Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik wil de cpu (processor) van mijn asus laptop ( R512CA-SX242H ) vervangen voor een betere.

Ik heb geen idee welke cpu's er allemaal in kunnen, ik weet dat het aan de socket ligt maar ik heb geen idee welke socket erin de laptop zit.

Wie heeft enig idee?

Vragen:
> Welke cpu's gaan er in de Asus R512CA-SX242H.
> Is het mogelijk om andere componenten te upgraden? zoja welke? site?
> Hoe kan ik deze laptop nog beter maken voor gaming?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:03

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Vrgeet het maar, de laptop is zo cheap aangezien er een goedkope processor inzit waar waarschijnlijk rest van de onderdelen op afgestemd zijn. Time for a new laptop of een SSD die zal je gevoel van snelheid welk wat kunnen verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
En wat betreft je laatste vraag. Niet, daarvoor is deze laptop gewoonweg ongeschikt, tenzij je mijnenveger bedoelt.

Upgraden van een laptop houdt vaak op bij wat extra RAM en een SSD, meer niet. Vaak zit je processor ook vastgesoldeerd en als dat niet zo is, is een snellere cpu vaak te warm voor de beperkte koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:53

Zalmanman

So long,

Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 13:47:
Hallo!

Ik wil de cpu (processor) van mijn asus laptop ( R512CA-SX242H ) vervangen voor een betere.

Ik heb geen idee welke cpu's er allemaal in kunnen, ik weet dat het aan de socket ligt maar ik heb geen idee welke socket erin de laptop zit.

Wie heeft enig idee?

Vragen:
> Welke cpu's gaan er in de Asus R512CA-SX242H.
> Is het mogelijk om andere componenten te upgraden? zoja welke? site?
> Hoe kan ik deze laptop nog beter maken voor gaming?

Alvast bedankt!
1. Ik heb heel sterk het vermoeden dat je dat niet kan doen.
2. Jup. HDD vervangen voor een SSD, wordt 'ie veel sneller van (sneller ≠ krachtiger). 8GB RAM is prima, hoeft niet meer bij te komen. Misschien kan je de wifi-kaart vervangen voor een nieuwer dingetje. Maar of dat echt kan en nuttig is moet ik in het midden laten.
3. Tsja... Gamen op een laptop vind ik sowieso nogal mêh. Met dit ding al helemaal. Ik denk niet dat je hier ooit een echt gamebeest van kan maken. Een 1,8GHz CPU met een simpele geïntegreerde GPU is niet echt denderend.

Als je beter wil gamen: spaar voor een nieuwe laptop (liever desktop, maar ik ben nogal een desktop-fan) en gebruik ook het geld wat je kan krijgen voor deze laptop. Dit wordt 'm niet echt meer.

and thanks for all the fish.