Bluetooth A2DP en AVRCP problemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor een project, waarbij ik een armband wil ontwerpen die je muziek kan besturen op je smartphone, heb ik een bluetooth module gekozen die zowel A2DP als AVRCP ondersteunt. Als ik echter deze module verbind met een smartphone (android of ios) dan "denkt" de smartphone dat er een speaker aan de module hangt en stuurt hij de audio door naar de module.

Is er een manier om de functionaliteit van het AVRCP te behouden zonder dat het A2DP protocol de audio doorstuurt en deze dus uit de smartphone zelf komt?

Ik gebruik momenteel een goedkope chinese module: SPK-8635-B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 13:01
Ik zou zeggen kijk eens in de datasheet of het geconfigureerd kan worden.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
farlane schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:46:
Ik zou zeggen kijk eens in de datasheet of het geconfigureerd kan worden.
Helaas, de datasheet geeft weinig uitleg hierover. Dit is ook eerder een algemene vraag over verschillende modules, en hoeft niet specifiek te gaan over de module die ik gebruik. Enige info over andere modules waarbij dit probleem zich voorstelt is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Het ding zal toch wel iets van een interface hebben om te configureren? UART/SPI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 13:01
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 19:59:
[...]

Helaas, de datasheet geeft weinig uitleg hierover. Dit is ook eerder een algemene vraag over verschillende modules, en hoeft niet specifiek te gaan over de module die ik gebruik. Enige info over andere modules waarbij dit probleem zich voorstelt is goed.
Het lijkt me behoorlijk module specifiek eigenlijk, het ligt er maar net aan welke mogelijkheden de fabrikant inbouwt. Vandaar mijn verwijzing naar de datasheet. ( En dat ben je bij een 'goedkope Chinese fabrikant' vaak in de aap gelogeerd. )

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:01:
Is er een manier om de functionaliteit van het AVRCP te behouden zonder dat het A2DP protocol de audio doorstuurt en deze dus uit de smartphone zelf komt?
Hoe verwacht je je doel te bereiken? Moet je de chip programmeren (dit subforum) of gaat het om specifieke functionaliteit van deze chip (dus eventueel meer iets voor Elektronica?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 19:59:
[...]

Je moet even googlen naar csr8635, dat is de chip waar die module gebruik van maakt. Daar is namelijk wel een uitgebreide datasheet voor te vinden. En idd beter even in elektronica subforum vragen als je hier serieus mee verder wilt!
Pagina: 1