Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming laptop met specifieke wensen en vragen

Pagina: 1
Acties:

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-11 13:02
Ik game normaal gesproken op mijn game pc maar soms zijn dat zulke lange sessies dat ik dat ook wel eens gezellig in de huiskamer wil doen.

Vandaar dat ik op zoek ben naar een goede gaming laptop.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik zal hem puur en alleen gaan gebruiken om te gamen. Veelal via Steam, dus OS zal Win 7 of Win 8 worden. Voorkeur voor Win 7 maar is geen must.

Games zullen voornamelijk RTS games zijn (Company of heroes 2, Civ 5 en Europa Universalis 4) maar ook RPG games (Fallout serie met goede specs in de laptop voor het eventueel uit te komen Fallout 4, Skyrim, The Witcher). FPS games zal ik er niet op doen.
Company of Heroes 2 moet erop kunnen draaien aangezien ik nog wel gek ben van dit spel.

Wat is je budget?
Mijn budget ligt rond de 1600 euro, kan iets meer worden.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, hij zal in de woonkamer staan. Daarom een voorkeur voor 15 inch omdat het ook geen bakbeest hoeft te zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb zelf al heel erg veel zitten kijken op internet en ik heb een voorkeur voor de XMG Ultra 505 of de BTO Xbook 15CL63.

http://www.mysn.eu/shop/x...ult&___from_store=default
Dan echter wel met een GTX970 kaart, 8GB intern, 7200rpm HD en 120 GB SSD drive

http://www.bto.eu/bto-x-book-15cl63.html
Ook met de GTX970 kaart, 8GB intern, 7200rpm HD en 120 GB SSD drive

Mijn vragen zijn echter:

- Zijn de beide door mij genoemde types (met de genoemde aanpassingen)niet overkill voor de games die ik voor ogen heb? M.a.w. kan ik met minder geld uitgeven voor een laptop ook deze spellen spelen?
- Wat kan ik beter doen? Een i5 of i7 processor nemen? Ik lees toch vaak dat een i5 sneller is, maar welk type i5 kan ik dan het beste nemen?

T.a.v. de eerste vraag heb ik hier gekeken:
http://www.notebookcheck....-Benchmarked.97022.0.html

Ten aanzien van de tweede vraag, vraag ik dit vooral aangezien Civ5 nogal wat rekenkracht vergt bij de turns en ik niet minutenlang wil blijven wachten tussen de turns door omdat ik een te langzame processor heb genomen.

[ Voor 3% gewijzigd door l0n3w012ph op 03-01-2016 14:13 ]

Steam || Diablo 3

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-11 13:02
Na de enorme stortvloed van reacties de afgelopen 9 maanden :) (was ik te onduidelijk of was ik zelf al zo ver gevorderd dat er geen antwoord meer mogelijk was?) heb ik besloten voor de Medion X7841 te gaan.

Sowieso komt de opvolger (de X7843 als een van de allerhoogst gewaardeerde game laptops eruit op notebookcheck, maar de spes die in deze machine zitten voor dat geld (1699 euro) zijn door geen enkele andere machine te overtreffen tenzij ik meer betaal. Voordeel na al dat wachten is dat ik nu een Skylake processor heb, SSD en HD, 970M, 16BG DDR4 en Win10. Niet slecht...

CPU: Intel® Core™ i7-6700HQ Processor
Besturingssysteem:
Windows 10 Home
Kloksnelheid: 2,6GHz
Videokaart: NVIDIA® GeForce® GTX 970M
Geheugen: 16GB
Geheugentype: DDR4 2133 MHz
SSD capaciteit: 128GB
Harde schijf capaciteit: 1.000GB
Schermgrootte: 43,9 cm (17,3")
Multitouch beeldscherm: Nee
Aspect ratio: 16:9
Resolutie: 1920x1080 pixels
Type beeldscherm: Mat scherm
LED backlight: Ja
Graphic Details:
NVIDIA® GeForce® GTX970M met 3 GB GDDR5 videogeheugen
Geluid:
Sound Blaster X-Fi MB5, High Definition Audio met 2 geïntegreerde ONKYO luidsprekers en subwoofer
Overige:
Mobile Intel® Skylake Chipset
FULL HD Webcam (2MP) en Microfoon ingebouwd
Intel WiDi voor draadloos zenden van FULL-HD beeld en 5.1 digitaal geluid naar uw compatible smart-tv of MiraCast adapter
128 GB snelle SSD harde schijf voor besturingssysteem en veel gebruikte programma's
2x USB 3.0 aansluiting
FULL HD 1920 x 1080 scherm
Toetsenbord met verlichte toetsen

Steam || Diablo 3