondag 12 juni 2016 @ 18:45:
Ik heb helaas hetzelfde probleem. Gebruik hier een Ziggo Horizon Box met als fabrikant Samsung.
Alle 20 opties van Samsung geprobeerd, maar er is er geen 1 die werkt |:(
Ik heb ook een Samsung Horizon box van Ziggo.
Samsung controller 14 doet het bijna, alles werkt behalve 'Programma verder'

Ik heb http://www.lgappstv.com/a...upport.lge?locale=engu_US ingevuld, als nog een paar mensen dit doen dan voegen ze hem wellicht toe.
Ik heb Model SMT-G7401/XEN

[ Voor 2% gewijzigd door whyhankee op 17-01-2017 21:05 . Reden: Model toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Thanks, binnenkort ook eens Samsung 14 proberen :)
Zelf trouwens overgestapt op een Logitech Harmony Touch i.c.m. Ultimate Hub. Werkt nog een stuk beter omdat ik er al mijn apparaten mee kan bedienen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Gebeld door LG.
Zij vertellen gewoon dat het nog niet kan met de Horizon box omdat Samsung de codes nog niet vrij wil geven. Kan dus nog niet, maar het staat wel in de agenda. Het zou kunnen dat het een keer opgelost is en dan komt het op de site te staan dat het voortaan werkt ;)
Tot die tijd gaat het niet werken. lig niet met de 7400 box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
opa_paul schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:03:
Gebeld door LG.
Zij vertellen gewoon dat het nog niet kan met de Horizon box omdat Samsung de codes nog niet vrij wil geven. Kan dus nog niet, maar het staat wel in de agenda. Het zou kunnen dat het een keer opgelost is en dan komt het op de site te staan dat het voortaan werkt ;)
Tot die tijd gaat het niet werken. lig niet met de 7400 box.
Heb je daarna ook Samsung gebeld? Iets zegt me namelijk dat zij je zullen vertellen dat het aan Ziggo ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rino
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:32
whyhankee schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 21:02:
[...]

Ik heb http://www.lgappstv.com/a...upport.lge?locale=engu_US ingevuld, als nog een paar mensen dit doen dan voegen ze hem wellicht toe.
Ook maar even ingevuld.

Ik wil op korte termijn een soundbar (bose soundtouch300), horizon box en huidige 55b6v allemaal met magic remote bedienen. Dat is tot op heden niet gelukt (met huidige yamaha receiver). Die "rottige" pagina-vooruit knop is het enige wat niet werkt (maar wel één die je vaak gebruikt).

Heb als "tussenoplossing" een Logitech harmony, maar ben er niet super tevreden over.( gaat toch vaak mis).

De magic remote werkt verder wel prettiger (helemaal als ik straks ARC heb; wat nu ook net niet goed werkt met de yamaha receiver).

[ Voor 4% gewijzigd door Rino op 31-01-2017 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedva
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-03 15:39

Hedva

Blobfish

[...]

Ik heb het ook maar ingevuld. Hopelijk als genoeg mensen het doen dat ze het gaan fixen met Samsung.

Het enige wat niet werkt momenteel is Programma + knop. Voor de rest doet alles het met Instelling 14. Best vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burpje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-03-2022
Ook bij mij werkt het niet, erg jammer. Ik heb het ook ingevuld en hopelijk lossen ze dat snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
[...]

Excuus. Was het vergeten in te vullen. Nu alsnog gedaan. Hopelijk volgen er meer! Bedankt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 916787

I believe there is no limit to the times that you can fill in the form. I have completed the form for more than 50 times now :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rino
Ik ga de link ook maar weer invullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davevleugel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-05 10:20
Goedemiddag tweakers,

Gisteren ook mijn lg binnen gekregen en zelde euvel als jullie. Zojuist ook het formulier opgestuurd. Ik zal overmorgen vanaf mijn werk en vanaf Mn ouders het formulier nog een keer invullen (verschillende IP adressen helpt wellicht).

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rino
Dit blijft toch wel een erfenis. Net maar weer het lg formulier ingevuld. Ik lees op internet er ook weinig over. ( Op een enkel Duits Forum na)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 646732

Niemand nog goed werkend ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik ben volledig overgestapt het gebruik Logitech Harmony, dus voor mij is het ook niet meer echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb vandaag een berichtje gestuurd naar LG. Profiel 14 van Samsung werkt voor de Horizon. Het enige is dat je de horizon niet aan of uit kan zetten met de magic remote, daar heb je de originele afstandbediening nodig. Daarnaast werkt channel up niet, zoals besproken in dit topic. Een workaround is de omhoogknop van je de ring in het midden van de afstandbediening.

Als deze twee knoppen worden toegevoegd, dan werkt het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Het is toch werkelijk belachelijk dat een van de meest gebruikte setup boxen van Nederland niet ondersteund wordt door LG.. Die afdeling zou zich moeten schamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-vvv
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21-04 17:36
Ahhh een Lg c7 gekocht en inderdaad niet te bedienen.

Of het nou hun schuld is of niet die horizon box is wel een van de slechtste aperaten die ik ooit heb gehad.

Wat een ondermaats stuk tech, interface laad zo langzaam dat ik de tv gids niet eens durf te gebruiken en de menus voor on demand nog slechter.

