Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[excel] reken-worksheet om dingen "tegelijk" te berekenen

Pagina: 1
Acties:

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-11 15:11
Ik heb in Excel een worksheet (reken-worksheet) gemaakt die berekent hoeveel ik van de belasting terugtrek of moet betalen.

In een andere worksheet (data-worksheet) staat een overzicht van waarden voor de komende 30 jaar waarvoor ik het belastingsresultaat wil berekenen (bv te betalen interesten, woonbonus, geschatte indexatiecoefficient van jaar x, etc).

Nu kan ik die reken-worksheet 30x kopieeren en in iedere worksheet (30x) individueel gaan invullen dat die worksheet de data moet nemen van jaar x en dan in data-worksheet per jaar zeggen dat ie het resultaat in die specifieke worksheet tab moet gaan halen.

Maar ik vraag me dus af dit niet eenvoudiger kan... Het probleem daarbij is echter dat de reken-worksheet data van 30 verschillende jaren "tegelijk" moet bevatten.
Bestaat hier een oplossing voor? Heeft dit een bepaalde naam (zodat ik erop kan googlen)?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Ik denk dat je hiervoor Scenarios wilt gebruiken. Hierbij kan je, zoals de naam al zegt, scenario's instellen voor een formule met verschillende input variabelen en hiervoor bv een samenvatting met resultaten laten afdrukken op een nieuw werkblad.