[feat]Tweakblog integratie met tweakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rohaantje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 22:12
Hallo,

De laatste paar maanden ben ik redelijk actief met het lezen(/schrijven) van tweakblogs.
Wat mij alleen opvalt/tegenvalt is de integratie met de tweakers website zelf.

Als eerste heeft tweakers een mooier en prettiger design. Daarnaast een goede zoekfunctie, die in tweakblogs mist.

Als ik een interresante blog vindt ben ik ook wel is benieuwd naar de fora waar de bewuste tweaker actief in is. Er is dan wel een knopje met een link daar het profiel van die tweaker. Maar meer ook niet. En de andere kant op al helemaal niet.

Zo mijn feature request is om tweakblogs beter of helemaal te integreren met de tweakers website.

Gebruik je software voor de volle 100%!!! Daar is het voor bedoeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Klopt. Tweakblogs wordt nog steeds wat stiefmoederlijk behandeld in vergelijking met de andere onderdelen (FP, GoT, V&A, PW, Reviews). Enkele suggesties:
- Posts en replies zichtbaar in het profiel, zoals dat nu al het geval is voor FP-posts en MyReact. De tweedeling daar is eigenlijk ook onprettig, maar dat is "historisch gegroeid", zoals dat heet. Een merge valt te overwegen - hebben we tenslotte ook gedaan met de FP en GoT-accounts enkele jaren terug.
- Opvolging reacties, naar analogie met de recente feature met push messages wanneer iemand op het forum quote. Nu krijg je al een melding als iemand op je blog reageert, maar als jij dan op hun reactie reageert krijgen zij daar geen melding van en zodoende loopt menige conversatie dood.
- Mogelijkheid anoniem reageren toe te laten op een per-post basis (OK, dat heeft eigenlijk niets met integratie te zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:18

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik zou ook graag uit het stief-hoekje willen met m'n blogje (en de andere goede blogs!) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CosmoKramer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 14:53
Het achterstallig onderhoud aan de Tweakblogs is ons ook een doorn in het oog, maar de eerlijkheid gebiedt ook te zeggen dat we daar komend jaar geen aandacht aan gaan besteden, omdat onze roadmap al veel te vol zit met andere onderdelen waar simpelweg nog meer vraag naar is.
Kortom; het staat echt wel op onze wishlist, maar verwacht op korte termijn geen wonderen ajb.

Ps. Overigens is het ook allemaal zeer oude code, wat ervoor zorgt dat het heel veel tijd kost dit op een fatsoenlijke manier opnieuw op te bouwen binnen de nieuwe Tweakers omgeving. Geen klein projectje dus.

I'm at the corner of first, and first. Wait a minute. How can the same street intersect with itself? I must be at the nexus of the universe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-08 09:33
Al komt er een my-react/bookmarks op Tweakblogs, zou het veel makkelijker maken

https://www.youtube.com/watch?v=nn2FB1P_Mn8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

CosmoKramer schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:00:
Het achterstallig onderhoud aan de Tweakblogs is ons ook een doorn in het oog, maar de eerlijkheid gebiedt ook te zeggen dat we daar komend jaar geen aandacht aan gaan besteden, omdat onze roadmap al veel te vol zit met andere onderdelen waar simpelweg nog meer vraag naar is.
Kortom; het staat echt wel op onze wishlist, maar verwacht op korte termijn geen wonderen ajb.

Ps. Overigens is het ook allemaal zeer oude code, wat ervoor zorgt dat het heel veel tijd kost dit op een fatsoenlijke manier opnieuw op te bouwen binnen de nieuwe Tweakers omgeving. Geen klein projectje dus.
valt het gek gezegd misschien te crowd-sourcen? Dat een aantal enthousiastelingen er mee aan de slag gaan als vrijwilliger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:35

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Tweakers gaat echt niet hun source code openen voor een paar 'enthousiastelingen' ;)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 14:55
YellowOnline schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:33:
- Opvolging reacties, naar analogie met de recente feature met push messages wanneer iemand op het forum quote. Nu krijg je al een melding als iemand op je blog reageert, maar als jij dan op hun reactie reageert krijgen zij daar geen melding van en zodoende loopt menige conversatie dood.
+1
Ik probeer op alle vragen en opmerkingen te reageren, maar aangezien dat soms even duurt, vraag ik me af of diegenen dat wel lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-10 13:33

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Om de tweakblogs maintainable to houden zie ik wel wat in het integreren van de tweakblogs in je profiel. We stoppen de tweakblogs in een tabblad op je profiel of geven ze meteen weer op de eerste tab zodat je profiel er als een soort Facebook wall uit gaat zien. Dan schudden we de bagage van het feit dat Tweakblogs op een eigen domein draait met een eigen header, loginsysteem en reacties van ons af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:01

br00ky

Moderator Harde Waren
Femme schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:47:
Om de tweakblogs maintainable to houden zie ik wel wat in het integreren van de tweakblogs in je profiel.
Hoezeer gaat dat zijn weerslag kunnen hebben op de inhoud van de blogs? Nu wordt het immers als strikt gescheiden gezien en kunnen/mogen veel dingen in TB's wel, die op de FP en GoT niet mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

br00ky schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:51:
[...]

