Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Waliwal
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-11 14:13
Omdat mijn Xiaomi Mi3 sinds december j.l is gevallen en daardoor het scherm niet meer werkt ben ik nu aan het kijken wat ik het beste kan doen.
Ik kan mijn Mi3 voor $123 laten repareren in Tsjechië waar de webshop van mijn telefoon een repair partner heeft zitten.
Ik weet niet of het de moeite is want misschien is het net zo handig om voor ongeveer 150 euro een nieuw toestel te kopen en volgend jaar weer een high end toestel te halen.

Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een toestel met het liefste een 1080p scherm omdat ik veel series kijk.
Graag ook een redelijke batterij. Liefst niet erg breekbaar. 3G is een must, 4G mag.

Wat is je budget?
Ongeveer 150 euro, mag iets hoger zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Series kijken onderweg, muziek luisteren, soms een spelletje spelen, veel browsen/reddit.

Wat heb je zelf al gevonden?
GIONEE ELIFE E7 Snapdragon 800 Quad Core 2.2GHz Android 4.2 Smartphone 3GB Ram 32GB Rom 5.5 Inch FHD LTPS Screen Black 160euro Voldoet wel aan mijn eisen maar redelijk onbekend merk.

IUNI U2 Snapdragon 800 Quad Core 2.2GHz IUNI OS Smartphone 2GB Ram 16GB Rom 4.7 Inch FHD Screen 167euro voldoet ook aan mijn eisen maar ik ken het bedrijf niet.

Xiaomi Redmi 2 rond de 120 euro. Heeft Miui maar mist wel een 1080p scherm

Verwijderd

Ik zou het geld er niet meer aan uitgeven. De Redmi 2 lijkt me een prima keus, en de hardware is zeker niet slecht. ( De moto G draait erg snel op minder.) Alleen het scherm is inderdaad een beetje jammer qua resolutie, maar dat is dan ook waar je voor betaalt.

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10 12:31
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 22:34:
Ik zou het geld er niet meer aan uitgeven. De Redmi 2 lijkt me een prima keus, en de hardware is zeker niet slecht. ( De moto G draait erg snel op minder.) Alleen het scherm is inderdaad een beetje jammer qua resolutie, maar dat is dan ook waar je voor betaalt.
ik weet het zo net nog niet. de toestellen als de redmi hebben mindere specs als het teostel van TS.

heb je al overwogen om het onderdeel los te kopen en zelf te reparen of het tweaker hier voor je te laten doen?

ik heb het even bekeken en een scherm heb je al vanaf $60
http://www.xiaomishop.com...d-lcd-for-xiaomi-mi3.html

mocht je in de buurt wonen(lexmond is wat ver van leeuwarden), dan wil ik dat wel voor je doen (ik heb 5 jaar professionele repareer ervaring met sony, samsung, htc, nokia).

[ Voor 21% gewijzigd door dezejongeman op 03-03-2015 22:48 . Reden: info toegevoegd ]

Verwijderd

Ik zou hem laten repareren of dat zelf doen,

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2015 05:29 . Reden: edit misinfo ]

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Jiayu S3. Prima prijs voor wat je ervoor krijgt.

• Momus
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 22:49:
Ik zou hem laten repareren of dat zelf doen en in het vervolg een telefoon kopen die aan westerse kwaliteitsnormen voldoet.
Dat voldoet een Xiaomi ruimschoots.

• dezejongeman
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 22:49:
Ik zou hem laten repareren of dat zelf doen en in het vervolg een telefoon kopen die aan westerse kwaliteitsnormen voldoet.
de kwaliteitsnormen van hier zijn niet meer beter dan die van de gerenomeerde daar. apple plus buigkwaliteit. sony kras fantastisch en samsung accu zwel.

[ Voor 4% gewijzigd door dezejongeman op 03-03-2015 22:53 ]

Verwijderd

Momus schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 22:49:
[...]