Interface is te veel voor de hardware helaas en dan ook dit nog, je kan goed zien dat ze een soort van monopoly positie hebben in veel regios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik kreeg de volgende reactie:
Vervelend dat de vooringestelde instellingen niet goed werken, helaas is dit niet zo makkelijk te oplossen wij moeten namelijk eerst wachten op ziggo wat de juiste frequentie is voor deze knoppen wanneer wij deze zullen krijgen is nog niet duidelijk. dus helaas zal u dan zo af en toe de horizon afstandsbediening moeten gebruiken wilt u het volume harder zetten.

Mocht u nog vragen hebben naar aanleiding van deze email, dan vernemen wij dat uiteraard graag van u.

Met vriendelijke groet,

Customer Service Representative
LG Electronics Benelux
Ik vind het erg jammer dat dit zo lang moet duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blade4X1990
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-07-2024
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een week geleden een nieuwe tv namelijk de LG49SJ810V gekocht. Ik heb ook een Horizon box van Ziggo. In het tv menu van webOS met Samsung optie 17 kan ik terugscrollen en terugzappen de volume en de menuknop werkt ook. Ik kan echter niet vooruit zappen of scrollen met de magic remote. Heel erg jammer en vooral irritant. Na uren zoeken op internet en bellen met LG, Ziggo en Samsung heb ik het voorlopig maar ff opgegeven. Ik hoop heel erg dat het in de toekomst alsnog gefixt word. Alleen dat ene belangrijke knopje maakt een wereld van verschil! Dat kan geen rocket science zijn. Gemiste kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
'@Blade4X1990 kijk eens naar de openingsdatum van deze post, en bedenk dan hoe groot de kans is dat ze dit oplossen :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blade4X1990
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-07-2024
miicker schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:30:
'@Blade4X1990 kijk eens naar de openingsdatum van deze post, en bedenk dan hoe groot de kans is dat ze dit oplossen :N
Ik begrijp je punt volkomen. We zijn al bijna twee jaar verder. Dat is rustig schandalig lang te noemen. Het viel me wel op dat de frequentie van firmware updates ook niet bijster hoog is. Laten we de moed erin houden dat het bij de volgende update wel erbij zit. Al snap ik heel goed dat sommige mensen daar nietmeer in geloven. Ik heb natuurlijk makkelijk praten omdat ik de TV echt net heb. Ik koop persoonlijk bijna nooit iets van LG. Hoewel ik tevreden ben met de tv weet ik eerlijk gezegd ook niet of dat in de toekomst vaker zal gebeuren. Echt klantgericht vind ik ze eerlijk gezegd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:32
tdn135 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 21:37:
Ik kreeg de volgende reactie:

[...]

Ik vind het erg jammer dat dit zo lang moet duren.
Ook vreemd, want Harmony heeft de frequenties wel. En je kan ze toch opnemen als je een afstandsbediening hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1027761

Mooi sinds de laatste update is Samsung optie 21 en 22 verdwenen. Nu werkt de remote helemaal niet meer op de mediabox XL . Ik heb de LG OLED55E7N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 754803

Anoniem: 1027761 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 13:11:
Mooi sinds de laatste update is Samsung optie 21 en 22 verdwenen. Nu werkt de remote helemaal niet meer op de mediabox XL . Ik heb de LG OLED55E7N
Goed om te weten, ik heb vandaag ook een LG OLED55E7N gekocht en wordt zaterdag a.s. geleverd.

Ik ga dit interessante topic verder volgen.😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-08-2024
Hier hetzeflde met een zojuist aangeschafte LG OLED55C7V. De eerste keer koos ik Samsung optie 13 en werkte het enigszins. Channel (P) Up werkte niet en het handmatig invoeren van een zender met meerdere getallen was erg lastig. Uiteindelijk de instelling verwijderd, op zoek naar een betere instelling. Tot mijn verbazing werkte toen geen enkele van de 20 Samsung opties meer! Alsof je 1 kans hebt, haha.

Wat ik daarnaast vervelend vind, is dat je alleen 1 apparaat per ingang kunt instellen. Als je een decoder aan je versterker hebt hangen, kun je dus niet het geluid en de decoder op 1 poort beiden bedienen. Als je één van beiden op een andere HDMI ingang instelt, werkt die niet. Het is dus of/of. En dat vind ik erg jammer, want het is verder een super remote!

Heeft iemand op 1 van deze punten een oplossing, anders dan een Harmony kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michielbro
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-03-2023
Zojuist weer bij Lg klantenservice gemeld dat de magic remote de horizon box niet ondersteund. Ik krijg al reactie dat LG zijn contactpersonen hiervan op de hoogte zijn en dit hebben aangevraagd bij Ziggo en dat we moeten hopen dat het in de toekomst volledig wordt toegevoegd....

Niet erg hoop gevend dus.

Er werd ook gemeld dat het vanuit Ziggo moet komen, waar ik vooral het idee heb dat LG hier prioriteit aan moet geven. Zeker gezien bijvoorbeeld Logitech dus kennelijk al een werkende afstandbediening voor de Horizon box heeft. De data is dus schijnbaar bekend en dit moet alleen door LG aangevraagd en geïmplementeerd worden. Ik zie ik iets over het hoofd?
Pagina: 1