Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dell XPS 13 of Dell Inspiron 7000

Pagina: 1
Acties:

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Ik ben al langere tijd op zoek naar een nieuwe laptop en ben, net als vele anderen, een beetje verliefd geraakt op de Dell XPS 13.

Een prachtige laptop met kleine bezels etc etc. Ik stond op het punt hem te bestellen (de full hd versie) toen ik de Inspiron 15 7000 tegen kwam. Ook een mooi ding, met een betere processor, betere video kaart (helaas geen SSD).

Ze zijn voor mij beiden even mobiel, al is een lichtere laptop natuurlijk fijn. 15 Inch blijft draagbaar voor mij en 2,06KG vind ik absoluut niet zwaar, al is het wel even anders dan de 1,18KG van de XPS 13.

Deze zijn het dus:

XPS 13 http://www.dell.com/nl/p/...del_id=xps-13-9343-laptop

en de Inspiron http://www.dell.com/nl/p/...8-laptop#secondaryContent

Ik sta dus voor een keuze en ik weet niet welke ik moet nemen.

De extreme mobiliteit van de XPS 13 (en batterijduur!!!!!) staat me aan, maar ik vrees voor het toetsenbord en de snelheid van de i5u. De Inspiron heeft een nette i7 en videokaart.

Ik ga er vooral mee aan de slag voor school en speel af en toe football manager, al vind ik het altijd fijn dat als ik een keer een spelletje wil spelen, dat dat kan. (geen absolute noodzaak dus)

Wat zouden jullie doen/wat moet ik doen?

• Mad Maniak
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-03-2024
Ik heb die Inspiron ook overwogen, maar niet gekozen omdat hij niet zo goed ontvangen is. Weinig bekend, en wat er bekend is klinkt niet goed.

Videoreview: YouTube: Full Review - 2015 Dell Inspiron 7000 (15" - 4K Display)

Middelmatige bouwkwaliteit (plastic), slechte accuduur, ...

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
De i7 in de Inspiron is nauwelijks sneller dan de i5 in de XPS 13.

XPS 13 ziet er een stuk mooier uit en is lichter.
Ik zou het wel weten.

• StrongArmLance
  • Nu online
Mad Maniak schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:22:
Ik heb die Inspiron ook overwogen, maar niet gekozen omdat hij niet zo goed ontvangen is. Weinig bekend, en wat er bekend is klinkt niet goed.

Videoreview: YouTube: Full Review - 2015 Dell Inspiron 7000 (15" - 4K Display)

Middelmatige bouwkwaliteit (plastic), slechte accuduur, ...
O-) Dan neem ik dus toch dezelfde als jij :)
Arthur-M. schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:24:
De i7 in de Inspiron is nauwelijks sneller dan de i5 in de XPS 13.

XPS 13 ziet er een stuk mooier uit en is lichter.
Ik zou het wel weten.
Oke, ik weet het nu ook :)

Zodra mijn 2e kortingscode binnen is bestel ik hem O-)

[ Voor 3% gewijzigd door StrongArmLance op 03-03-2015 16:26 ]

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-07 20:54
Ik zou ook no doubt gaan voor de XPS, alleen al omdat daar een SSD in zit en de Inspiron die niet heeft.

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD || Pixel 3a - Huawei P10 ||

• MrBB
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-07-2024
Die Inspiron is ook gewoon met SSD te bestellen. Een veel positievere review hier. Die review van Dave Lee wordt er in de comments behoorlijk afgekraakt.

• izie3
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-09-2024
Ik zou ook voor de XPS gaan. Heeft een mooi scherm met die dunne randen. En als je hem vaak mee neemt naar school is gewicht en formaat toch wel belangrijk.

Verschil in processor zul je nauwelijks merken.

Macbook pro retina 15 inch 2,2 Ghz 16 GB 256 GB SSD

• RonaldMuijs
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-06-2023
StrongArmLance schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:19:
Ik ben al langere tijd op zoek naar een nieuwe laptop en ben, net als vele anderen, een beetje verliefd geraakt op de Dell XPS 13.

