Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayne
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-05 09:29
Beste tweakers,

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.
55" TV

Wat is je budget?
€800 max

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil de TV gebruiken om content van mijn NAS af te spelen via mijn Intel NUC mediaplayer en mijn AV receiver. Ik kijk vrijwel nooit TV, dus daar hoeft absoluut geen rekening mee gehouden te worden. Ook 3D of 4K doet me niets.

Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: Samsung UE55H6203 Zwart

Welke vragen heb je hier nog over?
Een tijdje geleden heb ik al een CEA topic gestart om de setup te bepalen voor mijn huiskamer. Omdat ik nog niet zeker was van de kijkafstand heb ik toentertijd besloten geen TV aan te schaffen. Nu ik klaar met verhuizen ben heb ik nog wat geld over en denk ik toch dat ik een grotere TV wil.
Mijn setup is als volgt:
TV: http://www.philips.nl/c-p...met-digital-crystal-clear
Mediaplayer: pricewatch: Intel NUC Kit DN2820FYKH met Windows 7 en XBMC
Receiver: pricewatch: Marantz NR1504 zwart
Speakers: http://tweakers.net/product/351545/teufel-consono-35-mk3/

Ik kan niet ontdekken of de bovenstaande Samsung ACR ondersteunt (ik heb zo'n vermoeden van niet, na de handleiding te hebben doorgespit). Stel TV ondersteunt geen ACR, kan ik dan nog steeds mijn content van de mediaplayer afspelen via de TV (en geluid via receiver)?

Ik ben totaal niet thuis in HiFi, dus jullie hulp wordt erg gewaardeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:14
Voor zover kun je gewoon je NUC aansluiten middels HDMI op je Marantz en dan je Marantz op je tv middels HDMI.
Je Marantz zal dan het geluid afspelen en je tv het beeld geven. Daar hoef je geen ARC voor te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-07 14:35
DirtyDiaz schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 14:04:
...
Stel TV ondersteunt geen ACR, kan ik dan nog steeds mijn content van de mediaplayer afspelen via de TV (en geluid via receiver)?
Die vraag alvast te beantwoorden: Ja!
De receiver hang je met HDMI aan de TV en je mediaspeler (en andere apperatuur) koppel je aan de receiver. Hierdoor loopt het signaal altijd via de receiver en wordt het geluid gewoon netjes via de receiver afgespeeld.

Om het geluid van de TV over de receiver te laten lopen (normaal TV kijken) kan je de S/PDIF aansluiting gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayne
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-05 09:29
Super, dan is m'n vraag eigenlijk zo goed als beantwoord. De TV zou dan binnen mijn eisen passen, ongeacht of ACR beschikbaar is of niet.

Er zullen vast nog reacties komen over het model TV dat ik heb uitgezocht, is er een specifieke reden waarom ik deze tv niet zou moeten kopen?

Bedankt voor jullie hulp!