Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Jogai
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 22-03 21:22
Vorig jaar een Olympus SZ-15 gekocht. We zijn gemiddelde gebruikers van een digitaal compact cameraatje. Nu halen we hem uit de kast, en hebben de foto's een rare gloed. Hoe kan ik dit verhelpen?

Foto van een witte muur, met flits:
http://i.imgur.com/DcUoaqU.jpg
Zelfde muur, met spot belicht:
http://i.imgur.com/nZkWSPE.jpg

De updater van Olympus vind geen nieuwe firmware. Voor de rest kan ik het probleem op internet ook niet vinden. Misshien ook omdat ik niet bekend ben met de termen.

Woutoud wijzigde deze reactie 03-03-2015 23:31 (33%)
Reden: Formaat afbeeldingen te groot.

...only by myth-making, only by becoming 'sub-creator' and inventing stories, can Man aspire to the state of perfection...

• Universal Creations
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 00:25
Alsof de witbalans totaal niet klopt. Komen bij normale foto's de kleuren wel redelijk overeen met de werkelijkheid? En graag ook even je foto's verkleinen naar 800pixels breedte.

Universal Creations wijzigde deze reactie 03-03-2015 21:35 (21%)

Canon 5D2 | 40mm f/2.8 STM | 200mm f/2.8
Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8

• nachtnet
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 07:50
zit er nog een gekleurd beschermfolie op de flitser?

anders idd witbalans instellingen proberen op auto, daglicht en kunstlicht.

of een ander programma op de camera kiezen, bv portrait, landscape etc...

nachtnet wijzigde deze reactie 03-03-2015 21:41 (60%)

nachtnet zonder hoofdletter

• link0007
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-04 21:23
Als je het probleem niet kan ontdekken, gewoon naar de winkel ermee. Als jij er geen schuld aan hebt (waterschade, valschade) dan valt het gewoon onder garantie.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• Kwintessens
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 25-04 20:45
Misschien staat 1 van de Art-filters aan?

• martijn_tje
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 25-04 19:33
Fabrieksreset doen en dan op vo automatisch testen is een mooi begin om gekke instellingen uit te sluiten

Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

• Jogai
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 22-03 21:22
Instellingen waren gereset voordat ik onderstaande foto's nam. Daarmee wilde ik idd voorkomen dat het een of ander programma of effect was.

@link0007: Kan ik terug naar de mediamarkt ermee, ook als ik de bon niet heb?

@nachtnet: hij heeft het eerst wel goed gedaan, maar zal idd de lens eens poetsen...

...only by myth-making, only by becoming 'sub-creator' and inventing stories, can Man aspire to the state of perfection...

• mrc4nl
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 06:26

mrc4nl

Procrastinatie expert

quote:
Jogai schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 23:25:
Instellingen waren gereset voordat ik onderstaande foto's nam. Daarmee wilde ik idd voorkomen dat het een of ander programma of effect was.

@nachtnet: hij heeft het eerst wel goed gedaan, maar zal idd de lens eens poetsen...
Zonder bonnetje? ik wens je veel succes maar t zal antwoord zal "nee" zijn.

heb je al geprobeerd te filmen of krijg je dan dezelfde kleuren weer terug?

mrc4nl wijzigde deze reactie 07-03-2015 00:32 (7%)

Ora et Labora | Life is a Cycle of choices | Dingen gebeuren niet, ze overkomen je | 今日もいい日でありますように

• MaD_co
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 00:24
Wat zie je op het moment voordat je fotos maakt op je display? Ook de vage kleuren of zijn ze dan wel goed?

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• Kwintessens
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 25-04 20:45
Als je hebt gepind of met creditcard hebt betaald en uit een afschrift blijkt dat die betaling voor deze camera was, dan kun je het afschrift gebruiken. Als je niet kunt aantonen dat je de camera bij de MediaMarkt hebt gekocht, hoeven ze je niet te helpen.

Zie Consuwijzer.

• link0007
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-04 21:23
quote:
Jogai schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 23:25:

Je moet een bewijs van aankoop hebben. Dat kan een bonnetje zijn, maar ook een rekeningafschrift.

Voor de volgende keer: Scan al je belangrijke bonnetjes in en bewaar ze op dropbox oid. Dan raak je ze tenminste niet kwijt.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Pagina: 1

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*