Een prachtige laptop met kleine bezels etc etc. Ik stond op het punt hem te bestellen (de full hd versie) toen ik de Inspiron 15 7000 tegen kwam. Ook een mooi ding, met een betere processor, betere video kaart (helaas geen SSD).

Ze zijn voor mij beiden even mobiel, al is een lichtere laptop natuurlijk fijn. 15 Inch blijft draagbaar voor mij en 2,06KG vind ik absoluut niet zwaar, al is het wel even anders dan de 1,18KG van de XPS 13.

Deze zijn het dus:

XPS 13 http://www.dell.com/nl/p/...del_id=xps-13-9343-laptop

en de Inspiron http://www.dell.com/nl/p/...8-laptop#secondaryContent

Ik sta dus voor een keuze en ik weet niet welke ik moet nemen.

De extreme mobiliteit van de XPS 13 (en batterijduur!!!!!) staat me aan, maar ik vrees voor het toetsenbord en de snelheid van de i5u. De Inspiron heeft een nette i7 en videokaart.

Ik ga er vooral mee aan de slag voor school en speel af en toe football manager, al vind ik het altijd fijn dat als ik een keer een spelletje wil spelen, dat dat kan. (geen absolute noodzaak dus)

Wat zouden jullie doen/wat moet ik doen?
Ik heb ongeveer het zelfde als jou. Ik wil soms Football Manager of bijv fifa spelen.
Ben absoluut verliefd op de XPS. Maar ik geef er max 1000 euro aan uit. Ik hoop een korting te krijgen van 10% dan komt die uit op 990. Maar dan is de resolutie 1.920x1.080. Als je de laptop bijvoorbeeld vergelijkt met de acer aspire V3 zijn de specs na genoeg het zelfde alleen is het design van de XPS vele male mooier. Maar is de 400 euro extra het waard?
Kan je even iets vertellen hoe jij de XPS ervaart?

• StrongArmLance
  • Nu online
RonaldMuijs schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 15:46:
[...]

Ik heb ongeveer het zelfde als jou. Ik wil soms Football Manager of bijv fifa spelen.
Ben absoluut verliefd op de XPS. Maar ik geef er max 1000 euro aan uit. Ik hoop een korting te krijgen van 10% dan komt die uit op 990. Maar dan is de resolutie 1.920x1.080. Als je de laptop bijvoorbeeld vergelijkt met de acer aspire V3 zijn de specs na genoeg het zelfde alleen is het design van de XPS vele male mooier. Maar is de 400 euro extra het waard?
Kan je even iets vertellen hoe jij de XPS ervaart?
Ik heb dus de XPS FHD, hij bevalt me ontzettend. Ik had 2x 10% korting en vindt het hem absoluut waard. Tweakers heeft ook nog een aparte XPS 13 FHD review, voor 1200 euro een 9,5, is toch erg goed.

Batterij duur is voor mij super, hij is snel, mooi scherm, etc etc

• RonaldMuijs
StrongArmLance schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 20:29:
[...]

Ik heb dus de XPS FHD, hij bevalt me ontzettend. Ik had 2x 10% korting en vindt het hem absoluut waard. Tweakers heeft ook nog een aparte XPS 13 FHD review, voor 1200 euro een 9,5, is toch erg goed.

Batterij duur is voor mij super, hij is snel, mooi scherm, etc etc
Hoe kom je aan 2x 10% korting?

• StrongArmLance
  • Nu online
RonaldMuijs schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 23:57:
[...]

Hoe kom je aan 2x 10% korting?
1 oude 1 nieuwe code

• RonaldMuijs
Bedoel je 2 Vip codes?

• StrongArmLance
  • Nu online
ja

• RonaldMuijs
Helaas is het hele vip systeem verdwenen. Je kan alleen nog via mail korting vragen, maar ze zijn nogal traag met reageren.
Pagina: 1