Vraag over opslag en snelheid

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:16
Hey,

Ik heb een HP elitebook 8570W va de TU/e regeling van 2013/2014.
Alleen nu heb ik een vraag over de opslag hierin,
Er zit volgens mij een 24gb msata cache en en 7200 rpm 500 gb harde schijf in.

1. Mijn eerste vraag hierover is, wat doet die 24gb msata cache en wat is het?

2. Ten tweede, mijn vriendin heeft een Asus n551jk gekocht,
Ondanks dat deze, afgezien van de harde schijf 5400 rpm vs 7200 rmp, betere specificaties heeft, is de laptop toch in veel opzichten trager.

Zoals het opstarten maar ook het opstarten van spelletjes.
Heeft dit allemaal te maken met het verschil van RPM in de 2 en is dit verschil inderdaad zooo groot?

Haar sims 3 opstarten duurt bijvoorbeeld 7 minuten om vanaf bureaublad tot haar gezin te komen, terwijl als ik op mijn laptop de sims 4 opstart is dat denk ik binnen paar minuutjes helemaal opgestart.

Hopelijk leer ik wat, bedankt in ieder geval! :)

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Lees onderstaande maar eens.
http://www.anandtech.com/...logy-ssd-caching-review/2
of bekijk dit filmpje:
YouTube: SSD Caching as Fast As Possible

Na dat gelezen/gekeken te hebben, kun je misschien ook zelf je vraag 2 deels beantwoorden.

[ Voor 89% gewijzigd door Swordlord op 03-03-2015 19:52 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:19

br00ky

Moderator Harde Waren
Beste Jamesl,
Tweakers gaat uit van eigen onderzoek. Uit je huidige post blijkt niet voldoende dat je hebt uitgezocht hoe bepaalde typen opslag werken of hoe zich dat kan vertalen naar snelheidsverschillen. Een goed topic bestaat uit een beschrijving van vooronderzoek, wat je daaruit niet begrijpt en wat vervolgens je vraag is. Uit je huidige post blijkt niet dat je zelf onderzoek hebt gedaan naar de mogelijke antwoorden op je vragen. Derhalve gaat dit topic op slot.

Kom je er na de link van Swordlord nog niet uit, open dan een nieuw topic met je knelpunten en waar je op vastloopt. Succes.

Dit topic is gesloten.