Hoezeer gaat dat zijn weerslag kunnen hebben op de inhoud van de blogs? Nu wordt het immers als strikt gescheiden gezien en kunnen/mogen veel dingen in TB's wel, die op de FP en GoT niet mogen.
Ik zou persoonlijk meer moderatie bij een aantal tweakblogs zeker waarderen.

En hoe krijgen we toch 'exposure' in tracker en op een overzichtspagina? Als je de tweakblogs enkel verstopt in het profiel (wat op zich geen hele gekke plek is) en de route ernaartoe is niet duidelijk dan gaat het heel snel doodvallen. Wat in mijn optiek echt zonde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10 08:04
sebastius schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:57:
[...]

Ik zou persoonlijk meer moderatie bij een aantal tweakblogs zeker waarderen.

En hoe krijgen we toch 'exposure' in tracker en op een overzichtspagina? Als je de tweakblogs enkel verstopt in het profiel (wat op zich geen hele gekke plek is) en de route ernaartoe is niet duidelijk dan gaat het heel snel doodvallen. Wat in mijn optiek echt zonde is.
Dat iets in je profiel zit, betekent niet dat je het niet elders kunt aanjagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Ik weet alleen iets van lesgeven en van elektronica, niets van webdesign :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-10 19:27

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

_David_ schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 23:32:
Tweakers gaat echt niet hun source code openen voor een paar 'enthousiastelingen' ;)
NDA? Als er vraag naar is en er mensen zijn die het graag willen doen, dan is dat toch prima?

Momenteel zijn de users zelf maar aan het modereren op tweakblogs. "Oh dit is spam, snel naar beneden drukken met andere blogs".

[ Voor 18% gewijzigd door Frozen op 15-04-2015 15:58 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Om de tweakblogs maintainable to houden zie ik wel wat in het integreren van de tweakblogs in je profiel. We stoppen de tweakblogs in een tabblad op je profiel of geven ze meteen weer op de eerste tab zodat je profiel er als een soort Facebook wall uit gaat zien. Dan schudden we de bagage van het feit dat Tweakblogs op een eigen domein draait met een eigen header, loginsysteem en reacties van ons af.
Dat is op zich geen slecht idee, maar ik zou wel toegankelijkheid bewaren via het eigen domein als alias - dat is niet de kost voor Tweakers, uiteindelijk - want anders breken wel heel wat links naar buiten.

Qua breedte is het in ieder geval geen probleem voor de content om het op een tabblad te steken, maar dan moet er rechts wel een sidebar komen zoals nu op Tweakblogs het geval is (die van plaats kan swappen met de tracker). Dan bestaat het gevaar dat tracker + blog + sidebar visueel wel teveel wordt.

Dan is een betere optie om de layout van de tracker in twee te delen: een deel met de tracker zoals hij nu is (hoeveel mensen weten dat ze die kunnen customizen eigenlijk?), en daaronder een deel met eerdere blogs.

Enfin, ik lanceer maar wat ideetjes.
br00ky schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:51:
[...]

Ook een zorg van mij, want ik heb wel een aantal artikelen omtrent seksualiteit die, hoewel beschaafd, toch voor sommigen aanstootgevend kunnen zijn:
Alleen Belgen kunnen zulke onzin schrijven in een blog. Je mag wel Wetenschappelijk Onderwijs gedaan hebben. Maar er bestaat ook nog zoiets als de echte waarheid. Die paar boeken van de wetenschap is ook maar door mensen geschreven.
:+

[ Voor 21% gewijzigd door YellowOnline op 16-04-2015 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:27

crisp

Devver

Pixelated

Frozen schreef op woensdag 15 april 2015 @ 15:56:
[...]

