Toon posts:

GPU 150 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste dames en heren,

Ik krijg mijn nieuwe desktop cadeau van een vriend. Aankomende week komt hij binnen. Nu zit ik te kijken of ik een sterkere grafische kaart erin kan plaatsen. Het probleem is dat ik niet weet of het past en of deze alleen AMD pakt of ook andere. Research op het internet leverde niks op

Het moederbord:
  • Gigabyte F2A68HM-HD2
  • 1x PCI Express x16, 1x PCI Express x1, 1x PCI
CPU:
  • CPU Type - AMD FM2 Dual Core
    CPU Model - AMD FM2 A6 6400K 3.9ghz Dual Core
Huidige on board grafische kaart:
  • AMD Radeon HD 8470D
Ook heb ik een probleem met de kleine voeding. 500 watt. Dus ik zoek naar een kaart die weinig verbruikt.
Een gtx 750 zou hij moeten trekken zegt de fabrikant in een review maar ik betwijfel het.

De vraag is of jullie weten of hier ook een Nvidia kaart in kan plaatsen of dat deze alleen AMD kaarten kan pakken(wat ik hoorde van een kennis)

Met vriendelijke groeten,

Ramon

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Hoi,

Een 500W voeding zegt niks, wil je even het merk en type vermelden??
Merk videokaart maakt niks uit...
Als je wil gamen is een R9 270(X) interessanter, veel sterker voor een beetje meer geld.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-01 22:45

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Meer iets voor CAA denk ik...

Maar het merk en type van de voeding is essentieel, Je kan op een GOEDE 500W voeding namelijk gewoon een R9 290X aansluiten, maar op een baggervoeding zou ik niets durven toeveoegen. Ook geen ultrazuinige GTX750.

Daarbij is je CPU geen snelheidswonder, dus een videokaart van >150 euro is bij voorbaat al zinloos ben ik bang.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

Verwijderd

Topicstarter
pwillemske schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 19:56:
Hoi,

Een 500W voeding zegt niks, wil je even het merk en type vermelden??
Merk videokaart maakt niks uit...
Als je wil gamen is een R9 270(X) interessanter, veel sterker voor een beetje meer geld.
Oke dus het zou niet kunnen dat alleen AMD kaarten zouden werken.

mvg

http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00I44CFE8?psc=1&redirect=true&ref_=oh_aui_detailpage_o00_s00#productDetails

Dit is de link van het product. Alleen staat er nergens een type of merk voeding.

Verwijderd

Topicstarter
.ScorpionSquad schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 20:02:
Meer iets voor CAA denk ik...

Maar het merk en type van de voeding is essentieel, Je kan op een GOEDE 500W voeding namelijk gewoon een R9 290X aansluiten, maar op een baggervoeding zou ik niets durven toeveoegen. Ook geen ultrazuinige GTX750.

Daarbij is je CPU geen snelheidswonder, dus een videokaart van >150 euro is bij voorbaat al zinloos ben ik bang.
De desktop zal grotendeels voor RTS spellen worden gebruikt en wil graag World of Tanks op de hoogste stand. Hoger hoeft niet dus een kaart onder de 150 Eu zou voldoende zijn. Maar mij is verteld dat je verschillende maten en merken hebt en dat dat niet op elk moederbord past. Laat staan de voeding die maar een aantal keuzes overlaat.

Bij voorbaat dank,

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-02 18:17
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 20:19:
[...]

Oke dus het zou niet kunnen dat alleen AMD kaarten zouden werken.

mvg

http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00I44CFE8?psc=1&redirect=true&ref_=oh_aui_detailpage_o00_s00#productDetails

Dit is de link van het product. Alleen staat er nergens een type of merk voeding.
Even wachten dan tot die PC binnen is, kast opentrekken en dan op het label kijken welke voeding het is ;)

Verwijderd

Topicstarter
ShitHappens schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 20:23:
[...]

Even wachten dan tot die PC binnen is, kast opentrekken en dan op het label kijken welke voeding het is ;)
Bedankt. Maar in principe kunnen alle merken op dit meoderbord worden aangesloten, ook Nvidia GTX 750 bijv?

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 20:25:
[...]

