[chello] non-ip packets ?

Pagina: 1
Acties:

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:47
Sinds een paarmaanden heb ik nou chello, zit een beetje te kijken naar me traffic en alles (linux) maar met iptraf zie ik steeds maar Non-IP packets binnen komen. Wat de hell sturen ze over die lijn?!

Non-IP (0x4) (46 bytes) from 003080af60f8 to 0180c2000000 on eth0

die grote getallen zijn dus hwaddressen, en ik weer echt niet van wie ze zijn! Iemand een idee??

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Verwijderd

Hmm heb ik nog nooit last van gehad bij chello moet ik zeggen. Ik denk niet dat het chello zelf is, die dit richting jou stuurt!

Dat laatste adres is overigens wel een beetje een vreemd adres moet ik zeggen (hoewel ik niet veel van mac-adressen af weet moet ik toegeven :) ).

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je hebt dan waarschijnlijk een COM21 kabelmodem net als ik. Ik krijg gemiddeld zo'n 1GB aan ongewenst ip verkeer binnen per maand. Dat varieerd van ipx pakketjes tot arp requests, en ik mag wel zeggen dat ik hier NIET blij mee ben, ik ik vraag me af of dit ook wordt getalt bij het dataverkeer dat je maakt. Voor als Chello straks een bandbreedteplafond insteld.

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:47
Ik weet niet of ik met die onzin pakketjes tot de 1 Gig al kom, maar zit toch wel op paar honderd Mb. Die ARP requests heb ik ook steeds, en heel af en toe een reply (iemand die dus fijn routed heb draaien :) )
Maar het zit er dus niet in dat ik daar van af ga komen ... :(

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.