NDA? Als er vraag naar is en er mensen zijn die het graag willen doen, dan is dat toch prima?
[...]
Wij hebben simpelweg niet de mankracht om user-contributed code te controleren, en controle is noodzakelijk voor een systeem dat op onze servers en (deels) op onze interne code draait...
Interessant, maar daarmee verander je wel het hele idee waarmee de Tweakblogs in eerste instantie zijn opgezet, en ik vraag me af welk probleem je daarmee uiteindelijk oplost. Je noemt maintainability, maar volgens mij is dat niet het grootste probleem en ik betwijfel of dat wel zoveel beter wordt door het in het profiel te integreren.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MClaeys
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-10 14:39
Sinds kort actief aan het lezen geslagen op de blogs, maar enkele alweer uit het oog verloren omdat ik een zoekfunctie/bookmarkfunctie en/of myreact mis eigenlijk. Het design maakt me iets minder uit momenteel als ik maar kan terugvinden wat/wie me boeit :). Bookmarks in de browser worden al gouw onoverzichtelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:50

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Is er al iets meer bekend over de toekomst van Tweakblogs?
Ik liep weer tegen een eerder gemeld iets aan:
De quote notificatie in de reacties die er niet is.

Kunnen jullie al iets zeggen over een eventuele roadmap / planning? Dan weten we tenminste waar we aan toe zijn.

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn aanbeveling betreffende integratie is om de URL-I te veranderen tweakblogs.net → blogs.tweakers.net :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:23

matroosoft

Lone Christian

CosmoKramer schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:00:
Het achterstallig onderhoud aan de Tweakblogs is ons ook een doorn in het oog, maar de eerlijkheid gebiedt ook te zeggen dat we daar KOMEND JAAR geen aandacht aan gaan besteden, omdat onze roadmap al veel te vol zit met andere onderdelen waar simpelweg nog meer vraag naar is.

Om precies te zijn, dat 'komend jaar' loopt over 5 dagen af. :Y Hoe staan de plannen er voor? :P
Om even te quoten uit artikel Winst bij Website van het jaar:
Ook komend jaar zullen we ons uiterste best doen om jullie elke dag het beste nieuws voor te schotelen, de meest gebruikersvriendelijke en meest volledige prijsvergelijker aan te bieden en natuurlijk een platform te bieden waar jullie bijdragen en discussies in de spotlight staan.
Het verbeteren en integreren van tweakblogs past daar uitstekend bij! :Y :Y d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Misschien ook een idee om de bloggers nog meer controle te geven over hun css/UI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CosmoKramer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 14:53
matroosoft schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:46:
[...]

Om precies te zijn, dat 'komend jaar' loopt over 5 dagen af. :Y Hoe staan de plannen er voor? :P
Om even te quoten uit artikel Winst bij Website van het jaar:

[...]

Het verbeteren en integreren van tweakblogs past daar uitstekend bij! :Y :Y d:)b
Scherp hoor ;)

We hebben binnenkort een meeting met de Admins om de planning te bespreken. Voor nu alvast dit: Tweakblogs is in verschillende ingediende roadmap projecten naar voren gekomen (o.a. betere integratie op de frontpage en verbeterde connectie met het forum), wat laat zien dat we het zeker niet 'vergeten' zijn en er graag mee aan de slag willen. Voor het komende half jaar van dit jaar worden gaan die projecten echter niet verder uitgewerkt worden, omdat er simpelweg andere projecten zijn waar meer spoed op zit (o.a. overgang naar https, php7, benchdb afbouwen, tweakers awards herbouwen (ACM weigert om nog langer met die code te werken) en nog een paar andere projecten waarvan het MT heeft besloten dat die meer prio hebben). Had je graag beter nieuws gegeven, maar we hebben nu eenmaal beperkte capaciteit en bekijken per half jaar waar het meest winst is te behalen en/of wat het hardst nodig is.
Voorlopig blijft Tweakblogs dus nog even die ongeslepen diamant.

I'm at the corner of first, and first. Wait a minute. How can the same street intersect with itself? I must be at the nexus of the universe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

CosmoKramer schreef op maandag 14 maart 2016 @ 10:49:
[...]

Scherp hoor ;)

We hebben binnenkort een meeting met de Admins om de planning te bespreken. Voor nu alvast dit: Tweakblogs is in verschillende ingediende roadmap projecten naar voren gekomen (o.a. betere integratie op de frontpage en verbeterde connectie met het forum), wat laat zien dat we het zeker niet 'vergeten' zijn en er graag mee aan de slag willen. Voor het komende half jaar van dit jaar worden gaan die projecten echter niet verder uitgewerkt worden, omdat er simpelweg andere projecten zijn waar meer spoed op zit (o.a. overgang naar https, php7, benchdb afbouwen, tweakers awards herbouwen (ACM weigert om nog langer met die code te werken) en nog een paar andere projecten waarvan het MT heeft besloten dat die meer prio hebben). Had je graag beter nieuws gegeven, maar we hebben nu eenmaal beperkte capaciteit en bekijken per half jaar waar het meest winst is te behalen en/of wat het hardst nodig is.
Aan de ene kant jammer dat er voorlopig niets mee gaat gebeuren, maar wel goed om te horen dat het op de roadmap staat. Over een half jaartje kom ik wel weer terug hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Voor die beperkte capaciteit heb je stagiairs :+