Dat voldoet een Xiaomi ruimschoots.
Ach, negeer hem. Voor de TS: nul07 is een fan van Blackberry en wil of kan niet normaal reageren op dingen die met Android te maken hebben.

@dezejongeman: geloof me, die SoC voldoet voor bijna alle taken goed. Plus dat MIUI ook heel aardig draait op mindere hardware, het heeft alleen veel RAM nodig. Daarom zou ik als TS wachten op de versie van de Redmi 2 met 2GB RAM, die komt binnenkort uit.

• Waliwal
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-11 14:13
dezejongeman schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 22:52:
[...]

de kwaliteitsnormen van hier zijn niet meer beter dan die de gerenomeerde van daar rekenen. apple plus buigkwaliteit. sony kras fantastisch e.d.
Ik heb mijn Mi3 met hoes meerdere malen laten vallen, alleen was het dit maal net in de hoek. In de tijd dat ik het toestel had heb ik al meerdere mensen in mijn omgeving met toestellen van Apple en Samsung horen klagen over de vele krassen en scheurtjes in hun scherm.
Het blijft natuurlijk mijn eigen schuld dat ik een Chinees toestel heb zonder goede service desk.

• Momus
Waliwal schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 22:55:
[...]

Ik heb mijn Mi3 met hoes meerdere malen laten vallen, alleen was het dit maal net in de hoek. In de tijd dat ik het toestel had heb ik al meerdere mensen in mijn omgeving met toestellen van Apple en Samsung horen klagen over de vele krassen en scheurtjes in hun scherm.
Het blijft natuurlijk mijn eigen schuld dat ik een Chinees toestel heb zonder goede service desk.
Alsof je bij een hier gekocht toestel een betere oplossing had gehad...
Maar goed, bekijk de Jiayu S3 eens zou ik zeggen. Absoluut de moeite waard.

• dezejongeman
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 22:54:
[...]
@dezejongeman: geloof me, die SoC voldoet voor bijna alle taken goed.
klopt en is zeker een overweger als je naar het budget kijkt. maar hij heeft nu een snellere en in moeten op snelheid zeker met telefoons is een dingetje.

die 2 GB versie is al meerdere keren uitgesteld en vraag me af of die er wel komt.

• Momus
De 2Gb is nooit officieel aangekondigd, dus het klopt niet dat ie al een aantal keer is uitgesteld.

• dezejongeman
Momus schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 23:02:
De 2Gb is nooit officieel aangekondigd, dus het klopt niet dat ie al een aantal keer is uitgesteld.
toen ik een andere tel zocht (kwart tot en met een halfjaar terug) heb verschillende chinese sites afgestruind. daar werdt die toen al genoemd als dat die te reserveren was. mijn aanname was dan ook dat die al uit had moeten zijn omdat iedere keer de levertijd verschoof.

het verhaal drijft nu een beetje offtopic.

ontopic ik zou het scherm bestellen voor 60 dollar en zelf kijken of het lukt. haal nog even een dunne gitaar plektrum voor het openmaken zonder krasjes. pak youtube erbij en het zal vast lukken.
pas wel op met eventuele glas splinters

• Momus
dezejongeman schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 23:08:
[...]

toen ik een andere tel zocht (kwart tot en met een halfjaar terug) heb verschillende chinese sites afgestruind. daar werdt die toen al genoemd als dat die te reserveren was. mijn aanname was dan ook dat die al uit had moeten zijn omdat iedere keer de levertijd verschoof.

het verhaal drijft nu een beetje offtopic.

ontopic ik zou het scherm bestellen voor 60 dollar en zelf kijken of het lukt. haal nog even een dunne gitaar plektrum voor het openmaken zonder krasjes. pak youtube erbij en het zal vast lukken.
pas wel op met eventuele glas splinters
Welnee. De Redmi 2 is pas op 4 januari dit jaar aangekondigd. In de 1GB variant.
Van 2GB is officieel nog nooit sprake geweest.
Pagina: 1