Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Eigen pc build werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
-intel core i7 4790k boxed
-msi radeon r9 290x gaming 4g
-asus maximus VII ranger z97
-cooler master hyper 412s
-cooler master gm g750m
-2x crucial ballistix tactical 4gb
-seagate desktop hdd 1TB
-crucial mx100 256mb ssd
-nzxt s340 zwart

Sinds hij in mekaar zit en ik oo de power knop druk gaan er 2 cha_fans draaien, cpu fan, en mijn vga fan en. Mijn cd speler. Verder branden er wat lampjes op mijn mobo alleen ik krijg geen beeld, ook niet na een tijdje.

Dingen die ik heb geprobeerd:
-meerdere malen alles loshalen weer aansluiten + checke op beschadigingen
-alle voedingen zijn goed aangesloten volgens beschrijving (8pin cpu, 8+6pin vga, 24pin eatx)
-voeding doorgemeten met multimeter
-bios flash update
-cmos reset
-starten zonder videokaart
-starten met 1 of zonder ram kaart
- starten met setup cd
-vga/hdmi/displayport Aansluitingen van zowel mijn mobo als videokaart proberen
-ipv monitor, mijn tv aansluiten
-RAM kaarten zitten op voorgeschreven sockets en zitte Goed aangedrukt
-cpu zit goed aangesloten + koelpasta (geen halve liters)
-alle sata aansluiting zitten op hun plek
-memok! Knop op mobo

Alle lampjes van foutmeldingen (vga,cpu, hdd etc..) branden niet, ook niet wanneer ik iets loskoppel, en de q-code blijft ook steeds 00 aangeven.

Heb alle bsschijvingen meerdere keren stap voor stap doorgelezen maar wat ik ook doe, ik krijg maar geen beeld :?

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Het spul is allemaal pas 2 weken oud. ;(

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:06
Teveel afstandbusjes onder het moederbord? Of afstandbusjes op plaatsen waar geen gat zit?
(eh, sowieso toch wel afstandbusjes gebruikt?)

Probeer eens een minimale setup: moederbord, CPU+koeler, 1 reep geheugen (kijk in handleiding welk slot je dan moet hebben) en een monitor op de moederbord videouitgang. Geen videokaart, geen harddisk of SSD.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb busjes gebruikt op de 9 plaatsten die ervoor bestemt zijn.
Ik kan het zo proberen maar volgens mij heb ik dat al gedaan, heb ondertussen zoveel geprobeerd dat ik door de bomen het bos niet meer zie:s

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zit het RAM goed aangesloten in de PC? :) Met mijn upgrade ging ik daar de fout in.

• Japiegsxr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-10 11:17

Japiegsxr

All glory to the hypnotoad!!!

Misschien heb je tijdens de installatie van de cpu wat pinnen in de socket verbogen?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je hebt een fout indicator* op je moederbord zitten, welke foutcode geeft die aan? Als het in de 20 is, komt je PC de POST niet door en hangt hij op het initialiseren van het RAM.

* De indicator zit boven de "Start" knop op je moederbord: illustrerend plaatje.

EDIT: Of is dat de Q-code? :$

[ Voor 36% gewijzigd door CH4OS op 03-03-2015 23:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is de q-code en die blijft op 0 staan. Ram zit sowieSo goed. Dan ga ik denk de cpu nog maar eens loshalen....*zucht*

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Check even of alle kabels goed aangesloten zijn. Bij de buren van Tom's Hardware ook iemand met code 00, bleek dat er een connector niet (goed) aangesloten was. Met die Q-Code 00 krijg ik met Google (en op Tom's Hardware alleen al) een heleboel andere tips die je verder kunnen helpen:

http://www.tomshardware.c...t-qcode-beep-display.html
http://www.tomshardware.c...-build-code-diagnose.html (deze gaat ook over een CPU powercable)
Handige opstart troubleshooter: http://www.tomshardware.c...-post-boot-video-problems neem deze zeker even door!

Q-code 00 betekend dus hoogstwaarschijnlijk dat de CPU geen stroom heeft of defect is (hoop het niet voor je). ;) Of de CPU defect is, kun je proberen in een ander moederbord, met dezelfde socket uiteraard.

[ Voor 61% gewijzigd door CH4OS op 04-03-2015 03:01 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Even navraag gedaan bij een kennis van me; Q-code 00 is dat er geen CPU aangetroffen is. Dus of je CPU is stuk of niet goed aangesloten.

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Welke code geeft je mobo aan?? Dan kijk je in de handleiding en weet je waarschijnlijk je probleem...
@hierboven, ik heb ook code 00, maar ik kan alles 8)7
-EDIT- Ik kijk in mn mobo boekje, en daar staat code 00: Not used...lekker duidelijk :( . (ik heb overigens hetzelfde mobo)

[ Voor 29% gewijzigd door pwillemske op 04-03-2015 19:49 ]

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

pwillemske schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 19:46:
Welke code geeft je mobo aan?? Dan kijk je in de handleiding en weet je waarschijnlijk je probleem...
@hierboven, ik heb ook code 00, maar ik kan alles 8)7
Staat toch in de topicstart? :) Al zou een update van de situatie wel fijn zijn inderdaad.

EDIT: Ja, hey... :+ Niet zó snel aanpassen hé :p
EDIT2: De gegeven Q-codes hoeven natuurlijk niet altijd gelijk te zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 04-03-2015 20:19 ]

• pwillemske
  • Niet online
CptChaos schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 19:48:
[...]
Staat toch in de topicstart? :) Al zou een update van de situatie wel fijn zijn inderdaad.

EDIT: Ja, hey... :+ Niet zó snel aanpassen hé :p
Haha sorry, ik kwam er net pas achter :P

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• pwillemske
  • Niet online
Heb je al iets gevonden?? Ik ben erg benieuwd :+

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Pagina: 1