Maar zonder gekheid:
Ik vind dit wel echt jammer, ik heb het gevoel dat Tweakblogs door de grote hoeveelheid werk die er aan vast zit steeds maar vooruit word geschoven. Op deze manier is er over een paar jaar helemaal geen tweakblogs meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Johan9711 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:12:
Voor die beperkte capaciteit heb je stagiairs :+

Maar zonder gekheid:
Ik vind dit wel echt jammer, ik heb het gevoel dat Tweakblogs door de grote hoeveelheid werk die er aan vast zit steeds maar vooruit word geschoven. Op deze manier is er over een paar jaar helemaal geen tweakblogs meer :(
Tijd om het te open-sourcen en de Tweakers zelf er aan te laten bouwen! :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

CosmoKramer schreef op maandag 14 maart 2016 @ 10:49:

Scherp hoor ;)

Precies een half jaartje later weer. :D Gaat het voor het komend half jaar wel lukken? Misschien ben ik wat lastig, maar ik denk dat Tweakblogs best veel bijdraagt aan wat Tweakers is. Veel tweakblogs krijgen 4000+ views en dat is ook een gedeelte van de community. :)

Edit: Also, als jullie aan het project gaan beginnen, kunnen jullie de community ook inschakelen voor ideeën? Ik heb er paar hele goede ideeën voorbij zien komen en ik denk dat er nog veel meer zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door matroosoft op 14-09-2016 08:38 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Nee, ook nu nog zijn er geen plannen om moeite in de Tweakblogs te steken... Jammer maar waar.

Intentionally left blank

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Dat is idd jammer. :/ Is er een reden voor? Is het niet interessant genoeg om tijd in te steken of is er gewoon geen tijd voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

matroosoft schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:36:
Dat is idd jammer. :/ Is er een reden voor? Is het niet interessant genoeg om tijd in te steken of is er gewoon geen tijd voor?
Vooral dat laatste, en het feit dat de Tweakblogs lager op de priolijst staat dan andere zaken en daardoor dus eigenlijk kind van de rekening is.

Intentionally left blank

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:35

_David_

FP ProMod

llama llama duck

En ik denk dat het ook wel meetelt dat tweakblogs nou niet een "Core" onderdeel is van Tweakers.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Maken we toch gewoon zelf een platform... http://tweakers.wordpress.com

En dan link je vanaf tweakblogs.net direct naar je universal WP installatie :)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-10 13:33

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

matroosoft schreef op woensdag 14 september 2016 @ 08:36:
[...]

Precies een half jaartje later weer. :D Gaat het voor het komend half jaar wel lukken? Misschien ben ik wat lastig, maar ik denk dat Tweakblogs best veel bijdraagt aan wat Tweakers is. Veel tweakblogs krijgen 4000+ views en dat is ook een gedeelte van de community. :)

Edit: Also, als jullie aan het project gaan beginnen, kunnen jullie de community ook inschakelen voor ideeën? Ik heb er paar hele goede ideeën voorbij zien komen en ik denk dat er nog veel meer zijn.
We hebben al veel achterstallig onderhoud in de corefunctionaliteit van Tweakers, laat staan dan we in staat zijn om minder belangrijke onderdelen zoals tweakblogs goed te onderhouden.

Inhoudelijk zijn de tweakblogs leuk maar liever zou ik die inhoud mogelijk maken door bestaande corefunctionaliteit zoals het forum en het profiel te hergebruiken.

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Femme schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:08:
[...]

We hebben al veel achterstallig onderhoud in de corefunctionaliteit van Tweakers, laat staan dan we in staat zijn om minder belangrijke onderdelen zoals tweakblogs goed te onderhouden.

Inhoudelijk zijn de tweakblogs leuk maar liever zou ik die inhoud mogelijk maken door bestaande corefunctionaliteit zoals het forum en het profiel te hergebruiken.
Ik denk dat de meeste Tweakers daar geen problemen mee hebben, en het is ook begrijpelijk als er zo weinig devvers zijn en zoveel te doen. Alles beter dan wat het nu is. :)
Pagina: 1