Toon posts:

Softwarematige Phono-versterker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu mijn platenspeler (Technics SL-D3) op de microfoon-ingang gezet, omdat deze ongeveer hetzelfde ingangsniveau hebben.

Ik heb alleen last van wat brakke bas en heel veel feedback/ruis

Zijn er programma'tjes die (evt. realtime) eeen phono-versterker kunnen emuleren ofzo?

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Programmaatjes niet, je kan wel bij de gemiddelde electronicazaak (conrad zal het ook wel hebben) een versterkertje kopen, die van een Phono signaal een line signaal maakt...

Kun je hier iets mee??

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

aanvulling op de laatste post,
Die doehetzelf pakketjes kosten rond de 25,- maar neem als voeding 2 9V batterijen in serie, dit voorkomt hinderlijke verstoringen van het signaal door de voeding, dus iig niet de 12V van je computer als voeding gebruiken. En bij mij gaan de batterijen al 4 maanden mee (tot nu toe ongeveer 200 singles en 20 LP's) dus lang zat.
Beter is alles (printplaatje + batterijen) in een metalen kastje te bouwen (te koop voor 7,95) zodat ook geen last hebt van instrallingen van je PC op de versterker.

Verwijderd

Een echt geweldig geluid zal je uit een microfoon-input wel niet krijgen, maar je kunt in Cool Edit Pro o.i.d. de highs verzwakken en de bas versterken (volgens de RIAA curve) en vervolgens noise reduction toepassen. Maar echt fijn zal het dan nog niet klinken.

Koop een bouwpakketje (zoals eerder genoemd) of zet 'r een(oude) versterker tusseb.

Verwijderd

Topicstarter
Daar had ik idd al aan zitten denken, maar software is (meestal) goedkoper.

Toch bedankt!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Softwarematig denk ik niet dat het lukt.

Veel geluidskaarten hebben nog een mono microfoon ingang :)

en een micro ingang heeft mestal een impedantie >10k ohm. en een normale pick-up eist voor een goede werking een impedantie van 47-50 ohm nodig.

een andere eigenschap een microfoon geeft een signaal van 10 tot 20 mV en een pick-up van 2 tot 5 mV.

Dus scoor ergens een losse voorversterker, of een ouderwetse versterker met een phono ingang.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Pagina: 1