WD Elements wordt niet herkend op splinternieuwe MacBook

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkoestering
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Beste Allemaal,

Gistermiddag is mijn nieuwe MacBook Pro Retina binnen gekomen, gisteravond heb ik mijn externe hd aan mijn macbook gehangen echter klapte hij er op een gegeven moment eruit. Nu probeer ik hem er weer aan te hangen en wordt hij niet meer herkend. Soms zie ik de schijf wel in schijfhulpprogramma en soms niet. Wanneer ik hem aan mijn oude MacBool Pro hang dan zie ik hem wel. Ik heb mijn externe hd ook al hersteld op de oude MacBook, helaas zonder resultaat. Tevens heb ik geprobeerd de schijf te herstellen op de nieuwe MacBook maar dit werkt niet.

De schijf is ingedeeld in twee partities, één voor alleen windows en één voor beide.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-06 14:47
Gebruik je de meegeleverde USB Y kabel. Of heeft de schijf externe voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkoestering
  • Niet online
jeroen3 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 19:53:
Gebruik je de meegeleverde USB Y kabel. Of heeft de schijf externe voeding?
Ik gebruik de originele kabel van WD Elements

Vergelijkbaar type:
Afbeeldingslocatie: http://www.xmediaking.com/images/product_images/popup_images/externe-festplatte-wd-elements-portable--usb-3-0--6-35cm--2-5---500gb-4049-0.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door rkoestering op 03-03-2015 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkoestering
  • Niet online
Inmiddels mijn externe harde schijf geformatteerd en opnieuw gepartitioneerd maar ook dit helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-05 18:15
werken andere externe schijven of USB sticks nog wel op de MacBook aangezien de disk wel werk op jouw oude Mac?

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:59
Probeer anders ook even een andere usb poort, wellicht helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkoestering
  • Niet online
Andere USB sticks en harde schijven werken in beide poorten, ook de externe harde schijf in beide poorten geprobeerd..

Heb 1 partitie van de de externe harde schijf nu nogmaals gewist, nu pakt hij hem wel.. Maar blijf het een raar verhaal vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkoestering
  • Niet online
Ik krijg nu echter wel de melding: "De Finder kan de bewerking niet voltooien, omdat sommige gegevens in 'XXXX' niet kunnen worden gelezen of geschreven.
(Foutcode -36)."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• granatazar
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-05 10:03
Ik heb een soortgelijke situatie gehad. Ik heb toen de System Management Controller (SMC) gereset en toen werkte alles weer:

https://support.apple.com/en-us/HT201295

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkoestering
  • Niet online
granatazar schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 12:53:
Ik heb een soortgelijke situatie gehad. Ik heb toen de System Management Controller (SMC) gereset en toen werkte alles weer:

https://support.apple.com/en-us/HT201295
Ik heb zojuist mijn MacBook met de linker shift, ctrl en command toetsen en de power button tegelijkertijd ingedrukt. Echter heeft dit het probleem niet verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkoestering
  • Niet online
Uiteindelijk maar voor een andere oplossing gekozen, een andere harde schijf.. Met dezelfde instellingen gepartitioneerd en dit blijkt wel te werken.
Pagina: 1