Bedankt. Maar in principe kunnen alle merken op dit meoderbord worden aangesloten, ook Nvidia GTX 750 bijv?
Yep, zolang het een brede gleuf heet is het goed (dit is simpel gezegd)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:34
Alle videokaarten die minder dan 10 jaar oud zijn passen op je moederbord. Het probleem is passen in de behuizing (lengte van de videokaart) en of je voeding het kan trekken.

Voor World of Tanks is de processor toch wel een probleem hoor, dat lukt nooit op de hoogste stand, WoT leunt nogal op de CPU. Als je deze pc wilt upgraden, kun je beter je geld steken in een snellere processor, en een snellere processor zal ook een snellere ingebouwde GPU hebben, dus je gaat er op grafisch vlak toch ook iets op vooruit.

Maar eerlijk gezegd, zelfs al moet je een gegeven paard niet de bek inkijken, ik zou in deze pc niet meer investeren. Hij is gratis, dus gebruik die dan maar een tijdje en spaar ondertussen door voor iets degelijks. Hier valt niets goeds van te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Zou hier ook een PCI e 3.0 opkunnen of alleen PCIe 2.0? weet iemand dat? bedankt allemaal voor de input

Verwijderd

Topicstarter
Zit te denken om deze te halen
  • Sapphire R7 260X
http://azerty.nl/0-5828-725513/sapphire-r7-260x-grafische-kaart-radeon-r7-260x-2-gb-gddr5-pci-express-3-0-x16-2x-dvi-hdmi-dp.html?channel_code=4&s2m_product_id=725513&utm_medium=prijsvergelijkers&utm_source=Beslist&utm_content=default1

en later ook op een sterkere cpu te zetten, met voeding wordt minimum 450 watt gezegt dat haal ik wel

Wat vinden jullie van deze zou dit kunnen en is dit een stuk verbetering?

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-02 14:12
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 22:09:
Zou hier ook een PCI e 3.0 opkunnen of alleen PCIe 2.0? weet iemand dat? bedankt allemaal voor de input
In de specs van het moederbord staat dat deze PCI-E 3.0 is. Alles wat PCI-E 1.0 2.0. of 3.0 kan er dan in want "backwards compatible". Dus een PCI-E 3.0 of 2.0 kaart maakt niet uit,werkt beide. :+

Verwijderd

Topicstarter
peterpv schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 22:21:
[...]

In de specs van het moederbord staat dat deze PCI-E 3.0 is. Alles wat PCI-E 1.0 2.0. of 3.0 kan er dan in want "backwards compatible". Dus een PCI-E 3.0 of 2.0 kaart maakt niet uit,werkt beide. :+
Tnx!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 20:21:
[...]

De desktop zal grotendeels voor RTS spellen worden gebruikt en wil graag World of Tanks op de hoogste stand. Hoger hoeft niet dus een kaart onder de 150 Eu zou voldoende zijn. Maar mij is verteld dat je verschillende maten en merken hebt en dat dat niet op elk moederbord past. Laat staan de voeding die maar een aantal keuzes overlaat.

Bij voorbaat dank,
kan ik je nu vast vertellen dat WoT op zn hoogst problemen gaat geven. Spel is erg CPU afhankelijk. Zelf een 2500k @ 4.3 ghz en een r9 290 amd kaart. En ik draai op zn hoogst met alles aan tussen de 40-100 fps. Maar regelmatig gemiddeld max 50.

Dat ga je niet redden met jouw cpu en een lowend kaart

Verwijderd

Topicstarter
Dus op zen hoogst zal er niet in zitten maar HIGH settings op wot? en kan deze erop en zou dit veel verschil uitmaken?
Sapphire R7 260X

zie veel positieve verhalen erover

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-02 15:19

NoFearCreations

3DPrint the world!

Kijk anders voor een 2ehands R290 4GB?

---RAWE CEEK!!!---

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
Nee dat gaat je niet lukken, heb overigens een 2e pc hier met een A8 3870k met een 260x ook en 8 gig ram, low haal ik tussen de 30-80 fps. En dan bedoel ik 80 als max. Niet als regelmatig.

Het ligt er maar net aan met wat voor FPS je tevreden bent. Maar WoT op 30fps is echt shit, je gaat schoten missen omdat je gewoon fps lag voelt.

