Word op iPad Microsoft account verplicht privacy in geding?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 08:53
Ik krijg soms docx documenten toegestuurd. Pages blijkt opmerkingen en wijzigingen niet te ondersteunen en Microsoft Word zal ik dus misschien moeten installeren.

Word heeft goede reviews, maar het document is 'alleen-lezen'. Om tekst aan te passen, moet je een Microsoft account maken. Bij de registratie vragen ze een belachelijke hoeveelheid informatie. Ik heb nu sterk de neiging om hier fantasie gegevens in te vullen.

Mijn vraag: is het verstandig/nadelig om valse gegevens in te vullen om een Microsoft account te maken?

Wat doen jullie? Is er een vervangende app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Iemand hier een mening over? of word Word gewoon niet gebruikt op de iPad (dat kan ook natuurlijk). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:32

talin

ES-MA

ik heb je verhaal hierboven een paar keer gelezen en ben het wel met je eens.
je word gedwongen om dat te gaan doen.

ik heb zelf een zakelijk 365 abbo dus heb alle middelen ter beschikking.

er zijn genoeg vervangende apps maar die zal je moeten testen net zolang je diegene vind die je het prettigst vind werken.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Toen ik voor het eerst me aanmeldde voor hotmail werden er niet zoveel gegevens gevraagd, maar door de jaren heen zijn er mede rondom beveiliging wel meer gegevens noodzakelijk en verplicht geworden om deze toe te voegen. Toen ik 3 jaar geleden een .me account moest aanmaken voor het gebruik van mijn iPad had ik ook hetbgevoel datber nogal veel gevraagd werd.

Voor Microsoft producten of een account voor een Windows pc moet je ook "alle" gegevens invullen,
ik denk dat het voor een Apple of Microsoft account ongeveer op hetzelfde neerkomt.

Overigens privacy in het geding? Absoluut niet, ik vertrouw liever Apple en Microsft. In plaats van google of als je met een willekeurig andere app je document opent... betrouwbare softwarebouwers met een beetje historie doel ik dan meer op.

Of je gebruikt LibreOffice via rollApp (gevirtualiseerd) http://www.iculture.nl/ap...-nu-op-ipad-te-gebruiken/

[ Voor 25% gewijzigd door GerardVanAfoort op 06-03-2015 22:23 . Reden: Toevoeging ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik doe bijna al mijn registraties op een fake-id, beetje mijn anonieme identiteit op internet laat maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Ernemmer schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 23:06:
Ik doe bijna al mijn registraties op een fake-id, beetje mijn anonieme identiteit op internet laat maar zeggen.
Hier ook maar dat wordt ook steeds lastiger nu eBay, hotmail/outlook en gmail ook een nummer willen, en gmail slikte laatst geen mobiel nummer meer, moest een landlijn zijn...
Ik ga mijn telefoonnummer toch niet opgeven voor een emailadres? Dat kan mijn android telefoon zelf ook wel aan ze geven :p
Ze komen er toch wel achter... Vind het alleen belachelijk dat ze die info verplicht stellen...
Geef me gewoon de optie om mijn wachtwoord via mijn telefoon te herstellen, de optie om een tweede emailadres in te vullen en de optie om dat dus ook niet te doen...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

honey schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 18:19:
Ik krijg soms docx documenten toegestuurd. Pages blijkt opmerkingen en wijzigingen niet te ondersteunen en Microsoft Word zal ik dus misschien moeten installeren.

Word heeft goede reviews, maar het document is 'alleen-lezen'. Om tekst aan te passen, moet je een Microsoft account maken. Bij de registratie vragen ze een belachelijke hoeveelheid informatie. Ik heb nu sterk de neiging om hier fantasie gegevens in te vullen.

Mijn vraag: is het verstandig/nadelig om valse gegevens in te vullen om een Microsoft account te maken?

Wat doen jullie? Is er een vervangende app?
Dus je vertrouwt Apple wel met al je gegevens voor je Apple account (ervan uitgaande dat je daar geen fantasie gegevens in hebt gevuld) maar doet datzelfde niet met Microsoft? Zijn twee dezelfde soort bedrijven die er ook, in essentie, hetzelfde mee zullen doen. Aka, als je Apple met je gegevens wil vertrouwen kun je MS er ook wel mee vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Het heeft niks met vertrouwen te maken, maar puur met het feit dat het niet nodig is. Op mijn iPad gebruik ik heel veel hele goede apps, die helemaal geen gegevens nodig hebben. MS eist overbodige gegevens. Wat moeten ze daarmee?

