Toon posts:

USB PC opschonen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op mijn werk verantwoordelijk voor het onderhoud voor enkele laptops. Dus op regelmatige basis laat ik hier eens een anti-virus, malwarebites en dergelijken lopen. Nu doe ik dit manueel per computer. Deze zijn ook niet meer de nieuwste, dus dit neemt wel wat tijd in beslag.
Ik heb dus zetten denken om deze programma's allemaal op een usb te installeren en met autorun een script te laten lopen. Maar met scripten heb ik nog niet veel ervaring, zeker niet in Windows. Ik zou dus willen dat het script één voor één de programma's laat lopen. Ze allemaal tegelijk openen lukt me wel, maar dit is niet zo praktisch aangezien de leeftijd van de laptops.
Dus kan iemand met helpen hoe ik in het script er voor zorg dat het enen programma past start wanneer het vorige is afgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 14:28
Dat kan gewoon met powershell.
code:
1
Start-Process notepad.exe -wait

-Wait zorgt ervoor dat het script pas verdergaat als het proces (notepad.exe) gestopt is.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:58

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Je zou een batch command kunnen schrijven dat zoekt naar de logfile van een gedraaide scan waarbij die kijkt naar de datum en dan controleert of deze van vandaag is, dan de volgende start en dan weer gaat zoeken naar de volgende log en dan bij gevonden die start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
in een batchfile:

start /wait "notepad.exe"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:55

TheVMaster

Moderator WOS
Maar eh.....serieus? Laptops onderhouden en dan af en toe virusscanner etc. draaien? Hebben jullie naast laptops geen andere werkplekken? Hoe beheren jullie die dan?

Het handmatig af en toe scannen van werkplekken wil je anno 2015 toch eigenlijk niet? Misschien eens kijken naar een oplossing als Microsoft Intune of Enterprise Mobility Suite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Gewoon één goed pakket aanschaffen voor alle devices en deze laten draaien, dan hoef je hier niet telkens alles handmatig te doen.

Ik heb geen idee hoe groot het bedrijf is, maar dit kan professioneler en sneller, waardoor er meer tijd overblijft om je echt bezig te houden met de business.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Naast bovenstaande reacties: er is maar een manier om een script te maken: doen. Waar loop je vast?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1