[ Voor 14% gewijzigd door legendareN op 03-03-2015 23:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem vandaag binnen gekregen. Zag dat de voeding een 500 watt ATX is.
Alternate Tech support zei dat deze erin zou moeten passen. Dit was voordat ze het merk van de voeding wisten maar wel hoeveel watt:

GIGABYTE GV-N750OC-2GL
https://www.alternate.nl/GIGABYTE/GV-N750OC-2GL-grafische-kaart/html/product/1159594?tk=7&lk=9377

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 18:14:
Heb hem vandaag binnen gekregen. Zag dat de voeding een 500 watt ATX is.
Alternate Tech support zei dat deze erin zou moeten passen. Dit was voordat ze het merk van de voeding wisten maar wel hoeveel watt:

GIGABYTE GV-N750OC-2GL
https://www.alternate.nl/GIGABYTE/GV-N750OC-2GL-grafische-kaart/html/product/1159594?tk=7&lk=9377
en dat is dus precies waar ze de mist in gaan, een goede 500W voeding kan zijn complete vermogen op de 12V lijn leveren, een slechte 12V lijn nog niet de helft. je GPU en CPU zitten op de 12V lijn. (kwaliteit hier voor het gemak even buiten beschouwing gelaten, gezien de kast etc. verwacht ik daar bijzonder weinig van)
een 750 verbruikt voor een GPU zeer weinig stroom, en voor jouw CPU zou ik ook geen zwaardere kaart gaan kiezen.
zelf heb ik met een vorige generatie i5 nog moeite om de hoogste instellingen op WoT te halen @ 60fps, puur vanwege de slechte multi-core schaling (hoewel ik moet zeggen dat 't verbeterd is!)

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Verwijderd

Topicstarter
Dus die 750 doen en als ik beter zou willen een nieuwe voeding erin plaatsen?

• SantaMuerte
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-02 18:45
Geef nou eerst het merk/type van je voeding, vervolgens krijg je een duidelijk antwoord.
Anders geef je nu geld uit voor een videokaartje terwijl je misschien tweedehands een veel snellere kaart kan hebben. Aan de andere kant kan je nu een voeding hebben die je beter niet kan vertrouwen.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-02 20:50

Thomg

Aww yiss

Geen geld investeren in je videokaart en maar eerst eens kijken hoe je proc het doet.

De 750 is imo een nogal nutteloze investering met zo'n CPU.

[ Voor 19% gewijzigd door Thomg op 05-03-2015 12:04 ]

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:34
Akkoord met wat Thomg zegt. Die processor is te traag om WoT op iets hoger dan low te spelen. Een nieuwe videokaart gaat je niet helpen. Je haalt beter een processor.

Bv.een pricewatch: AMD A10-6800K Boxed, en dan ga je er op grafisch vlak ook meteen veel op vooruit, dan is de nood voor een nieuwe videokaart meteen ook wat kleiner.

Je kunt eventueel deze tweedehands kopen: V&A aangeboden: AMD A10-6790K Boxed.

De onboard videochip zou ook een stuk sneller kunnen als je snel geheugen gebruikt. Er zit nu 1600MHz geheugen op, met 2133MHz zou er wel redelijk wat meer bandbreedte zijn. Maar processor en geheugen vervangen gaat je evenveel kosten als de hele pc zelf gekost heeft.

[ Voor 19% gewijzigd door MacPoedel op 05-03-2015 13:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de nuttige info, had voor prikkie een gtx560 se besteld 2dehands, maar processor moet ik nog even kijken welke volgorde het wordt, ik weet maar een beetje af van de computerzooi, dus ben jullie allemaal zeer dankbaar voor de info,

Verwijderd

Topicstarter
https://www.conrad.nl/nl/500-w-atx-1285601.html?WT.mc_id=gshop&gclid=CO6-rqvhlMQCFUnLtAodVRwA7Q&WT.srch=1

Dat is de voeding die erop zit. Volgens de minimum specs zou ik het kunnen halen met een marge van 50 watt voor deze kaart:

http://tweakers.net/aanbod/775943/club-3d-geforce-gtx560-se-1-komma-5gb.html

Volgende stap zou dus combinatie zijn voeding en CPU? zal zeker kijken naar die aanbevolen. 2dehands is voor mij geen probleem. 750 watt voeding erbij zou dat afdoende zijn?

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:07
maak eens een foto van de sticker die op de voeding zit. dan weet je zeker welke het is.
en dan kunnen wij zien of het was is. want ik geloof niet dat ze een voeding van 40 euro in een
330 euro pre build systeem hebben gedaan.
Pagina: 1