Hallo Allemaal,
Graag zou ik jullie advies willen voor een game PC. Voornamelijk wil ik het spel StarCitizen gaan spelen wat volgend jaar uitkomt. Mijn oude PC stamt nog uit 2005 en is al een tijdje niet geschikt meer om te gamen. Ik schuif de aanschaf van een nieuwe PC telkens voor mij uit omdat ik eigenlijk wou wachten totdat StarCitizen uit zou komen om dan het nieuwste van het nieuwste te kopen.
Hier begin ik echter van terug te komen aangezien het nog zeker een jaar duurt voordat StarCitizen uitkomt. Intussen zijn er al wel verschillende modules van het spel te spelen en heb ik niet echt geduld meer om nog langer te wachten.
Het is dus de bedoeling om een game PC te bouwen van mijn oude onderdelen (voor zover dat mogelijk is) in combinatie met nieuwe onderdelen. Deze PC moet op de langere termijn weer geschikt zijn om up te graden. Dan denk ik met name aan de GPU over een jaar of 2.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk wil ik het spel StarCitizen gaan spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 600 euro en 900 euro hangt er van af in hoeverre ik mijn oude onderdelen kan hergebruiken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Als het mogelijk is zou ik de volgende onderdelen willen meenemen:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het is dus de bedoeling om een game PC te bouwen van mijn oude onderdelen (voor zover dat mogelijk is) in combinatie met nieuwe onderdelen. Deze PC moet op de langere termijn weer geschikt zijn om up te graden. Dan denk ik met name aan de GPU over een jaar of 2.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de processor zou ik graag intel nemen. Voor de rest maakt het niet uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.
Ga je overklokken?
Misschien de videokaart.
Het volgende heb ik nu uitgezocht op basis van de laatste BBG,
Zou dit kunnen in combinatie met mijn oude componenten? Of is dit heel dom?
Eventueel zou ik nog kunnen wachten op de nieuwe AMD kaarten die in april uitkomen.
Graag jullie mening of het verstandig is om nu een PC aan te schaffen en zo ja welke componenten. Of kan ik beter nog even wachten.
Alvast bedankt voor jullie reactie
Graag zou ik jullie advies willen voor een game PC. Voornamelijk wil ik het spel StarCitizen gaan spelen wat volgend jaar uitkomt. Mijn oude PC stamt nog uit 2005 en is al een tijdje niet geschikt meer om te gamen. Ik schuif de aanschaf van een nieuwe PC telkens voor mij uit omdat ik eigenlijk wou wachten totdat StarCitizen uit zou komen om dan het nieuwste van het nieuwste te kopen.
Hier begin ik echter van terug te komen aangezien het nog zeker een jaar duurt voordat StarCitizen uitkomt. Intussen zijn er al wel verschillende modules van het spel te spelen en heb ik niet echt geduld meer om nog langer te wachten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk wil ik het spel StarCitizen gaan spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 600 euro en 900 euro hangt er van af in hoeverre ik mijn oude onderdelen kan hergebruiken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Als het mogelijk is zou ik de volgende onderdelen willen meenemen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.10 ST3250620AS, 250GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master Mystique 631 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | OCZ ModStream OCZ52012U | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,- | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de processor zou ik graag intel nemen. Voor de rest maakt het niet uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.
Ga je overklokken?
Misschien de videokaart.
Het volgende heb ik nu uitgezocht op basis van de laatste BBG,
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 198,85 | € 198,85 |
| 1 | MSI B85-G41 PC Mate | € 70,- | € 70,- |
| 1 | Asus R9290-DC2OC-4GD5 | € 259,- | € 259,- |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 57,- | € 57,- |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 91,95 | € 91,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 676,80 | |
Zou dit kunnen in combinatie met mijn oude componenten? Of is dit heel dom?
Eventueel zou ik nog kunnen wachten op de nieuwe AMD kaarten die in april uitkomen.
Graag jullie mening of het verstandig is om nu een PC aan te schaffen en zo ja welke componenten. Of kan ik beter nog even wachten.
Alvast bedankt voor jullie reactie