Het is een rare trend en veel mensen vinden het normaal dat ze je adres en telefoonnummer noteren om een app te gebruiken. Het gaat ze gewoon niks aan. Er is geen enkel doel, behalve data-mining. Ik betaal liever 5-10 euro voor een goede app, zonder die flauwekul met mijn privacy.

Ik vul denk ik wel fantasie gegevens in. Mocht ik ooit eens een een Windows ID nodig hebben, dan maak ik wel een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Zolang je bestanden bij die betaalde apps niet in de cloud komen top! Zowel dan betaal jij lekker 5 of 10 euro zonder te weten of je bestanden wel op een veilige plek staan en al dan niet ingezien worden.. nogmaals dan heb ik meer vertrouwen in Apple en Microsoft, met beiden een goed privacy beleid.

(En NSA praktijken komt niemand onderuit, helaas)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:02

Eagle Creek

Breathing security

RGAT schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 23:11:
[...]
en gmail ook een nummer willen, en gmail slikte laatst geen mobiel nummer meer, moest een landlijn zijn...
Ik ga mijn telefoonnummer toch niet opgeven voor een emailadres? Dat kan mijn android telefoon zelf ook wel aan ze geven :p
Succes daarmee... Steeds meer consumenten in Nederland (en ongetwijfeld andere ontwikkelde landen) hebben geen vaste lijn meer.
MS eist overbodige gegevens. Wat moeten ze daarmee?
Noem eens wat van die gegevens dan? De laatste keer dat ik registreerde ging het eigenlijk alleen om NAW-gegevens en telefoonnummer / e-mail voor accountverificatie.

Ben nog nooit gevraagd naar mijn afkomst, religie of geaardheid; die zaken zie ik inderdaad als overbodig voor het aanbieden van de dienst.

[ Voor 28% gewijzigd door Eagle Creek op 08-03-2015 11:27 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Eagle Creek schreef op zondag 08 maart 2015 @ 11:25:
[...]

[...]

Noem eens wat van die gegevens dan? De laatste keer dat ik registreerde ging het eigenlijk alleen om NAW-gegevens en telefoonnummer / e-mail voor accountverificatie.

Ben nog nooit gevraagd naar mijn afkomst, religie of geaardheid; die zaken zie ik inderdaad als overbodig voor het aanbieden van de dienst.
Voor het schrijven van een brief zijn niet nodig (vet gedrukt is helemaal onzin):
Voornaam
Achternaam
Postcode
Geboortedatum (DD/MM/YY)
Geslacht
Telefoonnummer

e-mail adres

Sterker nog, ik hoef helemaal geen account! Wat moet ik ermee. Heb helemaal geen behoefte aan alweer een clouddienst. Dropbox voldoet mij prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

honey schreef op maandag 09 maart 2015 @ 10:25:
[...]
Postcode
Geboortedatum (DD/MM/YY)
Geslacht
Telefoonnummer
Postcode en huisnummer wordt gebruikt voor adressering (straatnaam is van minder belang)
Geslacht wordt gevraagd voor de aanhef
Telefoonnummer misschien voor verificatie of voor als er problemen zijn.

Maar je kan er altijd iets inzetten dat lijkt op het echte en later wijzigen als het nodig is.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 11:50

TeGek

Engineer in hart en nieren.

ViNcE schreef op maandag 09 maart 2015 @ 10:32:
[...]

Postcode en huisnummer wordt gebruikt voor adressering (straatnaam is van minder belang)

Maar je kan er altijd iets inzetten dat lijkt op het echte en later wijzigen als het nodig is.
Beter nog, straatnaam is totaal niet van belang! sinds 2000 gebruikt de Nederlandse post voor aflevering alleen nog de postcode en het huisnummer, omdat straatnamen onbetrouwbaar zijn :). de enige reden dat wij het er nog opzetten is een stukje nostalgie en gemak voor de postbode.

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
ViNcE schreef op maandag 09 maart 2015 @ 10:32:
[...]

Prima dat je dit in je app zet als sjabloon ofzo, maar het zijn gegevens waar MS niks mee te maken heeft.

Blijkbaar ben ik een van de weinigen die hier aan denkt 8)7
Pagina: 1